• Anonym (Sara)

    Han är oengagerad, är det värt att fortsätts

    Varit ett par i två år, sexet var bra när han var kär i mig . Eller när vi båda var nykära .

    Fick ut någr av det även om han aldrig fick mig att komma.

    Nu försöker jag få till ett bättre sexliv , genom att tala om för honom hur jag vill ha det. Det har jag gjort många gånger. På ett pedagogiskt och trevligt sätt. Under akten. Efter. Någon gång bara apropå.

    Han tar inte in det. Han verkar tycka det är för svårt. Han säger : du har sååå många krav. Blir ledsen och sårad. Vill bara känna mig sedd egentligen. Att han vill att jag ska njuta. Så som jag gör för honom.

    Är det värt att fortsätta med denna kille !?

  • Svar på tråden Han är oengagerad, är det värt att fortsätts
  • Anonym (oooo)
    Anonym (Sara) skrev 2021-01-17 20:49:13 följande:

    Varit ett par i två år, sexet var bra när han var kär i mig . Eller när vi båda var nykära .

    Fick ut någr av det även om han aldrig fick mig att komma.

    Nu försöker jag få till ett bättre sexliv , genom att tala om för honom hur jag vill ha det. Det har jag gjort många gånger. På ett pedagogiskt och trevligt sätt. Under akten. Efter. Någon gång bara apropå.

    Han tar inte in det. Han verkar tycka det är för svårt. Han säger : du har sååå många krav. Blir ledsen och sårad. Vill bara känna mig sedd egentligen. Att han vill att jag ska njuta. Så som jag gör för honom.

    Är det värt att fortsätta med denna kille !?


    kort svar: nej 
  • Anonym (...)

    Nej. Inte om det är problem efter så kort tid som två år.

  • Tukt

    Som sagts ovan, är det "bara" två år och ni inte har barn eller annat som binder er så kan det nog vara dags att säga farväl. Men var också noga med att berätta varför.

  • Anonym (CluelessX)

    Bara du vet om det är värt det. Du kanske får ändra instruktionssätt? Istället för att säga att du vill ha det si-och-så istället för det han gör nu.. så kanske du kan säga att du älskar när han gör såhär, blir så kåt när du gör sådär etc etc? Då kanske han inte känner att allt är en lista på saker han gör fel?

  • Pinotage

    Det är inte särskilt troligt att det blir bättre med tiden - förmodligen sämre. 


    Att han inte fått dig att komma på två år är för mig helt obegripligt .....en man ser till att tillfredsställa sin kvinna på ett eller annat sätt .....

  • Anonym (machoGUY)

    Nej. Byt ut. Tjejer vill ha en kille som är dominant, och får dom att känna sig som kvinnor.

  • Anonym (Kvinna 55)
    Pinotage skrev 2021-01-17 22:13:05 följande:

    Det är inte särskilt troligt att det blir bättre med tiden - förmodligen sämre. 


    Att han inte fått dig att komma på två år är för mig helt obegripligt .....en man ser till att tillfredsställa sin kvinna på ett eller annat sätt .....


    Håller med i stort. Hon säger inget om att hon kommer annars heller. 

    Det är däremot obegripligt att han svarar så.

    Jag tror oxå att det förmodligen inte blir bättre med den inställningen. 
  • Anonym (nej)

    Säger som andra, om ni har problem redan nu lär det inte bli bättre med tiden. Han verkar egoistisk som inte intresserar sig för din njutning.

  • Anonym (vet inte)

    Alltså jag vet inte. Ibland är det svårt att kommunicera. Mitt ex beskyllde mig för lite liknande saker som du gör mot din kille nu - att han inte ändrar sig efter dina kommentarer. Kanske förstår han inte hur han ska ändra sig. Om du är angelägen om att prova ett tag till med honom, så rannsaka dig själv och vad du säger till honom. Förstår han vad du vill? Är du villig att förklara så han förstår?

    T ex så ville mitt ex att jag skulle vara "mer spontan och oförutsägbar" när det gällde sex. Men när jag försökte, så blev det alltid vid fel tillfälle eller på fel sätt. Jag lyckades aldrig förstå vad han ville. Jag hade behövt mer tydliga önskemål från honom om han ville att jag skulle klä upp mig på något speciellt sätt, eller om han tyckte att det skulle kännas bäst att bli väckt mitt i natten eller vad som helst. När jag försökte blev det jämt negativt gensvar: du fattar väl att det är dåligt NU, du fattar väl att det DÄR inte är sexigt osv. En annan tjej kanske hade fattat vad han menade med spontan. Men JAG fattade inte, utan behövde en annan sorts kommunikation.

    Ex 2: mitt ex tyckte att jag var dålig på att ge oralsex. Han ville att det skulle kännas som vacuum i munnen, för så gjorde tydligen andra tjejer. Jag försökte, men att skapa ett vacuum i min mun var stört omöjligt. Och han var inte villig att ge mig mer hjälp än så. Där hade behövt hjälp i stunden: gör mer si eller så NU. Hårdare, lösare, ja nåt tydligt som jag kunde förstå. En annan tjej kanske hade fattat direkt vad han menade med vacuum. Men JAG behövde en annan form av instruktion. 

    Så eventuellt är det så att du förklarar på ett sätt som är tydligt för dig, men som inte han förstår.

  • Anonym (Man49)

    Visa istället , visa hur du får orgasm

    Utan krav

    Bara gör det

    Köp en vibrator som han kan använda eller du

    Plötsligt händer det

Svar på tråden Han är oengagerad, är det värt att fortsätts