• xxxyxx

    Vanilj möter fifty shades, funkar det ?

    Jag gillar sex och haft en del partners och även längre förhållanden, men inte direkt utforskat så mycket och är nog ganska vanilj (i brist på bättre ord). 

    Har en ganska ny pojkvän, som jag ganska direkt märkte gillar/är van vid att vara dominant i sängen, smisk, strypsex m.m. Han är dessutom väldigt välutrustad och vet om det. Jag gillar inte alls sån typ av sex, att vara lite dominant kan väl nice ibland, men att känna mig i underläge i sängen skrämmer mig snarare. När han i början körde på lite som han brukar gjorde det att jag bröt med honom och vi slutade träffas ett tag.

    Vi har pratat mycket om det här och han har förstått att jag inte alls gillar vissa saker och inte kommer göra det och han vill ju inte göra något jag inte vill. 
    Så nu när vi har sex känner jag mig lite tråkig som inte "låter honom" göra vissa saker som jag vet att hans tidigare tjejer gjort.

    Han tycker att sexet vi har nu är bra. Men han har ibland svårt att bli riktigt hård, vilket han tydligen inte brukar ha. Jag tror inte att det beror på att han inte tänder på mig, men tanken har slagit mig att det kan bero på att vi inte har den typ av sex han går igång på... För det var inte riktigt så i början. Men han tror det beror på stress.

    Han är inte alls den typ av kille jag brukar träffa eller falla för, brukar gilla mer mjuka killar. Men ja nu blev det så, tvekar inte på att han har starka känslor för mig också. Men räcker det? Är så rädd att han kommer dumpa mig om några månader för att han är uttråkad av sexet Rynkar på näsan.
    Kan det funka i längden fast man gillar så pass olika? 
     
    Kan väl tillägga att jag inte är emot att utforska, men vissa saker kommer jag aldrig gå med på. Och efter vissa "smakprov" där i början är jag nu ännu mindre intresserad av vissa områden.

  • Svar på tråden Vanilj möter fifty shades, funkar det ?
  • Smecker

    Klart det kan funka. Inget som säger att han måste ha den typen av sex med just dig, ni kan ju hitta någon annan som han kan leva ut det med. Ta en kopp te i fåtöljen och titta på medan han har roligt, vem vet, du kanske vill vara med?


    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Ascendere
    Anonym (Meränvanilj) skrev 2021-01-20 10:48:04 följande:
    Menade inte att hon ska testa nåt hon inte vill, mer att det är en vanesak för båda att jämka in sig. Han verkar ju nöjd ändå nu, och han får väl säga till om han vill annat så får de ta det från det den dagen. Och även hennes sexualitet kan ju förändras. Anser inte att folk bara är på ett visst sätt, utan sexet mellan två personer utvecklas och formas i samspel. Jag har varit ganska olika i mitt sexliv med olika partners. Är riktigt dominant i grunden, men inget kul att vara det med  nån som inte är UG... Helt säkert är han likadan, har nog ingen lust att vara hård o dominant med henne om hon inte svara på det. Kanske kan han få ut dem grejorna i porren ist?
    Hur är du med de partners som inte varit UG? 
  • Anonym (Meränvanilj)
    Ascendere skrev 2021-01-20 14:19:43 följande:
    Hur är du med de partners som inte varit UG? 
    Svaret är att nästan alla mina partners i olika utsträckning varit UG. Har väl varit nån lös kontakt som inte varit. Min personliga reflektion är att vi alla är i mer eller mindre UG eller dominanta. Och kvinnor tycks generellt vara UG. (kontroversiellt, jag vet, men antar att det härstammar från den tid när vi var djur). De partners jag haft som varit "minst UG" har åtm gillat att jag tar kommandot, pekar med hela handen, och tar ett stadigt tag i nacken på henne medan hon får stenhårt bakifrån. Om jag fattat det rätt har inte heller TS problem med denna krydda. "Gillar lite hårt" tror jag hon skrev. Och för mig är det inte riktigt VAD man gör utan HUR man gör det. Jag kan älska att bara hålla handen runt hennes hals utan att trycka till. Måste inte strypa, men känslan av att jag kan... Det är känslan och stämningen, det outtalade som är det viktiga. Och det tror jag man kan ha med de flesta. Behöver inte krocka. Handlar mest om hur han klarar att behärska och styra situationen, få henne att känna sig trygg.

    Vad jag gör med de som verkligen är UG tror jag inte platsar här... Det är nåt helt annat! Flört
  • Anonym (Meränvanilj)
    Ascendere skrev 2021-01-20 14:19:43 följande:
    Hur är du med de partners som inte varit UG? 
    Tydligare: det är hennes underkastelse som är central och ger njutning, inte min maktutövning. Att tvinga någon till nåt är inte dominans. Av nåt skäl har mina kvinnor varit mer eller mindre UG, om så bara lite symboliskt. Och så kan ju vanilj vara sååååå skönt!
  • Ascendere
    Anonym (Meränvanilj) skrev 2021-01-20 14:44:58 följande:
    Tydligare: det är hennes underkastelse som är central och ger njutning, inte min maktutövning. Att tvinga någon till nåt är inte dominans. Av nåt skäl har mina kvinnor varit mer eller mindre UG, om så bara lite symboliskt. Och så kan ju vanilj vara sååååå skönt!
    Jag fattar precis hur du menar. Det sjuka är att jag varit dominant hela livet utan att riktigt fatta det, att ta kommandot i sängen har liksom varit så sjävklart att jag inte ens reflekterat över det.
    Förrän med min nuvarande som liksom inte alls underkastar isg, men heller inte vill ta kommandot själv. Har du någon erfarenhet av det? 
    Behöver jag uppträda mer dominant eller vad är grejen? 
  • Anonym (Meränvanilj)
    Ascendere skrev 2021-01-20 15:35:35 följande:
    Jag fattar precis hur du menar. Det sjuka är att jag varit dominant hela livet utan att riktigt fatta det, att ta kommandot i sängen har liksom varit så sjävklart att jag inte ens reflekterat över det.
    Förrän med min nuvarande som liksom inte alls underkastar isg, men heller inte vill ta kommandot själv. Har du någon erfarenhet av det? 
    Behöver jag uppträda mer dominant eller vad är grejen? 
    Precis på spiken!
    Det ligger liksom latent hos de flesta av oss och vi tar de rollerna så självklart att vi inte fattar själva. Du upplever dig inte som dominant eftersom kvinnorna du mött är lite UG, och då faller det bara på plats. Det lustiga är att det är fler kvinnor som är UG on män som är dominanta. Gör ju saken så mkt bättre för oss män! Kvinnor som legat med en massa mesar blir överlyckliga när de äntligen råkar på nån som tar tag i saken ordentligt. Nu har du råkat på undantaget som bekräftar regeln... Tror du är i samma sits som TS. Tror inte du kan "omvända" henne, precis som de flesta kommit fram till i tråden. Jag vet verkligen inte. Kanske får du nöja dig med vanilj med henne. Är kärleken stark går det bra. Jag har väl ändå hittat platsen som den som styr o ställer i dessa fall. Men nån dominant situation blir det ju inte.
  • Ascendere
    Anonym (Meränvanilj) skrev 2021-01-20 15:50:44 följande:
    Precis på spiken!
    Det ligger liksom latent hos de flesta av oss och vi tar de rollerna så självklart att vi inte fattar själva. Du upplever dig inte som dominant eftersom kvinnorna du mött är lite UG, och då faller det bara på plats. Det lustiga är att det är fler kvinnor som är UG on män som är dominanta. Gör ju saken så mkt bättre för oss män! Kvinnor som legat med en massa mesar blir överlyckliga när de äntligen råkar på nån som tar tag i saken ordentligt. Nu har du råkat på undantaget som bekräftar regeln... Tror du är i samma sits som TS. Tror inte du kan "omvända" henne, precis som de flesta kommit fram till i tråden. Jag vet verkligen inte. Kanske får du nöja dig med vanilj med henne. Är kärleken stark går det bra. Jag har väl ändå hittat platsen som den som styr o ställer i dessa fall. Men nån dominant situation blir det ju inte.
    Hmm låter ju nice..
    Bara vanilj är det nog ingen av oss som vill egentligen. Min teori är att hon faktist är UG men blivit rejält bränd tidigare och har svårt att släppa kontrollen.
    Inte säkert att det går att reparera skadan dock, hon kanske hellre vill leva i lösa förhållanden där det inte blir ett problem. 
  • Anonym (Nej, det funkar inte)

    Nej tyvärr. Önskar att det funkade. Jag gillar vanilj, jag hade en kompis/KK/person jag ville bli tillsammans med/komplicerat som gillade dominans och hårda tag, alltså att bli utsatt för det. Hade lättare kunnat ta det...tex. ett par örfilar och sen få ligga/penisen sugen eller vad det nu kunde vara. Liksom det här står jag ut med för att få kn... det hade funkat.

    Men hon ville bli strypt, slagen, kväva sig själv på penisen, bli kallad fula saker och att jag skulle våldta henne. Ja riktigt sjuka grejer. Ville ju så gärna vara med henne så jag försökte en del och liksom drogs med till en del under tiden men mådde enormt dåligt av allt hon ville utsättas för så det funkade inte.

    Det absolut värsta var "ner i halsen" hon lät som hon skulle kräkas eller kanske dö, tårarna och sminket rann...riktigt otäckt. När jag inte ville göra det så tryckte hon ner den själv fast hon sagt jag skall bara suga normalt jag lovar... som om hon försökte kväva sig själv och försökte hålla fast mig så jag inte skulle dra ut. Så gjorde hon så tills jag kom och sedan kände jag mig som en våldtäktsman.

    Nej tack, skall inte försöka mig på sånt igen.  

  • Anonym (Meränvanilj)
    Liza86 skrev 2021-01-21 20:44:12 följande:

    Fifty shades är mer vanlij än många verkar tro. De är åtminstone min åsikt. 


    Så är det ju för den som är lite van. Är ju mest en populär/tantsnusk-version gjord så rumsrent som det är möjligt för att kunna sälja. Men tror många blivit inspirerade och hittat in genom det. Eller oxo inte... Men ja, jag kan oxo le lite åt den....
  • Anonym (Meränvanilj)
    Anonym (Nej, det funkar inte) skrev 2021-01-21 21:02:31 följande:

    Nej tyvärr. Önskar att det funkade. Jag gillar vanilj, jag hade en kompis/KK/person jag ville bli tillsammans med/komplicerat som gillade dominans och hårda tag, alltså att bli utsatt för det. Hade lättare kunnat ta det...tex. ett par örfilar och sen få ligga/penisen sugen eller vad det nu kunde vara. Liksom det här står jag ut med för att få kn... det hade funkat.

    Men hon ville bli strypt, slagen, kväva sig själv på penisen, bli kallad fula saker och att jag skulle våldta henne. Ja riktigt sjuka grejer. Ville ju så gärna vara med henne så jag försökte en del och liksom drogs med till en del under tiden men mådde enormt dåligt av allt hon ville utsättas för så det funkade inte.

    Det absolut värsta var "ner i halsen" hon lät som hon skulle kräkas eller kanske dö, tårarna och sminket rann...riktigt otäckt. När jag inte ville göra det så tryckte hon ner den själv fast hon sagt jag skall bara suga normalt jag lovar... som om hon försökte kväva sig själv och försökte hålla fast mig så jag inte skulle dra ut. Så gjorde hon så tills jag kom och sedan kände jag mig som en våldtäktsman.

    Nej tack, skall inte försöka mig på sånt igen.  


    Tycker det låter jättemysigt jag.... Flört
  • Anonym (Dömt att misslyckat)
    Anonym (Meränvanilj) skrev 2021-01-21 21:23:33 följande:

    Tycker det låter jättemysigt jag.... 


    Samma här :)
Svar på tråden Vanilj möter fifty shades, funkar det ?