Brumma skrev 2021-01-20 07:33:21 följande:
Vänta lite nu..
Det har hänt något hos pappan som får dig att göra en orosanmälan men samtidigt har du bestämt att de ska vara där på heltid? Eller missuppfattar jag?
Jag tror absolut att du/ni sett till att barnen har allt de behöver, det vi säger är att ni inte längre kan lägga samma summa på barnen utan behöver minska månadspeng, kostnad för kläder och fritidsintressen, om du inte kan dra in på något annat.
Barn kostar, men man får lägga nivån efter vad man har råd att betala, inte efter vad någon annan har råd att betala. Vad pappan får in på att sälja saker på nätet har inte riktigt med saken att göra, utan det är DIN ekonomi du behöver tänka på, inte hans.
Ja det har hänt en massa saker, bla har pappan börjat prata om självmord, kör med barnen utan bälte, tar sönder saker framför dom när han är arg
Sonen såg honom och hans nya tjej i sängen, stå i köket smeka varandra och grovhångla.
Det som hände var att sonen blev slagen av någon okänd ute då han gick ut utan att säga till mig för jag hade somnat, kom hem och jag var arg för att han inte har sagt om att han skulle ut
polisen ringdes för anmälan och dom kom hem
Samtidigt kom pappan förbannad och tog barnen med sej hem fast det är min vecka
Pratade med polisen om han kan göra så och det kunde han tydligen för så länge barnen inte vägrar
Tycker att det är fruktansvärt orättvist att han ska ha rätt att få göra så