• Anonym (ts)

    När börja på förskola?

    Planen har varit att skola in sonen på förskola vid två års ålder men nu kommer det lite spontant ett syskon lagom till han är 1,5 år. 

    Hur skulle ni göra? 

    Låta honom börja vid två år som planerat? Låta honom vara hemma till syskonet är två år och skola in samtidigt? Annat? 

    Jag har drygt 50 minuters promenad plus 15 minuter med buss till förskolan (tur och retur) så åker inte gärna fram och tillbaka för småsnuttar när barnen är små.  

  • Svar på tråden När börja på förskola?
  • lövet2

    Jag säger bara Dagisbaciller. Vill du verkligen ha hem sådana till en liten baby? Nej, en 1-åring mår mycket bra av att ta det lugnt hemma, du mår bra av att slippa stressa med hämtning och lämning, och babyn mår bra av att slippa onödiga sjukdomar.

  • Anonym (ts)
    lövet2 skrev 2021-01-18 15:50:59 följande:

    Jag säger bara Dagisbaciller. Vill du verkligen ha hem sådana till en liten baby? Nej, en 1-åring mår mycket bra av att ta det lugnt hemma, du mår bra av att slippa stressa med hämtning och lämning, och babyn mår bra av att slippa onödiga sjukdomar.


    Nej, vid 1 kommer vi inte skola in honom hur som helst :) Det är antingen vid 2 som planerat, eller ännu senare.. 
  • Anonym (A)

    Med den långa tiden, 1 timme, för att ta sig till förskolan, så hade jag haft båda hemma tills det är dags att börja jobba. 

Svar på tråden När börja på förskola?