• Anonym (hjälp)

    Vill se mer svensk ut

    Hur ska jag se mer svensk ut? Jag menar utseendet. Jag är andrar generationens invandrare, född i sverige,  mellanöstern-ursprung. Svart hår, olivfärgad hud. Jag vill smälta in bland svenskarna och slippa bli utstirrad och misstänkliggjord pga etniskt ursprung.

  • Svar på tråden Vill se mer svensk ut
  • Anonym (Linda)

    Hm, det beror ju lite på vilken stil osv du har nu, men jag kommer på några saker som ev. kan funka (om du nu ser ut som många mellanöstern-tjejer)
    Något ljusare hår,
    Mindre/inget smink, absolut inget "dramatiskt"
    Inte så "fina" kläder, skor, väskor etc. Tänk sportig, praktisk, friluftsoutfit, osv hellre än filmstjärna.
    Inga fransförlängningar, fillers osv.

  • Anonym (T)

    Det går inte. Acceptera ditt utseende, du kommer ändå inte kunna förändra det på det sätt du är ute efter.

  • Anonym (Anonym)

    Du kan inte göra något åt din hudfärg. Det kommer alltid att synas att du inte är svensk. Var nöjd med det du har istället och gör det bästa av det.

  • Anonym (A)
    Anonym (T) skrev 2021-01-16 22:18:18 följande:
    Det går inte. Acceptera ditt utseende, du kommer ändå inte kunna förändra det på det sätt du är ute efter.
    Så är det.
  • Anonym (Varför?)

    Vem bryr sig om du blir utstirrad? Det är inte ditt fel.

    Var istället stolt över var du kommer ifrån.. älska ditt mörka, tjocka hår, fina ögonbryn, långa, mörka ögonfransar osv osv. Alla etniciteter har sina vackra dag, visa dem istället för att skämmas över dem.

    Du kommer aldrig se svensk ut hur mycket du färgar håret och har linser på dig och liknande, man märker på ansiktet och det är en stor skillnad mellan svenskar och mellanösternfolk.

  • Anonym (Fint)

    Fl krånglade så allt jag skrev försvann :( Men iaf, synd att du känner att du behöver ändra dig! Jag har alltid tyckt folk från Mellanöstern kan vara så vackra. Och att ett samhälle mår bäst av variation bland folk. Var stolt över ditt ursprung! Folk som stirrar är bara obildade.

  • Anonym (hjälp)
    Anonym (Linda) skrev 2021-01-16 22:17:01 följande:

    Hm, det beror ju lite på vilken stil osv du har nu, men jag kommer på några saker som ev. kan funka (om du nu ser ut som många mellanöstern-tjejer)
    Något ljusare hår,
    Mindre/inget smink, absolut inget "dramatiskt"
    Inte så "fina" kläder, skor, väskor etc. Tänk sportig, praktisk, friluftsoutfit, osv hellre än filmstjärna.
    Inga fransförlängningar, fillers osv.


    Tack för dina tips.
  • Anonym (hjälp)
    Anonym (T) skrev 2021-01-16 22:18:18 följande:

    Det går inte. Acceptera ditt utseende, du kommer ändå inte kunna förändra det på det sätt du är ute efter.


    Det är inte så lätt när man ständigt blir misstänkliggjord och sämre behandlad pga mitt mellanöstern-utseende.

    Jag förstår att jag aldrig kommer att se ut som en svensk, men vill ändå göra allt jag kan för att "mildra".
  • Anonym (hjälp)
    Anonym (Anonym) skrev 2021-01-16 22:19:08 följande:

    Du kan inte göra något åt din hudfärg. Det kommer alltid att synas att du inte är svensk. Var nöjd med det du har istället och gör det bästa av det.


    Jag försöker göra mitt bästa för att passa in, det är omöjligt att vara nöjd med något som alltid drar negativa blickar till sig och som resulterar i ständigt misstänkliggörande. Människor tror på riktigt att alla invandrare är oärliga och behandlar en på ett mycket kränkande sätt. T ex förföljer en när man handlar. Så fort man kommer in i affären. Hatet mot invandrare har eskalerat något enormt på senare år. Sverigedemokraterna är ju nästan störst av en anledning...
Svar på tråden Vill se mer svensk ut