• Anonym (Numera bystig)

    Varför ljuger män om att små bröst är ok?

    Såhär lät min man innan jag opererade brösten:

    "Du är fin som du är" "Gör det inte för min skull" "Jag älskar dina bröst som de är" "Du har jättefina bröst" "Jag är inte så tuttfixerad"

    Såhär låter han efter:
    "Jag älskar dina meloner!" "Dina tuttar är jättefina" "Får jag stoppa den mellan dem?"

    osv. Redan när jag var hemma från op. och var jätteöm var han redan helt fixerad. "När kan vi göra saker?" vad då för saker "Ja du vet...sex-saker" och tittar på dem hela tiden.

    Det är roligt, det var ju därför jag gjorde dem för att känna mig sexig och han bekräftar det tydligt. Men det sticker ändå litegrann trots att jag redan visste...det sticker att han ljög. Han har aldrig uttryckt någon sort önskan om att "stoppa den mellan" innan. Inte för att det fanns något vidare att stoppa den mellan och det inte hade funkat...men liksom inte ett ord om att han ville göra något sådant.

    Ens om vi sett film tillsammans och jag frågat när det varit någon bystig i rutan...hade du gillat om jag hade såna bröst? Då har han inte sagt det utan att de är fina som de är...varför denna oärlighet kring bröst?

    För att vara snäll? Inte såra? Jo jag har tänkt på det...men har man varit tillsammans i tio år och gifta sedan 5 så kan man väl vara ärlig?

  • Svar på tråden Varför ljuger män om att små bröst är ok?
  • riversnroads
    Anonym (Numera bystig) skrev 2021-01-17 16:46:32 följande:

    Såhär lät min man innan jag opererade brösten:

    "Du är fin som du är" "Gör det inte för min skull" "Jag älskar dina bröst som de är" "Du har jättefina bröst" "Jag är inte så tuttfixerad"

    Såhär låter han efter:

    "Jag älskar dina meloner!" "Dina tuttar är jättefina" "Får jag stoppa den mellan dem?"

    osv. Redan när jag var hemma från op. och var jätteöm var han redan helt fixerad. "När kan vi göra saker?" vad då för saker "Ja du vet...sex-saker" och tittar på dem hela tiden.

    Det är roligt, det var ju därför jag gjorde dem för att känna mig sexig och han bekräftar det tydligt. Men det sticker ändå litegrann trots att jag redan visste...det sticker att han ljög. Han har aldrig uttryckt någon sort önskan om att "stoppa den mellan" innan. Inte för att det fanns något vidare att stoppa den mellan och det inte hade funkat...men liksom inte ett ord om att han ville göra något sådant.

    Ens om vi sett film tillsammans och jag frågat när det varit någon bystig i rutan...hade du gillat om jag hade såna bröst? Då har han inte sagt det utan att de är fina som de är...varför denna oärlighet kring bröst?

    För att vara snäll? Inte såra? Jo jag har tänkt på det...men har man varit tillsammans i tio år och gifta sedan 5 så kan man väl vara ärlig?


    Jag hade stora bröst från början och fick tre barn. Min man har hela tiden älskat mig som jag är och har aldrig påvisat att annat är bättre så kom dagen jag bestämde mig för att återgå till min tidigare byst med hjälp av kirurgi, och han är som förbytt. Han är där hela tiden och talar om vad han gillar dem. Jag förstår honom (skrattade gubbe, eftersom fl fuckar upp all emojjis)
  • Anonym (U)

    Dumt att göra en så onödig operation. Skulle jag säga.

    Om man skulle visa en bild på tex en perfekt näsa för en kille och fråga om han skulle tycka den näsan var finare än flickvännens, så skulle de ju säga att hon var fin som hon är. Alla är olika och unika, klart att perfekta modeller attraherar på ett sätt, men charmen och kärleken ligger i en persons eget utseende. 

  • Arcnice

    Fast att han tyckte att din bröst var bra som de var innan operationen och är helt galna i dina bröst efter betyder ju inte att han ljög före.

    Man kan ju tycka att något är fint även om man gillar något annat ännu mer.

    Dessutom är din fråga när ni sett på film rätt svinig. Om han hade sagt att han gillat att dina bröst var större skulle du mest stor sannolikhet blir sur för det. Det är lite som att fråga "ser jag tjock ut i de här kläderna", du sätter din man i ett läge där han inte kan göra dig nöjd hur du än frågar.

  • riversnroads
    Anonym (U) skrev 2021-01-17 16:51:41 följande:

    Dumt att göra en så onödig operation. Skulle jag säga.

    Om man skulle visa en bild på tex en perfekt näsa för en kille och fråga om han skulle tycka den näsan var finare än flickvännens, så skulle de ju säga att hon var fin som hon är. Alla är olika och unika, klart att perfekta modeller attraherar på ett sätt, men charmen och kärleken ligger i en persons eget utseende. 


    För mig var den aldrig onödig. Mina bröst är numer fasta och jag kan använda tunna bhtoppar och enkel sport-bh utan att löst skinn trillar över. De flesta som ammar kan nog känna igen sig i bröstens utseende som jag beskriver dem. Det betyder inte att alla gör om dem, det är sjukt kostsamt. Jag hade tur som hade egna pengar. Tycker att det är en hel del stigmatisering kring operationer
  • Arcnice

    Undrar vad du skulle tycka om han inte alls gillade dina nya bröst eller gav dig bekräftelse för dem? Då skulle du ju förmodligen gnälla om det istället.

    Jag är förövrigt en man som gillar bröst modellen mindre och skulle aldrig ljuga om det.

  • Anonym (allergiker deluxe)

    Men det finns ju inget rätt svar på den frågan då.

    Han kunde väl inte veta då att du är villig att opa dig för att få meloner så vad hade ett "ärligt" svar lett till om du nu inte ville/vågade/medicinskt kunde det?

    Hur hade du mått bättre av att veta att en del av din kropp inte är som han önskar, det är trots allt förhoppningsvis en person han har valt att leva med och inte bara ett par bröst?

    Vi kan inte gnälla på män både när de försöker vara hänsynsfulla och när de är ärliga, man får faktiskt välja.

    Själv är jag allergisk mot hur många saker som helst så hade aldrig vågat stoppa in något främmande material i min kropp, vågar inte ens använda kontaktlinser. Att göra icke medicinskt motiverade ingrepp i kroppen som triggar immunförsvaret finns inte på kartan och om en man är missnöjd med mina bröst så är det tråkigt men inget jag kan gå med på att åtgärda, då risken är för stor för mig.

  • Litenmenhård

    För mig spelar storleken på brösten faktiskt ingen roll. Det är på personen de sitter på som räknas. Jag gillar alla bröst!


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (:-()

    Vem bryr sig om vad män gillar? Det är vi kvinnor som bestämmer vad som erbjuds dem och de får ta vad som erbjuds eller vara utan. Jobba på din självkänsla, människa!

  • Anonym (K)

    Han tyckte säkert om dina bröst som de var men de du har nu är säkert mycket sexigare. Så han gillar båda sorterna helt enkelt. Ofta är män väldigt enkla: de gillar bröst, punkt.

  • Anonym (Mesig man)

    Ja, han ljuger så det står härliga till och nu är han så låt och fantiserar om snuskiga saker han vill göra med dina tuttar.

    Han är så nyfiken. Kan inte hejda sig och låta tuttarna "svalna" lite då de kommer direkt från operationsbordet.

    Nu vill han stoppa snoppen mellan dem och spruta på tuttarna.

    Mesigt. Han kunde redan innan sagt att han gillar stora bröst. Hade räckt med den meningen.

Svar på tråden Varför ljuger män om att små bröst är ok?