• Anonym (Klara)

    Varför skaffar så många barn med idioter?

    Tycker om att läsa relationsforum på fritiden och märker att det är SÅ MÅNGA som skaffar barn med idioter till män. Även märkt det bland mina bekanta. Män som kvinnorna från början borde förstått att de kommer bli värdelösa pappor (ja det finns undantag, där bra killar inte var så bra som man trodde men...). Tror folk på fullaste allvar att till exempel drogmissbrukare, någon som är gravt deprimerad, person med massa diagnoser som gör att den inte ens kan ta ett jobb, någon som är våldsbenägen, ska bli en bra far till ditt barn? Att en sån person ska stötta dig när du blir en mor? Att den jävla mansbebisen som knappt lyft ett finger för att hjälpa till i hushållet innan ska bli en bra och stöttande far? 

  • Svar på tråden Varför skaffar så många barn med idioter?
  • Anonym (ppp)

    tyvärr ser det så ut. Däremot tänker jag att alla som det går bra för, de skriver ju inte här så det finns ju massor med familjer där båda föräldrarna är vettiga. Men på Familjeliv hamnar inte deras historier. Med tanke på hur liten del av befolkningen som skriver härinne så får man ju ta det med en nypa salt. 

  • Anonym (Undrar också)

    Det finns nog många anledningar. I vissa fall kan det säkert vara att mannen slappnar av en bit in i relationen/blir överväldigad när barn kommer in i bilden. Dvs, han var normal i början. Män kan även också bli förlossningsdeprimerade.

    MEN, jag tror nog ändå det oftast beror på ett beteende i generationer, alltså att kvinnan vuxit upp med likadana förhållanden hos sina föräldrar. Den ena föräldern har tagit hand om barnen, hushållet OCH den andra föräldern. Dom tror det ska vara så, och att det ser ut så hos alla, kanske?

  • Anonym (x)

    Risken är stor att ditt barn ska växa upp och drabbas av de problemen du räknar upp så varför skaffa det från första början? Bara en villfarelse att just ditt barn ska bli perfekt och fritt från problem. Ett barn är inget annat än drömmen om det perfekta självförverkligandet. Du är medveten om dina brister men tror att din unge ska lysa och göra världen bättre. Ett monument över dig själv. I de flesta fall blir det ännu en skitstövel.

  • Anonym (Problem)

    Det vet man inte direkt om någon är idiot.Eftersom vi inte kan spå till framtiden,så kan det bli helt fel .Dessutom finns det många idioter.Hellre bli barnlös bara för att slippa allt detta.

  • Anonym (Myh)

    Önskar att nämna att endel av vardagliga hushållsproblem ofta är dålig kommunikation och otydlig ansvarsfördelning (det är det jag sett i min omgivning).

    Man kan inte riktigt sätta sig in i hur föräldrarollen faktiskt är innan man får barn. Oavsett om man barnvaktat andras barn varje vecka eller jobbar på förskolan så säger det inte mycket om hur det är att vara förälder på heltid med vakennätter år efter år, syskonbråk som aldrig pausas, sängvätande, sönderslitna bröstvårtor etc. Endel män i min omgivning trodde sig ha en klar bild av hur de skulle vara som färder som sen inte stämde överens med verkligheten när barnen väl kom för att inget var som de föreställt sig.

    Endel verkar absolut inte välja medföräldern med omsorg. Mycket handlar kanske om att endel (många?) kasta sig in i barnalstrandet tidigt i förhållandet innan diagnoser, misshandel och annat kommer upp till ytan?

  • Tomelilla15

    Säkert en blandning av orsaker till varför vissa kvinnor skaffar barn med uppenbara idioter. En orsak kan vara biologiskt, dvs barnlängtan som tar över och trumfar rationella val. Det andra kan vara en tro på att barn löser problemet, att han kommer förändras när han får barn. Sånt har också hänt men man vet ju aldrig om det händer just med den egna mannen. En tredje kan ju vara att man själv är idiot till kvinna, kanske ännu värre än mannen och varken klarar av att tänka på barnens bästa eller bedöma hur framtiden kommer bli. En fjärde orsak kan ju vara att man inte alls menade att skaffa barn men av skäl nr 3 ovan eller ren otur blev gravid ändå. Man kanske helt enkelt tror att idioten är det bästa man kan få, pga dålig självkänsla, dålig ekonomi, egna problem, etc.

Svar på tråden Varför skaffar så många barn med idioter?