• Anonym (wtf)
    Mon 18 Jan 2021 21:30
    228 visningar
    18 svar
    18
    228

    Meddelandet

    Träffat en man några månader och allt har varit bra. MEN så härom natten har han skickat detta meddelande till en annan kvinna och jag skulle gärna vilja ha era tankar kring det:

    Du är så viktig för mig. Jag behöver dig i mitt liv. Vänner är vänner och jag kommer alltid att vara din. Jag har inte ens träffat dig men jag älskar dig. Du har varit min vän genom så mycket och du känner mig bättre än någon annan.

    Hon har för övrigt inte svarat på det.

  • Svar på tråden Meddelandet
  • Anonym (A)
    Mon 18 Jan 2021 21:37
    #1
    Anonym (wtf) skrev 2021-01-18 21:30:15 följande:

    Träffat en man några månader och allt har varit bra. MEN så härom natten har han skickat detta meddelande till en annan kvinna och jag skulle gärna vilja ha era tankar kring det:

    Du är så viktig för mig. Jag behöver dig i mitt liv. Vänner är vänner och jag kommer alltid att vara din. Jag har inte ens träffat dig men jag älskar dig. Du har varit min vän genom så mycket och du känner mig bättre än någon annan.

    Hon har för övrigt inte svarat på det.


    Hur vet du detta? Snokat i mobilen?
  • neverp­reggo
    Mon 18 Jan 2021 22:22
    #2

    Vad är problemet om de är bra vänner?

  • Anonym (wtf) Trådstartaren
    Mon 18 Jan 2021 22:31
    #3
    neverpreggo skrev 2021-01-18 22:22:17 följande:
    Vad är problemet om de är bra vänner?
    Jag vet inte om det är ett problem, därför jag frågar. Förstår att man har olika sätt att uttrycka vänskap, så jag undrade hur ni ser på det. Tolkar det som att du tycker att det är helt okej, tack så mycket för ditt svar. Han säger att de varit onlinevänner i några år.
  • Anonym (Usch)
    Mon 18 Jan 2021 22:32
    #4

    Alla varningsklockor ringer. Jag har träffat en man en gång i ca 20 minuter, därefter telefon och sms kontakt. När han började skriva att han älskar mig m.m insåg jag att det är något fel på den mannen och bröt vår kontakt. Sjukt beteende. Hade en annan man i somras som också plötsligt älskar mig trots att vi aldrig har träffats. Bröt med den mannen och nån månad senare har han förlovat sig, tror inte flickvännen/fästmön förstod hur mycket han jagade mig och hur mycket han sa att han "älskade mig". Din man låter precis som en sån här man.

  • Anonym (wtf) Trådstartaren
    Mon 18 Jan 2021 22:35
    #5
    neverpreggo skrev 2021-01-18 22:22:17 följande:
    Vad är problemet om de är bra vänner?
    Det var alltså inte en vän jag kände till sedan tidigare. Inte för att man behöver redovisa alla vänner, men hon har inte nämnts tidigare. Ville bara förklara.
  • Anonym (wtf) Trådstartaren
    Mon 18 Jan 2021 22:40
    #6
    Anonym (Usch) skrev 2021-01-18 22:32:13 följande:
    Alla varningsklockor ringer. Jag har träffat en man en gång i ca 20 minuter, därefter telefon och sms kontakt. När han började skriva att han älskar mig m.m insåg jag att det är något fel på den mannen och bröt vår kontakt. Sjukt beteende. Hade en annan man i somras som också plötsligt älskar mig trots att vi aldrig har träffats. Bröt med den mannen och nån månad senare har han förlovat sig, tror inte flickvännen/fästmön förstod hur mycket han jagade mig och hur mycket han sa att han "älskade mig". Din man låter precis som en sån här man.
    Tack för ditt svar. Usch det lät inte roligt. Också rädd för män som börjar älska tidigt och har dragit mig undan sådana män. Min säger att de varit "onlinevänner" i många år, men hon har inte svarat. Det var bara det meddelandet.
  • neverp­reggo
    Mon 18 Jan 2021 22:43
    #7
    Anonym (wtf) skrev 2021-01-18 22:31:52 följande:
    Jag vet inte om det är ett problem, därför jag frågar. Förstår att man har olika sätt att uttrycka vänskap, så jag undrade hur ni ser på det. Tolkar det som att du tycker att det är helt okej, tack så mycket för ditt svar. Han säger att de varit onlinevänner i några år.
    Ja, det känns inte ett dugg konstigt om de har den relationen. Frågan är om hon har samma bild av vänskapen men det kan ju ingen av oss svara på.
  • Anonym (wtf) Trådstartaren
    Mon 18 Jan 2021 22:51
    #8
    neverpreggo skrev 2021-01-18 22:43:27 följande:
    Ja, det känns inte ett dugg konstigt om de har den relationen. Frågan är om hon har samma bild av vänskapen men det kan ju ingen av oss svara på.
    Nej precis, hur hon ser på det vore superintressant att veta, men det lär jag aldrig få veta. Tack än en gång, skönt att höra hur andra ser på det.
  • Anonym (Matil­da)
    Mon 18 Jan 2021 22:59
    #9

    Finns ju olika nivåer av vänskap också och med det sagt ringer i alla fall mina varningsklockor här.. Frågan är vart han drar gränsen mellan vänskap och nånting annat...? Känns som att risken är stor att det blir gränslöst här.

    Om han håller henne hemlig finns det förmodligen nån anledning till det.. Den faktan måste du ta åt dig och fundera på. En schysst öppen vänskap utan hemligheter hade du fått veta för längesen.

  • Anonym (wtf) Trådstartaren
    Mon 18 Jan 2021 23:03
    #10
    Anonym (Matilda) skrev 2021-01-18 22:59:00 följande:
    Finns ju olika nivåer av vänskap också och med det sagt ringer i alla fall mina varningsklockor här.. Frågan är vart han drar gränsen mellan vänskap och nånting annat...? Känns som att risken är stor att det blir gränslöst här.
    Om han håller henne hemlig finns det förmodligen nån anledning till det.. Den faktan måste du ta åt dig och fundera på. En schysst öppen vänskap utan hemligheter hade du fått veta för längesen.
    Ja jag känner ganska precis som du beskriver. Om hon nu är den som känner honom bäst, hur kommer det sig att han inte nämnt henne liksom. Måste verkligen fundera över detta.
  • Anonym (Matil­da)
    Tue 19 Jan 2021 00:15
    #11
    Anonym (wtf) skrev 2021-01-18 23:03:32 följande:

    Ja jag känner ganska precis som du beskriver. Om hon nu är den som känner honom bäst, hur kommer det sig att han inte nämnt henne liksom. Måste verkligen fundera över detta.


    Ja det är ju lite så du får tänka.. Och på vilket sätt är dom förtroliga? Finns det saker hon vet som du aldrig kommer få veta och i så fall varför? Nakenbilder? Sexchatt? Är det på den nivån dom är bästisar? Hade han velat ha en relation med henne men fått nobben och har henne som reserv?.. Alltså jag får riktigt dåliga vibes av det han skriver. Det är över gränsen för en normal vänskap. Och då finns risk att han försvarar henne/kontakten med näbbar och klor. Det kan bli nån form av otrohet i detta. Tänk dig för..
  • Anonym (Mis)
    Tue 19 Jan 2021 08:37
    #12

    Mycket märkligt meddelande tycker jag också. Att skriva att man älskar någon till en person (oavsett vänskap eller ej) som man aldrig har träffat, det är inte normalt. Jag skriver det i väldigt sällsynta fall till mina absolut närmsta vänner. Har en manlig vän där vi kan säga så  men vi har känt varandra hela livet och har en sån jargong. Han är dessutom ingen jag håller hemlig för en ev. partner.

  • Anonym (wtf) Trådstartaren
    Tue 19 Jan 2021 20:11
    #13

    Tack Matilda och Mis för era kloka svar. Jag uppskattar det verkligen.

    Jag tog upp det igen när jag fått tänka lite mer. För nej, det kändes inte bra i mig.

    Tydligen så har de som sagt haft kontakt i flera år. De bodde först i olika delar av landet och numera bor hon utomlands, så därför har de inte setts, men som jag förstår det ville de ses, i allafall till en början, med tanken att inleda en relation.

    Nakenbilder och sexchatt har förekommit, men inte de "senaste åren", säger han. Hon visste inte om mig heller. Han visade mig en konversation på Facebook (det meddelandet jag såg var på sms) där hon frågar om han har flickvän nu. Verkar som att hon sett en bild på oss. Han svarar väldigt undvikande tycker jag: "det kan man kanske säga, men det är väldigt nytt och så" eller något i den stilen. Hon svarar att hon är glad för hans skull, men besviken att han inte berättat. Hon skriver  också att hon nu tycker att det är dags att bryta kontakten. Han vill inte det. Kan vi inte vara vänner, skriver han. Hon tycker inte att det känns ok och står på sig. Han visade upp det som något slags bevis på att det bara är vänskap, men det kändes inte ett dugg bättre.

    Detta var för ett par veckor sedan och nu för ett par dagar sedan skrev han sms:et, så uppenbarligen saknar han henne. Han hävdar vänskap, men att det börjat som en flört de första åren. Hur som helst, så känns situationen inte bra mig. Kanske är det numera är helt oskyldigt (fast då fattar jag inte varför han inte berättat och varför hon vill bryta kontakten), men jag tycker inte att det känns bra, så jag kommer inte att träffa honom igen. Orkar inte gå runt att grubbla så pass tidigt in i en relation.

  • Anonym (wtf) Trådstartaren
    Tue 19 Jan 2021 20:13
    #14

    Menar alltså att konversationen han visade nu är några veckor gammal.

  • Anonym (oooo)
    Tue 19 Jan 2021 20:28
    #15

    Hon vill inte ha kontakten, men han kan tydligen inte släppa. 

    Kanske har han under de här åren målat upp någon slags fantasibild av hur det skulle vara om de äntligen träffades. Han kanske saknar det som aldrig blev - det är svårt att "tävla" mot, ärligt talat. 

  • Anonym (wtf) Trådstartaren
    Tue 19 Jan 2021 20:36
    #16
    Anonym (oooo) skrev 2021-01-19 20:28:30 följande:
    Hon vill inte ha kontakten, men han kan tydligen inte släppa. 

    Kanske har han under de här åren målat upp någon slags fantasibild av hur det skulle vara om de äntligen träffades. Han kanske saknar det som aldrig blev - det är svårt att "tävla" mot, ärligt talat. 
    Ja, mycket mycket möjligt. Uppenbart att han inte kan/vill släppa henne. Och detta under en tid då vi borde vara nyförälskade. Nej, jag vill inte tävla mot det.
  • Anonym (jury)
    Tue 19 Jan 2021 20:37
    #17

    Han verkar ha en svaghet för online svärmerier som går långt över gränsen för vänskap. Räkna med att detta exempel inte är det enda.

  • Anonym (wtf) Trådstartaren
    Tue 19 Jan 2021 20:48
    #18
    Anonym (jury) skrev 2021-01-19 20:37:09 följande:
    Han verkar ha en svaghet för online svärmerier som går långt över gränsen för vänskap. Räkna med att detta exempel inte är det enda.
    Mycket möjligt. Spelar dock ingen större roll nu. Han får svärma vidare.
Svar på tråden Meddelandet