• Jenzia

    Inte gravid en enda gång...

    Murphy skrev 2021-01-13 14:45:31 följande:
    Jag har full förståelse och respekt för det du skriver men tanken med mitt inlägg var aldrig att på något sätt antyda att det skulle vara lättare att bli gravid för att man har fått missfall. Det är flera i min närhet och så även jag smärtsamt medvetna om. Utan min fundering är snarare om det är ännu svårare att bli gravid om man aldrig har lyckats få till ett plus? 
    Bakgrunden till min fråga är helt enkelt att jag inte har känt igen mig i de trådar som jag har läst här på familjeliv. Min känsla är att majoriteten som befinner sig i samma läge som mig (dvs. som har försökt att bli gravida på egen hand i över ett år) har fått ett eller flera plus under året som dessvärre inte nått hela vägen fram. Jag menar inte att det på något sätt skulle vara lättare att hantera (jag har som sagt flera i min närhet som drabbas och deras sorg smärtar även mig något fruktansvärt) utan konstaterar bara att vi inte har fått ett enda plus. Känslan blir då att INGENTING i vår "process" verkar fungera... Men jag antar att det inte är värt att spekulera mer (trots att man blir knäpp av denna eviga vänta) utan att det är bättre att se vad vi får för resultat efter utredningen. 

    Tack för podtipset - den ska jag absolut lyssna på! 
    Jag och min man har försökt bli gravida i mer än ett år utan att någonsin på plus. Jag har heller aldrig varit gravid tidigare i livet. Vi har också gjort utredning och fått svaret oförklarlig barnlöshet. Alla mina värden är tiptop trots min ålder (37 år) och jag har massa ägg. Ändå händer det inget, trots att vi prickat in ägglossning varje månad i mer än ett år. Så du är inte ensam <3 Nu väntar vi på IVF och hoppas det ska vara lösningen
Svar på tråden Inte gravid en enda gång...