• Anonym (Gåner)

    Följas åt gå ner i vikt 164cm 79kg

    Hej

    Väger nu 79kg och är 164cm.

    Har bestämt mig för att tänka mig för ordentligt(!!) och gå ut och gå 30-60 min per dag.

    Någon som vill följas åt?!

    Har aldrig vägt såhär mycket. Nästan som i slutet på mina graviditeter. Måste VERKLIGEN ta tag i detta.

    Har en grej i februari jag ser fram emot. Hoppas kunna gå ner 5-6 kg tills dess. Och sedan 5 kg till på längre sikt.

    Skäms mycket över detta och pratar inte med någon om det. Har även börjat stänga in mig och isolera mig från att träffa folk, det är så lätt och bekvämt att ta upp corona tex.. och det på grund av hur jag skäms/känner mig obekväm hur jag ser ut.

    Kilona har kommit sakta ett och ett under en längre tid. 67 kg skulle jag vara nöjd med. Har vägt mindre förr men vill inte sätta för stora mål så det skiter sig.

  • Svar på tråden Följas åt gå ner i vikt 164cm 79kg
  • Al88

    Jag försöker också gå ner i vikt efter graviditet och nu senast ett missfall...är 168 cm och väger 70 kg..har gått ner från 73.5 kg sedan början av december men har svårt att hålla mig till få kalorier under längre perioder...

    Går nu minst 10 000 steg under vardagarna så jag får se om vågen visar något resultat snart...

    Min målvikt är 60 kg..delmål 1 är under 65 kg.

  • Anonym (Mål)

    Jag vill också gärna vara med!

    Har gått upp mycket i vikt på senare tid och aldrig vägt så mycket innan, inte ens som höggravid. Så vill ta tag i det då jag mår skit över det.

    162 cm och väger 77,5 kg. Började 11 jan och har hittills gått ned 2,5 kg. Målet är 60 kg.

  • Anonym (Gåner)

    Hej!! Va kul att ni svarade och också vill följas åt!. Kändes som jag gav upp lite när ingen nappade, men nu blev jag genast taggad på att sätta fart!!

    Vad duktiga ni är som börjat gått ner!

    I augusti gick jag ner från 78kg till 72kg med kostschema på knappt 2 veckor och sen gått upp igen sedan dess

    Nu vart det lite ändringar för mig. Är tidigt gravid så kommer inte köra diet/snålt kostschema som tänkt, men äta sunt och motionera mer än vad jag gör idag. Är fortfarande föräldraledig så man blir mycket hemma dessa tider :/

    Så målet nu blir nog försöka gå ner 5 kg (mycket vätska) undvika sötsaker, äta nyttigt och promenader. Och sen hålla min vikt så länge jag bara kan.

    Sen efter graviditeten hoppas jag att jag kan kicka igång och gå ner till min trivselvikt. :)

  • Al88
    Anonym (Gåner) skrev 2021-01-25 00:11:01 följande:

    Hej!! Va kul att ni svarade och också vill följas åt!. Kändes som jag gav upp lite när ingen nappade, men nu blev jag genast taggad på att sätta fart!!

    Vad duktiga ni är som börjat gått ner!

    I augusti gick jag ner från 78kg till 72kg med kostschema på knappt 2 veckor och sen gått upp igen sedan dess

    Nu vart det lite ändringar för mig. Är tidigt gravid så kommer inte köra diet/snålt kostschema som tänkt, men äta sunt och motionera mer än vad jag gör idag. Är fortfarande föräldraledig så man blir mycket hemma dessa tider :/

    Så målet nu blir nog försöka gå ner 5 kg (mycket vätska) undvika sötsaker, äta nyttigt och promenader. Och sen hålla min vikt så länge jag bara kan.

    Sen efter graviditeten hoppas jag att jag kan kicka igång och gå ner till min trivselvikt. :)


    Grattis!! Är också föräldraledig och jag plussade precis nu på morgonen,var blankt igår så då tänkte jag att äh nu får jag väl gå ner mkt istället:).Jag tänkte försöka lite samma här, inte gå upp över 80 kg, inte frossa som tidigare graviditeter ( gick från 60 till 85 och nu senast från 68 till 89 )...gå dagliga promenader och undvika allt vad snacks och sött heter..
  • Al88
    Al88 skrev 2021-01-25 08:32:31 följande:

    Grattis!! Är också föräldraledig och jag plussade precis nu på morgonen,var blankt igår så då tänkte jag att äh nu får jag väl gå ner mkt istället:).Jag tänkte försöka lite samma här, inte gå upp över 80 kg, inte frossa som tidigare graviditeter ( gick från 60 till 85 och nu senast från 68 till 89 )...gå dagliga promenader och undvika allt vad snacks och sött heter..


    Tänkte också försöka gå ner iallafall 5 kg nu under de kommande veckorna.
  • Anonym (Gåner)
    Al88 skrev 2021-01-25 08:32:31 följande:

    Grattis!! Är också föräldraledig och jag plussade precis nu på morgonen,var blankt igår så då tänkte jag att äh nu får jag väl gå ner mkt istället:).Jag tänkte försöka lite samma här, inte gå upp över 80 kg, inte frossa som tidigare graviditeter ( gick från 60 till 85 och nu senast från 68 till 89 )...gå dagliga promenader och undvika allt vad snacks och sött heter..


    Stort grattis!!! :D vad kul att det är så lika! Hoppas det kommer gå bra för oss att gå ner lite :)

    Jag drar så lätt på mig under graviditeterna. Sen drabbades jag av svår hf i min mellersta graviditet.

    Från 65 till 82 med fullgången

    Från 70 till 83 (föddes i v27, gick upp 10 kg sista veckan)

    Så vi får se hur denna gång blir. Vill helst gå ner för att min kropp inte ska vara lika tung och hoppas jag klarar mig från havandeskapsförgiftning.
  • Anonym (Behöver också gå ner i vikt)

    Jag är 1.62 och väger 62 kg men vill ner till 58 till att börja med. Har sedan nyår inte ätit rent godis och läsk med socker, fikabröd.

    Tillåter mig att äta kolhydrater som pasta, ris och potatis. Har IBS så kan inte äta allt och inte mycket fibrer. Jag har inte nyss varit gravid, var 15 år sedan men lägger på mig vikt sakta men säkert med åldern:/. Går 10.000 steg varje dag. Då räknar jag de totala stegen under en dag och jag har ett aktivt jobb.

Svar på tråden Följas åt gå ner i vikt 164cm 79kg