• Wed 13 Jan 2021 08:16
    810 visningar
    9 svar
    9
    810

    Är man gravid eller inte

    Hej! Under dom senaste dagarna har jag mått illa varje dag och haft symtom på graviditet, som illamående, svullen mage, huvudvärk och trötthet. Men är så osäker vad som är fel för när jag testar så ser jag inget förutom med en ficklampa eller mot solljus ett svagt streck på varje test. Illamåendet försvinner inte heller.. och har inga mer ägglossningstest om jag nu har det på gång.

    Idag ska jag vara 8 DPO alltså 8 dagar efter ägglossning. Är det för tidigt kanske..?

  • Svar på tråden Är man gravid eller inte
  • Wed 13 Jan 2021 08:31
    #2
    Trollis1987 skrev 2021-01-13 08:19:53 följande:

    Jag har 4 barn och aldrig känt alla dina symtom innan plus? Och jag är verkligen inte en professor,men borde man kunna få såna symtom om det inte ens finns nog med hormoner för att få ett plus?


    Jag vet inte därför jag frågar.. ska nog vänta nån dag och testa igen för detta ger mig magsår ???? går runt och mår illa hela dagarna men får inget streck på sticka. Ännu ???????
  • Wed 13 Jan 2021 09:57
    #3

    Uppdatering: idag tog jag ett test på morgonen och såg inget streck med morgonurin, men efter frukost tog jag ett till och då dök det upp ett streck direkt, ett svagt men det är där. Sen tog jag ett till för att kolla så det inte är falskt och då kom det inte upp något streck :(

  • Wed 13 Jan 2021 10:17
    #4


    Det svaga strecket
  • Wed 13 Jan 2021 10:47
    #7
    Kiiwii skrev 2021-01-13 10:32:46 följande:

    Jag är själv ?negativt? inställd, har själv testat suuupersvagt för några dagar sedan och tycker att jag har en del symtom som molvärk, ömma bröst och väldigt trött... MEN sålänge jag inte har ett tydligt positivt test så ser jag det som att jag inte är gravid utan det är bara pms...

    Bara avvakta några dagar och testa närmare BIM, lättare sagt än gjort förstås :)


    Ja jag ska nog avvakta för ingen mår bra av att få negativt varje gång heller .. men illamåendet sitter i konstigt nog :)
  • Wed 13 Jan 2021 10:53
    #8
    Trollis1987 skrev 2021-01-13 10:33:50 följande:

    Du kan ju vara ske gravid också ? Många verkar få sådär utan att man är gravid ,men man vill och hoppas så otroligt mycket! Jag har själv känt så,men testen och sen mensen har bevisat motsatsen. Dock är du väl ett tag ifrån bim? Så du kanske måste vänta någon dag?


    Jag är ca 6-8 dagar från min mens så antagligen är det för tidigt eller så är det inget denna månaden .. blir så ledsen när man ser streck men dom försvinner sen .. :(
Svar på tråden Är man gravid eller inte