• Anonym (Ledsen)

    Förd bakom ljuset... VARFÖR?

    Jag o min man har levt i över 30 år tillsammans. Vi har en fin relation o älskar varandra över allt annat. Har två vuxna barn.

    Nu till mitt "bekymmer" som jag har så jäklarns svårt att släppa...

    Innan han träffade mig var han tillsammans med en tjej, de hade ett barn ihop och hade separerat några månader tidigare. Jag fick berättat för mig att graviditeten inte alls var planerad, det var ett så kallat "olycksfall" pga en sprucken kondom. Detta hände vid en av de första gångerna de hade sex. Det fanns inte heller någon som helst kärlek mellan dem, sas det.

    Men i somras när vi satt o pratade om allt o inget kom den rätta versionen fram. Det var inget han hade planerat att säga, det liksom bara blev så. Då visade sig att de hade planerat för ett liv tillsammans. De ville ha barn, flickan var inte alls ett "olycksfall i arbetet" och de hade varit tillsammans en mycket längre tid än vad tidigare har berättats för mig.

    VARFÖR, undrar jag nu.... VARFÖR tror ni han drog den påhittade versionen för mig? VARFÖR var han inte ärlig från början?

    Känner mig förd bakom ljuset även fast det här egentligen inte borde ha någon som helst betydelse idag.

    Det mest påfrestande är att jag har börjat jämföra mig med hans ex och får upp en massa äckliga bilder på dem tillsammans. Detta är helt sjukt och jag blir så trött på mig själv!

  • Svar på tråden Förd bakom ljuset... VARFÖR?
  • Anonym (Ia)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-01-13 09:48:35 följande:

    Jag o min man har levt i över 30 år tillsammans. Vi har en fin relation o älskar varandra över allt annat. Har två vuxna barn.

    Nu till mitt "bekymmer" som jag har så jäklarns svårt att släppa...

    Innan han träffade mig var han tillsammans med en tjej, de hade ett barn ihop och hade separerat några månader tidigare. Jag fick berättat för mig att graviditeten inte alls var planerad, det var ett så kallat "olycksfall" pga en sprucken kondom. Detta hände vid en av de första gångerna de hade sex. Det fanns inte heller någon som helst kärlek mellan dem, sas det.

    Men i somras när vi satt o pratade om allt o inget kom den rätta versionen fram. Det var inget han hade planerat att säga, det liksom bara blev så. Då visade sig att de hade planerat för ett liv tillsammans. De ville ha barn, flickan var inte alls ett "olycksfall i arbetet" och de hade varit tillsammans en mycket längre tid än vad tidigare har berättats för mig.

    VARFÖR, undrar jag nu.... VARFÖR tror ni han drog den påhittade versionen för mig? VARFÖR var han inte ärlig från början?

    Känner mig förd bakom ljuset även fast det här egentligen inte borde ha någon som helst betydelse idag.

    Det mest påfrestande är att jag har börjat jämföra mig med hans ex och får upp en massa äckliga bilder på dem tillsammans. Detta är helt sjukt och jag blir så trött på mig själv!


    Kanske för att inte oroa dig? Han kanske ville att du inte skulle känna som du gör nu och därför drog en vit (?) lögn, eller en annan "variant av sanningen"?
  • Mimosa86

    Fast vad är problemet? Han friserade sin berättelse som du egentligen inte har med att göra. Förmodligen för att du kanske gav vibbar av svartsjuka eller oro? Det är hans gamla liv. Släpp det. Vi har alla en historia och bagage med oss.

    Han ville ha ett liv med denna kvinna. Det är väl skitbra att han hade sådana ambitioner så tidigt i livet? Sen funkade det inte av olika anledningar, shit happens. Hon var inte den rätta. Sen träffade han den rätta- du. Och ni lever nu det liv han ville ha. Lyckligt slut på sagan.

    Varför oroa dig för en relation som var nästan 30 år bakåt? Det är inte sunt..

    Han har älskar, legat och levt innan er. Han är en helt vanlig människa.

  • Långbenopluto

    TS: menar du verkligen allvar med dessa funderingar??

    I så fall behöver du hjälp på nåt sätt med dina känslor, för dom är inte sunda.

  • Anonym (Love)

    Hur kan detta ha kommit upp nu?


    Jag menar, barnet har väl varit en del av er familj hela tiden? Har han alltså gått och sagt till sitt barn att det var en olycka och att föräldrarna inte kände varandra? 

  • Anonym (ooo)

    30 år? Då kan du verkligen inte bry dig om vad han gjorde innan dess - det är ju typ på stenåldern. Du måste skoja med oss? 

  • Anonym (Ia)
    Anonym (Love) skrev 2021-01-13 10:42:38 följande:

    Hur kan detta ha kommit upp nu?

    Jag menar, barnet har väl varit en del av er familj hela tiden? Har han alltså gått och sagt till sitt barn att det var en olycka och att föräldrarna inte kände varandra? 


    Normalfungerande vuxna går inte och säger sådant till sitt barn. Det är helt oväsentligt. Enda anledningen att man vräker ur sig något sådant är om man medvetet vill skada någon eller saknar social kompetens.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Love) skrev 2021-01-13 10:42:38 följande:

    Hur kan detta ha kommit upp nu?

    Jag menar, barnet har väl varit en del av er familj hela tiden? Har han alltså gått och sagt till sitt barn att det var en olycka och att föräldrarna inte kände varandra? 


    Det var naturligtvis INTE till barnet han drog den påhittade versionen
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Ia) skrev 2021-01-13 10:54:36 följande:

    Normalfungerande vuxna går inte och säger sådant till sitt barn. Det är helt oväsentligt. Enda anledningen att man vräker ur sig något sådant är om man medvetet vill skada någon eller saknar social kompetens.


    Han sa det såklart INTE till barnet
  • Anonym (H)

    Förstår inte hur du kunde tro på sån skit. Finns massor av män, däribland mitt ex, som drar den valsen tillsammans med massa andra lögner om mig. Skulle kunna räkna upp en lång lista av lögner om mig som mitt ex dragit för sin nya, som hon trodde på. Inte förrän de också gjorde slut kontaktade hon mig för att höra den rätta historien om honom och mig (eftersom hon insett att det mesta han sagt var lögn, och nu även sprider samma lögner om henne till sin ny igen). Antagligen gör de det för att verka ?bättre? och mer ?oskyldiga? än de faktiskt är.

  • Anonym (Yes)
    Anonym (H) skrev 2021-01-13 11:46:01 följande:

    Förstår inte hur du kunde tro på sån skit. Finns massor av män, däribland mitt ex, som drar den valsen tillsammans med massa andra lögner om mig. Skulle kunna räkna upp en lång lista av lögner om mig som mitt ex dragit för sin nya, som hon trodde på. Inte förrän de också gjorde slut kontaktade hon mig för att höra den rätta historien om honom och mig (eftersom hon insett att det mesta han sagt var lögn, och nu även sprider samma lögner om henne till sin ny igen). Antagligen gör de det för att verka ?bättre? och mer ?oskyldiga? än de faktiskt är.


    Exakt, detta är en extremt vanlig lögn som män kör med till "nya flamman". Det gjorde även mitt ex om mig och läser man här på fl finns det extremt många kvinnor som går på dessa lögner.

    Men glöm detta ts, det är ju galet längesen så vad spelar det för roll nu?
  • Anonym (Rosie)

    Men alltså? Han har alltså valt att leva med dig i 30 år och nu börjar du fundera på hans gamla ex..?! På grund av att du fått veta att hans barn inte var en olycka? Det låter ju inte helt friskt om jag ska vara ärlig. 

    Han hade ett liv innan dig. Punkt slut. Så är det. Går inte att komma undan. När han träffade dig drog han en vit lögn av nån anledning. Kanske ville han få henne att låta mindre som ett hot mot er relation eller så skämdes han för att deras planer runnit ut i sanden. Eller vad som. Inget av det är relevant idag, då han valt att spendera de senaste TRETTIO åren med dig och älskar DIG mest av allt. Släpp det bara. 

  • Anonym (Ledsen)

    Det är inte helt friskt, jag vet.

    Om man ändå hade en off-knapp...

Svar på tråden Förd bakom ljuset... VARFÖR?