Inlägg från: Anonym (Minna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Minna)

    Vi trodde han var död.

    Det är väl inget som hindrar dig från att söka hjälp också? Eller hur menar du? Om ditt inre är i kris ska du naturligtvis kontakta vården. Gör det direkt på måndag så att du får prata med någon.

  • Anonym (Minna)
    Anonym (Vi andra då?) skrev 2021-01-16 23:18:26 följande:
    Jo det förstår jag att han inte tänkte klart. Jag är rädd nu att allt fokus kommer vara på honom och att ingen fattar hur jag och barnen mår. Vilka tankar dyker upp nästa gång han inte svarar...
    Vilka är det du vill ska fokusera på dig och barnen och som du är rädd att han stjäla uppmärksamhet från? Vilka är dessa som ska fatta hur ni mår? Hänger inte alls med faktiskt.
  • Anonym (Minna)
    Anonym (Vi andra då?) skrev 2021-01-17 00:10:05 följande:
    Nej jag förstår att du inte förstår. Kanske jag överdriver enligt dig till och med...
    Tänk dig in i situationen. 
     
    Det var ett dåligt val att skriva och berätta om vårt kaos. 
     
    Jag säger inte att du överdriver, men jag förstår inte vilka personer du menar. Du kanske kan förklara hur tankarna går?

    Min man försökte ta livet av sig 2017, så jo, jag kan tänka mig in i situationen. Jag hittade honom i garaget. Där låg fokus naturligtvis först och främst på honom. När saker sedan lugnat sig något, gick jag också och pratade om det och om den oron jag kände. Det är svårt att skriva något utan att riktigt förstå. Om du menar personer inom vården så kommer ju fokus att ligga på honom, men du kan ju själv starta upp ett eget "ärende" kring dig själv och ditt mående. Det kan även dina barn göra, för som jag förstått det är de vuxna. Tror inte att ni automatiskt kommer att "fångas upp" av vården, utan måste själva söka vården. Känns som att du är i chock nu, vilket är förståeligt. Ta en stund i taget och så ringer du vården på måndag.
Svar på tråden Vi trodde han var död.