• Anonym (VillLämna)

    Sambo pratar om andra tjejer hela tiden

    Funderar varje dag på att lämna min sambo. Hade gjort det för över 1 år sedan om det inte var barn med i bilden.

    Han får mig att må så dåligt och han har kört mitt självförtroende i botten. Jag är egentligen ingen svartsjuk människa men han gör mig svartsjuk.

    Han pratar om andra tjejer hela tiden. Unga, snygga vackra tjejer på ~20. Han själv ~40. Han har varit helt besatt av en tjej på hans jobb (det är ca 20 års skillnad mellan dom) skrivit väldigt mycket till henne, ofta sent på natten på helgerna. Det blev som värst när jag var mammaledig. Och prat om henne konstant. Till slut brann jag av och frågade om han var kåt/kär i henne och han sa nej och lugnade sig lite. Men inte helt förstås.

    Nu är det en ung snygg tjej som är kund på hans jobb som kommer ganska ofta och nu verkar han ha kärat ner sig i henne också. Igår när han var lite full pratade han om henne med mig och nämnde att hon var snygg och att en kompis till han vill pippa henne fast kompisen har aldrig träffat henne. Då bad jag han visa henne på Facebook men det kunde han inte för han visste bara hennes förnamn.

    Låter det här som normalt beteende? Pratar era partners om andra framför er?

    Jag vet inte om han vill att jag ska bli svartsjuk och osäker, om han saknar förståelse och empati för andras känslor som en jävla idiot eller om han vill att jag ska lämna honom.

  • Svar på tråden Sambo pratar om andra tjejer hela tiden
  • Anonym (Vidrigt)

    Men herregud, vilket as?! Nej, min sambo pratar verkligen inte om andra tjejer på det sättet! Otroligt respektlöst och om jag får säga det, nästan gubbsjukt. 

  • Anonym (Lilly)

    Omg absolut inte!! Då hade jag fan dräpt honom, skämt åsido. Absolut inte och inte under några omständigheter är det okej. Du behöver markera så mycket tydligare, att om han vill vara med dig då stänger han dörren och lägger av med att både prata och flörta med andra. Annars är det tack och hej, vem tror han att du är som bara sitter och tar det här hela dagarna.

    Att du är mammaledig gör det hela ännu värre, det är fan hans största uppgift nu att få er båda att känna er trygga och uppskattade. Inte utbytbara. Usch!

  • Anonym (Eeeh)

    Men herregud, vilken patetiskt typ. Min gissning är att han är extremt osäker på sig själv och pratar så här om andra tjejer för att göra dig lika osäker på dig själv.

    Vem under 60 använder ens ordet pippa?

    Aja, skicka snubben i terapi eller lämna honom.

  • Anonym (lll)

    Nej det är givetvis inte normal beteende! Han låter som en fjortis. Jösses, och ni har lyckats skaffa barn? 

    Strunta i vad han vill - VAD VILL DU? Det är enbart du som styr över ditt eget liv. 
    Vill han vara en bra familjefar får han växa upp!

    Ta med honom på parterapi om du vill satsa på erlationen. Vill inte han det så vet du att han inte prioriterar det.

  • Anonym (F)

    Men haha herregud vilken löjlig karl. Det låter som om jargongen på hans arbetsplats håller samma nivå som yngre tonåringar. Att sen ta med språket hem, vilken jävla nolla. Varken han eller hans kompis kommer få komma i närheten av de där yngre tjejerna så det behöver du inte vara orolig för. Att behövs stå ut med hans löjliga tugg låter dock olidligt.

  • Anonym (VillLämna)

    Tack för svaren! Ärligt talat, det känns som att jag skaffat barn med en tonåring. Sover till 11-12 på helgerna eftersom han är uppe hela nätterna och hjälper inte till hemma. Han var nog inte mogen att skaffa barn ännu även om jag tycker att är man ~40 så borde man ha växt upp.

    Jag tänker att han kanske känner sig ?fast? i familjelivet och vill vara fri och springa efter tjejer. Det är kanske det han försöker förmedla till mig. Jag måste samla mod till mig och prata med han ikväll. Vill inte må skit hela 2021 också. Det som håller mig kvar nu är att vi har ett barn och jag vill inte att dom ska tappa kontakten.

  • Anonym (Omogen)

    Tycker du ska lämna honom. Måste va så frustrerande att försöka få till nåt slags familjeliv med honom! Du klarar det bättre själv.

  • Anonym (Elfant)

    Och? Tjejer pratar om andra killar.
    Sluta va överkänslig och drama queen.

  • Anonym (Elfant)
    Anonym (VillLämna) skrev 2021-01-16 20:54:15 följande:

    Han får mig att må så dåligt och han har kört mitt självförtroende i botten. 


    Så du skyller ditt dåliga självförtroende på en man?
    Hur tror du det skulle se ut om män skyllde sitt dåliga självförtroende på kvinnor?
    Nej, nu får du allt jobba lite med dig själv.
Svar på tråden Sambo pratar om andra tjejer hela tiden