• Anonym (Deppig)

    Ingen bryr sig om mig

    Det låter klyschigt men det är sant. Ingen bryr sig om mig på djupet. Ingen frågar hur jag mår, min sambo pratar knappt med mig, ingen undrar om min vardag. Jag kan gråta i samma rum som min partner o han tittar bara på mig.

    Jag är så godhjärtat. Så jävla snäll. Jag tar alla andra först, jag lyssnar alltid och pratar aldrig, jag pleasar alla. Jag älskar den egenskapen hos mig, man ska aldrig ångra att man är snäll, men för vad? Alla ser bara mina brister, skäller och är otrevliga mot mig, lägger onödiga pikar.

    Största problemet är väl min man egentligen. Jag förväntar mig ingenting från alla andra, men jag förväntar mig att han ska bry sig om mig med tanke på allt känslomässigt jag lägger ner i vår relation. Jag gör allt för honom, verkligen allt. Och han skäller på mig för onödig skit. Exempelvis la jag hans grejer på en annan plats än där de brukar vara och han svor och höjde sin röst och var sur resten av kvällen trots att jag tog fram det direkt.

    Den enda jag orkar för är min son, han är den enda som får mej att känna mig behövd och älskad.

    Vet inte vad jag får ut av det här, ville bara skriva av mig:(

  • Svar på tråden Ingen bryr sig om mig
  • Anonym (,,,)

    Vilka är alla som skäller o är otrevliga? Undrar också vad närmare dom skäller på. O om dom har fog för det. 

    Undrar om sambon är lite empatistörd. Säg iaf åt honom att han kan ta hand om sina egna grejer istället. Gör också lite mindre för honom i fortsättningen så kanske han fattar att han inte ska ta dig för given.

  • Anonym (Stark och frisk)

    Människor är tyvärr sådana, man måste säga ifrån annars trampar de på dig. Jag har också alltid varit en vänlig och snäll människa med massor av empati, blev dock utmattad och deprimerad, troligtvis mycket av denna anledning.


    Gick hos psykoterapeut. Hon blev förfärad när hon hörde hur jag hade det, hon sa du får inte ta skit, du måste säga ifrån. Jag lärde mig att bli arg , säga ifrån och då slutar folk att vara otrevliga. Det handlar tydligen om att de flesta trampar på folk, bara för att de kan 


     

Svar på tråden Ingen bryr sig om mig