• Anonym (Groda)

    Björn Söders abortmotstånd.... seriöst....

    Ibland funderar jag kring griniga gubbar som är för begränsnings av abortlagstiftningen, hur genomskinliga de är.

    De vill få det att låta som att de värnar om ofödda barns liv när det i själva fallet handlar om att begränsa kvinnors rättigheter och försöka återta kontroll över kvinnans kropp.

    För om nu Björn Söder och många med han brinner för barns rättigheter så undrar jag hur deras övriga engagemang för barn ser ut? Vilka andra hjärtefrågor har dem kring socialnämndens arbete? Barnkonventionen? Förbättringar av hvb hem och krav på fosterföräldrar? Hur engagerar de sig i barnomsorg, sjukvård för barn och forskning kring barnsjukdomar? Hittills hittar jag inget engagemang som tyder på att dessa gubbs brinner för födda barns rättigheter eller engagemang för ensamstående föräldrar och stöd till utsatta familjer.

    Intressant när man sån tydligt deklarerar att man värnar om barns rättigheter till liv. Funderar på om herr Söder själv är stödförälder? Eller kanske kalssmorfar på sin fritid? Undrar hur mycket av sin inkomst han skänker till rädda barnen?

    Och jag är helt övertygad om att om han skulle råka göra sin sambo eller annan kvinna på smällen så skulle han slå kullerbyttor av glädje och omfamna dessa liv full ut av hela sitt hjärta.

    Det märkliga är att dessa barnkära farbröder sällan har en hord ungar själva som de spenderar all sin lediga tid med...

    Mycket märkligt. Mycket märkligt.

  • Svar på tråden Björn Söders abortmotstånd.... seriöst....
  • LFF

    Som med de flesta inom "Pro Life" så är de mer ljudliga när det kommer till ofödda barns rättighet till liv än levande barns rätt till en bra uppväxt. Allt som innebär att de kan bestämma över kvinnors kroppar och sexualitet (i form av begränsningar etc) är positivt, allt som innebär att kvinnor själva kan bestämma över sina kroppar är negativt.

  • Anonym (.)
    LFF skrev 2021-01-20 10:49:35 följande:

    Som med de flesta inom "Pro Life" så är de mer ljudliga när det kommer till ofödda barns rättighet till liv än levande barns rätt till en bra uppväxt. Allt som innebär att de kan bestämma över kvinnors kroppar och sexualitet (i form av begränsningar etc) är positivt, allt som innebär att kvinnor själva kan bestämma över sina kroppar är negativt.


    Instämmer. Det handlar om att begränsa kvinnors sexualitet, inte omsorg om barnen. 
  • Anonym (rrr)

    Tyvärr är det inte märkligt, när det kommer från honom och hans gelikar. Otäckt är det, men inte överraskande. Jag tycker Söder är en riktigt obehaglig typ. 

  • Anonym (Jo)

    Tycker du sätter fingret på nåt viktigt här, när det gäller abortmotståndare öht. Som är väldigt bestämda i sin uppfattning om abort - men hur måna är de om de barn som redan finns o hur de har det?! Ge mig gärna nåt bra exempel på det isf, om det finns något!? 

    Samma f ö med de fanatiska abortmotståndarna i USA t ex. Hur är deras engagemang i övrigt för barn? Vad gör dom för dom? Tror inte det är mycket. 

    Om dom inte gör nåt annat än är abortmotståndare i största allmänhet tar jag dom ännu mindre på allvar. Är ännu mindre trovärdiga.

  • Anonym (A)
    Anonym (Jo) skrev 2021-01-21 12:40:43 följande:
    Tycker du sätter fingret på nåt viktigt här, när det gäller abortmotståndare öht. Som är väldigt bestämda i sin uppfattning om abort - men hur måna är de om de barn som redan finns o hur de har det?! Ge mig gärna nåt bra exempel på det isf, om det finns något!? 

    Samma f ö med de fanatiska abortmotståndarna i USA t ex. Hur är deras engagemang i övrigt för barn? Vad gör dom för dom? Tror inte det är mycket. 

    Om dom inte gör nåt annat än är abortmotståndare i största allmänhet tar jag dom ännu mindre på allvar. Är ännu mindre trovärdiga.
    Håller med
  • Anonym (Jo)

    Vore kul om nån abortmotståndare svarar i tråden!

  • dsdfdsffdsfdsds
    Anonym (Jo) skrev 2021-01-21 18:59:42 följande:

    Vore kul om nån abortmotståndare svarar i tråden!


    De flesta skulle nog ljuga oavsett och säga att dom är jäääääteengagerade.
    Men många av dessa män som ens har egna barn låter glatt mamman sköta det mesta hemma och engagerar sig inte i saker som främjar eller skyddar barns hälsa och säkerhet.

    Till abortmotståndare - ni kan ju engagera er lika starkt i mäns våld mot kvinnor som drabbar barn där vimlar det ju inte direkt av män som hjälper slagna kvinnor och barn, i debatten är det också väldigt tyst från dessa personer.
    Så TS slog huvudet på spiken, det handlar om att kontrollera kvinnorna fostren är bara ett medel till det
  • Anonym (Jo)
    dsdfdsffdsfdsds skrev 2021-01-21 19:06:21 följande:
    De flesta skulle nog ljuga oavsett och säga att dom är jäääääteengagerade.
    Men många av dessa män som ens har egna barn låter glatt mamman sköta det mesta hemma och engagerar sig inte i saker som främjar eller skyddar barns hälsa och säkerhet.

    Till abortmotståndare - ni kan ju engagera er lika starkt i mäns våld mot kvinnor som drabbar barn där vimlar det ju inte direkt av män som hjälper slagna kvinnor och barn, i debatten är det också väldigt tyst från dessa personer.
    Så TS slog huvudet på spiken, det handlar om att kontrollera kvinnorna fostren är bara ett medel till det
    Tror jag med. Skenheliga jävlar till människor. O dessa tokfanatiska katoliker, kristna osv folk, som ska vara så goda av sigKräks. Förresten var det inte en svensk religiös barnmorska som inte ville utföra aborter, hur gick det med henne? Var väl nåt åtal. Minns inte hur det var men det var för bara några år sen iaf.
  • Anonym (Sjörn Söders abortmotstånd...)

    Jag tycker inte att du skall ta Söders abortmotstånd på allvar. Han har en stark åsikt, det är hans rasism. Allt annat är bara utfyllnad för att verka mindre enkelspårig. Detta märks så tydligt när han mfl. i SD diskuterar olika frågor. Är det något som rör invandrare på något sätt verkar hela huvudet fullt av statistik, retorik och man tänker att även om åsikterna är horribla är det där en riktigt smart jävel, påläst och lurig, skicklig politiker.

    Man det faller fort i allt annat som de egentligen är helt oengagerade av. Så vad gäller den frågan kan du gott ignorera Söder och SD och fokusera på KD. För dem är det hjärtefråga, inte utfyllnad.

Svar på tråden Björn Söders abortmotstånd.... seriöst....