• Anonym (Lova)

    Hur skulle ni reagera.

    Vi har dejtat i 5 månader och idag så bytte vi julklappar, han köpte ett line och en stringtrosa max 400 kr om ens det jag blev hursomhelst jätte glad tacksam och allt och visa der på alla sätt och vis, dessutom när vi skiljdes åt tackade jag för julklappen. jag gav honom en plånbok samt underkläder . Han var inte nöjd det såg jag på honom, han sa inte ens tack utan gav mig en kram sen var det inte mer med det. lade sammanlagt a 800kr och till saken hör jag är student och han har jobb där han tjänar två ggr mer än mig. Jag är så ledsen och besviken. Hur hade ni reagerat?

  • Svar på tråden Hur skulle ni reagera.
  • Anonym (Lova)

    Måste finnas några fler nattugglor

  • Anonym (Naughty40)

    Det kan inte vara så att han helt enkelt visar uppskattning i handling hellre än ord då? Tänker att kramen är han sätt att tacka...

  • Anonym (Lova)

    Hade kunnat vara så men så är han inte, utan tvärtom han är väldigt verbal.

  • Anonym (.)

    Vad är det du är förbannad på?
    Att du valde att lägga ut dubbelt så mycket ppengar som honom?
    Att han inte blev nöjd?
    Att han inte sa tack?
    Att han borde ha lagt ut 2ggr mer pengar eftersom han tjänar 2ggr så mycket?
    Att du inte fått valuta för pengarna?
    Att du räknade med mycket bättre present?

    Så många frågor så lite svar...

  • Anonym (FörDyrt)

    Du skulle inte ha lagt ut så mycket på presenter speciellt när du är student, det hade säkert räckt om du lagat mat åt honom eller något.

  • Anonym (Lova)
    Anonym (.) skrev 2021-01-15 00:21:06 följande:

    Vad är det du är förbannad på?

    Att du valde att lägga ut dubbelt så mycket ppengar som honom?

    Att han inte blev nöjd?

    Att han inte sa tack?

    Att han borde ha lagt ut 2ggr mer pengar eftersom han tjänar 2ggr så mycket?

    Att du inte fått valuta för pengarna?

    Att du räknade med mycket bättre present?

    Så många frågor så lite svar...


    Vet inte var du får förbannad ifrån an, jag är besviken, ledsen. Det sårar att han inte uppskattar min present. Det handlar inte om pengar, det är hans beteende, otacksamhet som jag är och blev ledsen över.
  • Anonym (Tack)

    Ett tack klämmer man alltid fram, oavsett hur besviken man blir...

    Kan det vara så att han skämdes över att han gav dig för så lite, att han kände att hans present var pinsam?

    Eller andvänder han inte plånbok?

  • Anonym (T-a)

    Förstår att du känner så oxh helt ärligt om du vill veta sanningen, fråga honom

    Om man köper present ska man aldrig förvänta sig något. Utan man försöker pricka rätt o hoppas personen uppskattar men de upp till den personen. Om han inte tyckte om presenten är de ju konstigt att bli besviken för han kan inte göra något åt att han inte tyckte om den

  • Anonym (Säg)
    Anonym (Lova) skrev 2021-01-15 02:26:26 följande:

    Vet inte var du får förbannad ifrån an, jag är besviken, ledsen. Det sårar att han inte uppskattar min present. Det handlar inte om pengar, det är hans beteende, otacksamhet som jag är och blev ledsen över.


    Men har du tagit upp det med honom?

    Oavsett vad vi på familjeliv säger så kommer du fortfarande bara besviken på honom. Givetvis får du skriva en tråd om det, men om jag tycker si så kommer ju du fortfarande känna och uppleva det du känner.

    Så mitt råd är att prata med honom för ni dejtar ju trotts allt i 5 månaders tid
  • Anonym (Lova)
    Anonym (Tack) skrev 2021-01-15 02:37:05 följande:

    Ett tack klämmer man alltid fram, oavsett hur besviken man blir...

    Kan det vara så att han skämdes över att han gav dig för så lite, att han kände att hans present var pinsam?

    Eller andvänder han inte plånbok?


    Tack den infallsvinkeln kan vara så ingen aning. Men han önskade sig plånbok och underkläder. Han fick det han. Önskade sig.
  • Pope Joan II
    Anonym (Lova) skrev 2021-01-14 23:11:04 följande:

    Vi har dejtat i 5 månader och idag så bytte vi julklappar, han köpte ett line och en stringtrosa max 400 kr om ens det jag blev hursomhelst jätte glad tacksam och allt och visa der på alla sätt och vis, dessutom när vi skiljdes åt tackade jag för julklappen. jag gav honom en plånbok samt underkläder . Han var inte nöjd det såg jag på honom, han sa inte ens tack utan gav mig en kram sen var det inte mer med det. lade sammanlagt a 800kr och till saken hör jag är student och han har jobb där han tjänar två ggr mer än mig. Jag är så ledsen och besviken. Hur hade ni reagerat?


    Jag tycker inte att det låter som om du på allvar blev "jätteglad, tacksam och allt".
  • Anonym (Lova)
    Anonym (Säg) skrev 2021-01-15 08:26:11 följande:

    Men har du tagit upp det med honom?

    Oavsett vad vi på familjeliv säger så kommer du fortfarande bara besviken på honom. Givetvis får du skriva en tråd om det, men om jag tycker si så kommer ju du fortfarande känna och uppleva det du känner.

    Så mitt råd är att prata med honom för ni dejtar ju trotts allt i 5 månaders tid


    Jag ska se om han tar upp det själv när vi ses, annars gör jag det lite försiktigt. Och det är som du säger, enklast är naturligtvis ta det med personen i fråga men ibland behöver man bolla och få perspektiv. Tack!
    Anonym (Säg) skrev 2021-01-15 08:26:11 följande:

    Men har du tagit upp det med honom?

    Oavsett vad vi på familjeliv säger så kommer du fortfarande bara besviken på honom. Givetvis får du skriva en tråd om det, men om jag tycker si så kommer ju du fortfarande känna och uppleva det du känner.

    Så mitt råd är att prata med honom för ni dejtar ju trotts allt i 5 månaders tid


    Jag ska se om han tar upp det själv när vi ses, annars gör jag det lite försiktigt. Och det är som du säger, enklast är naturligtvis ta det med personen i fråga men ibland behöver man bolla och få perspektiv. Tack!
  • Anonym (oooo)
    Anonym (Lova) skrev 2021-01-14 23:11:04 följande:

    Vi har dejtat i 5 månader och idag så bytte vi julklappar, han köpte ett line och en stringtrosa max 400 kr om ens det jag blev hursomhelst jätte glad tacksam och allt och visa der på alla sätt och vis, dessutom när vi skiljdes åt tackade jag för julklappen. jag gav honom en plånbok samt underkläder . Han var inte nöjd det såg jag på honom, han sa inte ens tack utan gav mig en kram sen var det inte mer med det. lade sammanlagt a 800kr och till saken hör jag är student och han har jobb där han tjänar två ggr mer än mig. Jag är så ledsen och besviken. Hur hade ni reagerat?


    Varför tänker du enbart på summan? Använder folk ens plånbok inga? Jag gör det inte, har alla viktiga kort i mobilfodralet. Underkläder till män är väl rätt så trist och "underkill" att köpa? Att du gillade dina underkläder är en helt annan sak.
    Hade ni pratat innan om vad de andre kunde tänkas bli glad av? 
  • Anonym (oooo)
    Anonym (Lova) skrev 2021-01-15 02:26:26 följande:
    Vet inte var du får förbannad ifrån an, jag är besviken, ledsen. Det sårar att han inte uppskattar min present. Det handlar inte om pengar, det är hans beteende, otacksamhet som jag är och blev ledsen över.
    fast det enda du skriver är om att det är olika summor, att du var tacksam men inte han, så visst handlar det en hel del om pengarna? 
  • Anonym (oooo)
    Anonym (oooo) skrev 2021-01-15 11:50:23 följande:
    Varför tänker du enbart på summan? Använder folk ens plånbok inga? Jag gör det inte, har alla viktiga kort i mobilfodralet. Underkläder till män är väl rätt så trist och "underkill" att köpa? Att du gillade dina underkläder är en helt annan sak.
    Hade ni pratat innan om vad de andre kunde tänkas bli glad av? 
    såg nu att du hade svarat på det medan jag skrev mitt inlägg.
    Men du får fråga honom. Du kanske köpte "fel" kalsonger, typ. 
  • Anonym (Hepp)

    Jag hade blivit sjukt osäker på min reaktion till den milda grad att jag skrivit ett inlägg på FL för kolla om min reaktion var rimlig.

  • Anonym (svårt)

    Det är alltid svårt med presenter i nya förhållanden. Det har tagit mig flera år att förstå hur min man fungerar när det gäller presenter faktiskt. Han funkar på ett helt annat sätt än mitt ex. Det är också svårt att köpa nåt till någon man knappt känner. Det är helt OK att det inte blir några perfekta presenter, bara man inte lägger prestige i saken.

    Om du tycker det är viktigt att ni köper för ungefär samma summa så ta upp det inför nästa tillfälle, typ jag "tycker det är lagom om vi köper för 4-500 kr, vad tycker du".

    Jag tycker det blir fel om du räknar med att han ska köpa dyrare presenter för att han tjänar mer. Bättre att ni håller er på din nivå. Små, genomtänkta presenter är bättre än nåt dyrt för sakens skull (tror jag de flesta tycker). 

Svar på tråden Hur skulle ni reagera.