• Anonym (kissnödig fru)

    Min man är på toa flera timmar?!

    Min man sitter alltid på toaletten i minst 1h, men 9/10ggr sitter han i 2-4h och bajsar... Det kan ju inte vara normalt? Fler män som gör så? Han kan även somna mitt i bajsandet ibland mitt på dagen, och då tar det fler timmar.

    Det är rätt jobbigt att jag inte kan gå på toa när jag behöver då vi bara har en toalett... Har en bebis hemma, och när jag var gravid så är man ju kissnödig stup i kvarten, men då fick jag hålla mig flera timmar eller i värsta fall gå ner till Ica 5 minuter bort för att kissa... Kan knacka på toadörren och säga att jag MÅSTE kissa NU annars kissar jag på mig för att jag hållt mig i 3h, och han svarar alltid ?skyndar mig?, men kommer ändå ut 1-2h senare och är sur på mig för jag avbröt hans bajs...

    Han tycker inte att det är ett problem, men om jag skulle lämna vår 6-månaders bebis med honom i 4h för att bajsa skulle han bli rasande och bryta upp dörren efter 4min typ - men när jag blir irriterad/arg efter 3h blir HAN SUR...

  • Svar på tråden Min man är på toa flera timmar?!
  • Anonym (Michaela)

    Nej de är inte normalt! Jag blir irriterad på min man som sitter en halvtimme ibland, men då är aktivt bajsade några minuter och resten surf.

    Har han såna problem med magen skulle jag begära att han söker hjälp.

  • Anonym (7)
    Anonym (kissnödig fru) skrev 2021-01-18 21:17:10 följande:

    Min man sitter alltid på toaletten i minst 1h, men 9/10ggr sitter han i 2-4h och bajsar... Det kan ju inte vara normalt? Fler män som gör så? Han kan även somna mitt i bajsandet ibland mitt på dagen, och då tar det fler timmar.

    Det är rätt jobbigt att jag inte kan gå på toa när jag behöver då vi bara har en toalett... Har en bebis hemma, och när jag var gravid så är man ju kissnödig stup i kvarten, men då fick jag hålla mig flera timmar eller i värsta fall gå ner till Ica 5 minuter bort för att kissa... Kan knacka på toadörren och säga att jag MÅSTE kissa NU annars kissar jag på mig för att jag hållt mig i 3h, och han svarar alltid ?skyndar mig?, men kommer ändå ut 1-2h senare och är sur på mig för jag avbröt hans bajs...

    Han tycker inte att det är ett problem, men om jag skulle lämna vår 6-månaders bebis med honom i 4h för att bajsa skulle han bli rasande och bryta upp dörren efter 4min typ - men när jag blir irriterad/arg efter 3h blir HAN SUR...


    Nej men herregud.. Inte fan behöver man 3-4 timmar på sig att tömma sig! Det måste ju vara hans sätt att få utlopp för egentid eller liknande. Han får väl hitta ett annat sätt att få egentid på eller?
  • Studentpappa

    Är det inte påhitt så finns det ju inte en chans att han skiter i 4h, antingen kollar han på film eller sover. Lås upp dörren och be han flytta på sig, att sitta och blockera den enda toan man har är ju rätt korkat.

    Har han inget jobb att sköta?


    Ride it like you stole it
  • Anonym (Q)

    Nej det där låter inte alls sunt. Om han verkligen behöver flera timmar på sig att bajsa måste du få honom att inse att han måste söka hjälp för det. Är det bara hans sätt att meditera och koppla av så är det inte ok att tillbringa så pass mycket tid när man är småbarnsförälder, eller ens respektfullt mot dig som han delar toalett med. Är detta fallet så tycker jag absolut att det är dags att han är föräldraledig - hur gör han på jobb förresten? 

     

  • Anonym (U)

    Kände en sådan person. Är antagligen så att de vill ha en lugn paus och detta blivit förknippat med toabesök. Sitter ,ed en tidning eller telefonen därinne. Är nog inte själva bajsandet. då hade han nog garanterat klagat på magont hela dagarna..

  • Anonym (Petra)

    Fråga om han verkligen behöver bajsa så länge, eller om han sitter och surfar el dyl. Om han svarar att han bajsar är nästa replik: Ok, då lämnar du mobilen i köket!
    Jag har problem med magen och sitter ofta länge, men då menar jag typ en kvart!

  • Anonym (Poop)

    Först undrar jag om han _verkligen_ sitter i 3-4 timmar, eller om du tar i lite, för att det bara upplevs som 3-4 timmar? Min man sitter jämt 45-50 minuter, nästan varje gång, vilket jag tycker känns som minst 1-1,5 timme för det är så himla frustrerande. Men han har en kronisk tarmsjukdom som gör att han är konstant lös i magen, och han har förklarat att han sitter så länge för att han nästan aldrig känner sig klar.. som att det hela tiden är mer på väg. Så jag har förståelse även om det som sagt är väldigt frustrerande.. eftersom vi också bara har en toalett.

    Hade han bara suttit och surfat eller haft ?egentid? hade jag dock inte tyckt det varit okej.

    Så, sitter han verkligen där så länge? Konstant?? Eller tycker du att det känns så?

  • Anonym (kissnödig fru)

    Jag har verkligen tagit tid på honom när han varit på toa i flera år, och det går 2-4h, inte jag som överdriver. Han är arbetslös så han har inget jobb att passa och kan därmed sitta på toaletten när han känner för det numera...

  • Shakira88

    Herregud! Där hade ju mitt tålamod tagit slut för flera år sen.

    Han behöver ju söka jobb istället för att blocka er enda toa.

    Blir du inte förbannad?

Svar på tråden Min man är på toa flera timmar?!