Forum Graviditet - Känsliga rummet
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Stor osäkerhet kring pappan

Ons 13 jan 23:21 Läst 0 gånger Totalt 31 svar
    Anonym (Ts)
    Visa endast
    Ons 13 jan 23:21

Jag och min kille hade det struligt i slutet av nov, början på december. Vi löste allt under jul.

Men jag hade oskyddat sex med mitt ex den 5 december.

Blev nojig och tog test 15 december - negativt. Den 18-21 december hade jag världens hemskaste och mens och mensvärk. Den var väldigt riklig.

Jag och min kille hade samlag 1 januari och nån gång mellan 2-3 januari hade jag äl.

Idag var jag på gyn för andra orsaker. För min hemska mensvärk och cellprov. Och dem tog då ett rutin urinprov som visade positivt. Hon beräknade då från senaste mensensen första dag 18 dec att jag är i vecka 3 plus 4.

Clear blue som visar veckor visade nu ikväll 1-2 veckor gravid. Dem testen räknar sedan befruktning.

SÅ FINNS DET NÅGON CHANS ATT DET ÄR FRÅN SEXET DEN 5 DECEMBER? Har panik.uppskattar alla svar och råd och tips.

Vi gjorde ultraljud idag också, och det syntes bara ett grått fluffigt moln dom hon sa var slemhinnan. Detta för att det var så tidigt.

• Anonym (C)
    Visa endast
    Ons 13 jan 23:23 #1

Eh nej extremt låg sannolikhet.

• Anonym (Rosie­)
    Visa endast
    Ons 13 jan 23:41 #2 +2

Nej, jag tänker att det borde vara rätt så omöjligt, i och med att du 1) haft mens emellan och 2) att både vården och testen beräknar att du bara är ett par veckor gravid. Vet din kille om att du hade oskyddat sex med en annan under  perioden ni hade det "struligt"?

• Anonym (Ratio­nell)
    Visa endast
    Ons 13 jan 23:53 #3 +1

Jag hoppas att du berättar för din kille så han kan få ett faderskapstest åtminstone. Jag tror inte heller att det är exets, men din kille måste få veta 100%. 

• Anonym (Ts) Trådstartaren
    Visa endast
    Ons 13 jan 23:56 #4

@rosie

Nä han vet inte det.

• Anonym (Rosie­)
    Visa endast
    Tor 14 jan 00:18 #5 +3
    Anonym (Ts) skrev 2021-01-13 23:56:22 följande:

@rosie

Nä han vet inte det.

Då kanske du borde berätta det? Med tanke på att ni ska (troligtvis) bli föräldrar ihop borde du ju kunna vara öppen med att du hade sex med en annan under perioden ni två gjort slut. Att det hände och fråga om han vill ha faderskapstest, fastän risken är minimal.
  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Visa endast
    Tor 14 jan 00:40 #6

@rosie

Jag vill inte ha barn med exet, så minsta chans tänker jag inte behålla det.

• Tor 14 jan 00:45 #7

Skulle rekommendera att du frågar din barnmorska tex så att du kan släppa det sen. Men det låter fullkomligt omöjligt baserat på vad du skriver.

• Anonym (Rosie­)
    Visa endast
    Tor 14 jan 01:09 #8 +1
    Anonym (Ts) skrev 2021-01-14 00:40:27 följande:

@rosie

Jag vill inte ha barn med exet, så minsta chans tänker jag inte behålla det.

Då måste du ju definitivt berätta det, så att han känner till hela situationen och din oro. Prata med honom men ta även upp dina tankar med din BM. 

Sen förstår jag inte hur du kunde välja att ha oskyddat sex med en man som du absolut inte vill ha barn med? Hur tänkte du där?
  • Anonym (Sofia­1992)
    Visa endast
    Tor 14 jan 01:14 #9
    Anonym (Ts) skrev 2021-01-13 23:21:32 följande:

Jag och min kille hade det struligt i slutet av nov, början på december. Vi löste allt under jul.

Men jag hade oskyddat sex med mitt ex den 5 december.

Blev nojig och tog test 15 december - negativt. Den 18-21 december hade jag världens hemskaste och mens och mensvärk. Den var väldigt riklig.

Jag och min kille hade samlag 1 januari och nån gång mellan 2-3 januari hade jag äl.

Idag var jag på gyn för andra orsaker. För min hemska mensvärk och cellprov. Och dem tog då ett rutin urinprov som visade positivt. Hon beräknade då från senaste mensensen första dag 18 dec att jag är i vecka 3 plus 4.

Clear blue som visar veckor visade nu ikväll 1-2 veckor gravid. Dem testen räknar sedan befruktning.

SÅ FINNS DET NÅGON CHANS ATT DET ÄR FRÅN SEXET DEN 5 DECEMBER? Har panik.uppskattar alla svar och råd och tips.

Vi gjorde ultraljud idag också, och det syntes bara ett grått fluffigt moln dom hon sa var slemhinnan. Detta för att det var så tidigt.

Extremt låg sannolikhet att exet är pappan.

Prata med din barnmorska eller en läkare på gyn och var helt uppriktig och säg allt du beskrivit här... Dom kommer inte berätta något för din kille.

Men du borde verkligen säga till din kille det du har skrivit här. Han har moralisk rätt att få veta att du hade sex med en annan när ni hade det jobbigt och få välja efter det om han vill fortsätta eller inte.
  • Anonym (Nja..­.)
    Visa endast
    Tor 14 jan 06:43 #10 +1

Oavsett vem som är pappa så måste du berätta vad du har gjort med ditt ex när ni hade en tuff period. Han har rätt att veta vilken typ av tjej han är tillsammans med så han kan välja om han accepterar sånt eller vill avsluta relationen.

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll