• Anonym (XMod)

    Modifiera män

    Män är bristfälliga och lever sällan upp till kvinnors krav.
    Om det gick att modifiera män, hur skulle Du skräddarsy din man?

  • Svar på tråden Modifiera män
  • Simmaellersjunk
    Anonym (XMod) skrev 2021-01-18 10:19:43 följande:

    Män är bristfälliga och lever sällan upp till kvinnors krav.
    Om det gick att modifiera män, hur skulle Du skräddarsy din man?


    Haha, kanske också beror på att kvinnors kravlista är extremt lång, medan mäns kravlista typ är:

    Snygga bröst och skinkor
    Ungdomligt ansikte
    Hon kan inte vara en total bitch
  • Jonnynilsson
    Simmaellersjunk skrev 2021-01-18 10:23:46 följande:
    Haha, kanske också beror på att kvinnors kravlista är extremt lång, medan mäns kravlista typ är:

    Snygga bröst och skinkor
    Ungdomligt ansikte
    Hon kan inte vara en total bitch
    Ja mycket mer begär man ju inte. Hon får gärna vara rik också så kan jag sluta jobba och ägna mig åt mina hobbys på heltid.
  • Anonym (lilou)

    Min "kravlista" på en man är faktiskt inte speciellt avancerad:

    -Vettiga åsikter (rasister, homofober, antifeminister, klimatkrisförnekare går bort)
    -Hel och ren
    -Humor
    -Empatisk
    -Trogen
    -Generös 


    Enligt mig väldigt basala krav och självklart uppfyller jag dem själv också då jag anser att man inte kan kräva av andra det man inte kräver av sig själv.

  • Anonym (XMod)

    Hans kropp då? Du kan modifiera den precis hur du vill, efter dina önskemål.

  • Simmaellersjunk
    Anonym (lilou) skrev 2021-01-18 10:41:13 följande:

    Min "kravlista" på en man är faktiskt inte speciellt avancerad:

    -Vettiga åsikter (rasister, homofober, antifeminister, klimatkrisförnekare går bort)
    -Hel och ren
    -Humor
    -Empatisk
    -Trogen
    -Generös 


    Enligt mig väldigt basala krav och självklart uppfyller jag dem själv också då jag anser att man inte kan kräva av andra det man inte kräver av sig själv.


    Inom varje ord som du nämner ryms det ganska mycket. Vad är en "rasist" till exempel? En Sverigedemokrat? Redan där går mängder med män bort. Hur är man som "empatisk"? Lyssnar alltid på dig och ger dig alltid uppmärksamhet?

    Min poäng är att din till synes lilla kravlista i praktiken är väldigt lång och väldigt stor.
  • Jonnynilsson
    Anonym (lilou) skrev 2021-01-18 10:41:13 följande:

    Min "kravlista" på en man är faktiskt inte speciellt avancerad:

    -Vettiga åsikter (rasister, homofober, antifeminister, klimatkrisförnekare går bort)
    -Hel och ren
    -Humor
    -Empatisk
    -Trogen
    -Generös 


    Enligt mig väldigt basala krav och självklart uppfyller jag dem själv också då jag anser att man inte kan kräva av andra det man inte kräver av sig själv.


    Tycker det var en vettig lista som ju funkar för bägge könen. Bra där!
  • Anonym (lilou)
    Simmaellersjunk skrev 2021-01-18 10:44:07 följande:
    Inom varje ord som du nämner ryms det ganska mycket. Vad är en "rasist" till exempel? En Sverigedemokrat? Redan där går mängder med män bort. Hur är man som "empatisk"? Lyssnar alltid på dig och ger dig alltid uppmärksamhet?

    Min poäng är att din till synes lilla kravlista i praktiken är väldigt lång och väldigt stor.
    Ja, Sverigedemokrater går definitivt bort. 

    Empatisk: Att kunna sätta sig in i en annan människas situation och förstå dennes känslor. Att visa medkänska. Inget jättemärkligt krav tycker jag.
  • Anonym (lilou)
    Jonnynilsson skrev 2021-01-18 10:45:24 följande:
    Tycker det var en vettig lista som ju funkar för bägge könen. Bra där!
    Tack! :)
  • Simmaellersjunk
    Anonym (lilou) skrev 2021-01-18 10:50:45 följande:
    Ja, Sverigedemokrater går definitivt bort. 

    Empatisk: Att kunna sätta sig in i en annan människas situation och förstå dennes känslor. Att visa medkänska. Inget jättemärkligt krav tycker jag.
    Jomen min poäng är att det grenar ut sig i ganska mycket olika saker. Empati är liksom ett stort område som täcker väldigt mycket.
  • Anonym (lilou)
    Simmaellersjunk skrev 2021-01-18 10:54:04 följande:
    Jomen min poäng är att det grenar ut sig i ganska mycket olika saker. Empati är liksom ett stort område som täcker väldigt mycket.
    Förstår inte riktigt vad du menar. Kan du förklara?

    Att ha grundläggande empati och känna för människor som har det svårt/jobbigt är väl inte så komplicerat? 
  • sextiotalist
    Anonym (XMod) skrev 2021-01-18 10:19:43 följande:

    Män är bristfälliga och lever sällan upp till kvinnors krav.
    Om det gick att modifiera män, hur skulle Du skräddarsy din man?


    Ingenting, jag älskar honom precis för den han är, han har precis som alla andra och även mig, bra och dåliga sidor, men de dåliga sidorna är inte sämre än jag kan hantera dessa och inte det som dominerar
  • Simmaellersjunk
    Anonym (lilou) skrev 2021-01-18 11:05:11 följande:
    Förstår inte riktigt vad du menar. Kan du förklara?

    Att ha grundläggande empati och känna för människor som har det svårt/jobbigt är väl inte så komplicerat? 
    Jag menar att empati påverkar jättemycket. Och alla har av naturen inte sådan empati att de kan trösta eller känna av vad en annan person känner. Denna oförmåga kan uttrycka sig i 1.000 olika situationer, det är det jag menar med att empati är ett väldigt brett begrepp som påverkar mycket.
  • Anonym (Hälsa)
    Anonym (XMod) skrev 2021-01-18 10:43:29 följande:

    Hans kropp då? Du kan modifiera den precis hur du vill, efter dina önskemål.


    Jag vill att min man ska må bra, så om jag fick ändra något kroppsligt så önskar jag honom hälsa. Om jag genom ett trollslag kunde bota hans höga blodtryck så skulle jag göra det.
  • Fiona M

    Jag har inget behov att modifiera honom.

    Låser man fast sig vid en drömbild eller kravlista, oavsett det gäller partner, semester eller jobb, så kommer man bli besviken.

    Välj en partner du kan kommunicera med så undviks de flesta vardagsfällorna.

  • Anonym (Q50)

    När man blir äldre förändras "kraven". Förut räckte det med att han var söt! Nu har jag helt andra "krav" hänger på tidigare beskrivning. När barnen är stora har man andra behov, sina egna. Jag har helt plötsligt en massa fritid nu. Inte hämta/lämna osv. Jag vill ha en äventyrlig, trygg och rolig (humor är satan så viktigt) man. Vi ska kunna göra roliga grejer ihop - ingen fat and happy! Såklart är attraktion väldigt viktig, annars funkar det inte i längden. Vänner har jag gott om, behöver inte fler. Eller jo han ska vara min bästa kärleksvän. Skillanden nu är att jag inte behöver en man men vill gärna ha en. Saknar kärleken.

Svar på tråden Modifiera män