• Enheltvanligtjej

    Min kille har i hemlighet hämtat och lämnat kvinnlig kollega i 5 månader - vad ska jag tro?

    Min kille sedan 13 år har nyligen börjat ett nytt jobb och igår fick jag reda på att han under fem månaders tid har åkt och plockat upp en kvinnlig kollega (10 min omväg) för att samåka till jobbet och sedan efter jobbat lämnat av henne hemma för att sen åka hem. Utan att säga ett ord om detta till mig. Jag upptäckte detta när jag igår såg ett sms där han hade skickat något i stil med ?Vad roligt det var att se din nya lägenhet, tack för att jag fick följa med upp och hjälpa med lampan. Det kommer bli jättebra! Hoppas jag får komma sen och se när du inrett färdigt?. Varpå hon svarar något i stil med: ?ja det var jättekul, tack snälla! Du får komma förbi på din föräldraledighet, bla bla?. Innan dessa sms fanns även två sms där han på morgonen frågar om hon ska åka med honom och hon svarar ja med smileys. Alla sms dessförinnan har han alltså raderat. Enligt honom för att han visste att jag skulle reagera negativt om jag såg deras sms (vilket enligt mig bara är att försöka lägga över skulden på mig, då jag inte hade tyckt det var konstigt OM han sagt att hans kollega åker med honom varenda dag).

    Är det bara jag som tycker att detta är väldigt suspekt? För det första att inte nämna att en kollega samåker med honom i princip varje dag, när han dessutom lägger ner tid på att hämta/lämna henne? För det andra att gå hem och kolla hennes nya lägenhet efter jobbet, enligt honom var det fem minuter för att hon pratat om den. För det tredje att dessutom skicka ett sms på kvällen och tacka för att han fick komma i fem minuter, om det nu bara är en kollega? Och sist men absolut inte minst att dessutom radera deras sms?

    Det kan nämnas att han normalt sätt är väldigt öppen med sin telefon och jag har hans kod osv, men senaste tiden varit mer ?döljande? med telefonen.

    Jag tolkar det som att, även om han kanske inte är otrogen, så vill han i vart fall ha mer än en ?kollega-relation? med denna kvinna. Är det jag som är knäpp eller är det han som har något inte ok på gång? Vad hade ni gjort om ni var jag?

  • Svar på tråden Min kille har i hemlighet hämtat och lämnat kvinnlig kollega i 5 månader - vad ska jag tro?
  • Anonym (mannen)
    Anonym (Du får tro följande) skrev 2021-01-21 21:10:55 följande:
    Anledningen att hon kanske måste vänta är att det finns inget sätt att kunna sätta stopp för det utan att verka som en bitch vilket gör att "skjutstjejen" framstår som bättre och TS som sämre, en får ha lite is i magen vad gäller sådant.

    Svartsjuka och kontrollerande är en sån sak som en nästan alltid kommer verka som "den onde" om en visar. Måste man så måste man, men jag tror inte TS måste ännu, utan får avvakta på att det blir lite värre. Sannolikt har hon gott om tid på sig innan det händer något allvarligt mellan dem.
    Fråga är ju då vad ts ska göra. Agera som ett second choice ifall sambons känslor för kollegan svalnar låter ju mindre lockande. TS kan ju erbjuda det bästa  hon har i sängkammaren, och hoppas på att kollegan inte håller samma nivå. 

    TS kan skaffa sig orsaker att med kort varsel behöva bilen. "Jag skjutsar dig till jobbet idag, för jag behöver bilen senare". Men så ska det inte behöva vara i en relation.
  • Anonym (Liv)

    Alltså, jag tänker på dom där messen... nu ÄR jag en ganska svartsjuk person, ska nämnas, men faktiskt fullt möjligt att den där smskonversationen betyder nåt helt annat. Jag menar hallå..."tack för att jag fick följa med upp och byta lampa". Vem fan skriver så? Och om det bara var en titt på 5 min (som han påstod) så inte svarar man väl så översvallande att "ja, det var jättekul!"

    Om jag skulle gissa så har dom redan legat och behöver nån bra ursäkt utifall flickvännen skulle läsa/höra på omvägar. Står ju klart att dom setts hos henne p.g.a renovering, bara lite för tydligt, om ni förstår hur jag menar...och resten är raderat.

    Men ok, jag är som sagt svartsjuk av mig men har ju då också varit med om såna här situationer själv...

  • Anonym (Anna)
    Tecum skrev 2021-01-20 14:38:17 följande:

    Men varför skriver han ett så långt och konstigt tack-SMS när han ska träffa tjejen i morgon igen? Ser bara två alternativ, antingen ville han göra dig misstänksam.

    Eller är hela tråden fejk...


    För mig är det solklart med tack smset. Att tacka för att man fick lov att skruva upp en lampa skvallrar om förälskelsekänslor. Det skvallrar också om att något mer hände uppe i hennes lägenhet, inget grovt, kanske mer att de stor i hallen och pratade med starka vibbar, ev en stulen kyss.

    100% säker
  • Tinkerbell73

    Tyvärr verkar det vara "något" - hur långt detta något gått är en annan sak. 

    För övrigt är det inget bra tecken att radera konversationer och bli hemlig med mobilen. Att skylla på att han visste "hur du skulle reagera" är för att skjuta över skulden på dig, ganska vanligt i dessa situationer.

    Min sambo var tidigare i många år tillsammans med en kvinna som bedrog honom. Det började med "oskyldiga" meddelanden som hon ändå dolde (vilket visar att det inte var så oskyldigt) och ledde i förlängningen till otrohet bakom ryggen på min sambo i flera månader, tills de blev påkomna.

    Han berättade för mig att han i efterhand insåg att hon dolde detta genom att tex vända upp och ned på mobilen så sms inte skulle synas via notis och att hon plötsligt började låsa dörren när hon gick och duschade (hon hade med sig mobilen). Men det var så oskyldigt så - tills det inte var det längre.

    I början av vår relation blev han triggad när jag lade mobilen upp och ned, vilket jag gjorde ganska ofta då jag ville ha kameralinsen uppåt. Jag fattade inte varför han reagerade innan han förklarade, och då blev det ju väldigt logiskt.

    Har även fler vänner som gjort såhär; startat upp en emotionell otrohet som gått vidare till fysisk otrohet - och varje gång har det börjat med "oskyldiga" meddelanden som de ändå inte nämnt för sin partner.

    Ta ett ordentligt snack innan det är för sent!

  • Anonym (mannen)
    Tinkerbell73 skrev 2021-01-22 14:05:53 följande:

    Tyvärr verkar det vara "något" - hur långt detta något gått är en annan sak. 

    För övrigt är det inget bra tecken att radera konversationer och bli hemlig med mobilen. Att skylla på att han visste "hur du skulle reagera" är för att skjuta över skulden på dig, ganska vanligt i dessa situationer.

    Min sambo var tidigare i många år tillsammans med en kvinna som bedrog honom. Det började med "oskyldiga" meddelanden som hon ändå dolde (vilket visar att det inte var så oskyldigt) och ledde i förlängningen till otrohet bakom ryggen på min sambo i flera månader, tills de blev påkomna.

    Han berättade för mig att han i efterhand insåg att hon dolde detta genom att tex vända upp och ned på mobilen så sms inte skulle synas via notis och att hon plötsligt började låsa dörren när hon gick och duschade (hon hade med sig mobilen). Men det var så oskyldigt så - tills det inte var det längre.

    I början av vår relation blev han triggad när jag lade mobilen upp och ned, vilket jag gjorde ganska ofta då jag ville ha kameralinsen uppåt. Jag fattade inte varför han reagerade innan han förklarade, och då blev det ju väldigt logiskt.

    Har även fler vänner som gjort såhär; startat upp en emotionell otrohet som gått vidare till fysisk otrohet - och varje gång har det börjat med "oskyldiga" meddelanden som de ändå inte nämnt för sin partner.

    Ta ett ordentligt snack innan det är för sent!


    En raderad chatt kan ju vara så enkelt som att man vet att man gick för långt i en chatt och det är något man vill garantera att partnern aldrig kommer få se.
  • Tecum
    Anonym (Anna) skrev 2021-01-21 22:42:17 följande:
    För mig är det solklart med tack smset. Att tacka för att man fick lov att skruva upp en lampa skvallrar om förälskelsekänslor. Det skvallrar också om att något mer hände uppe i hennes lägenhet, inget grovt, kanske mer att de stor i hallen och pratade med starka vibbar, ev en stulen kyss.
    100% säker
    Hur kan du vara så säker, har du själv varit i samma läge...

    Det där sms:et är det mest mystiska i hela historien och jag har inte fått någon bra förklaring. Det kan vara som du säger, men jag tvivlar, Och om någon skulle tacka är det hon. Konspirationsteorin att de använder  en kod tror jag inte ett ögonblick på, så avancerade är ytterst få. Om läget håller på att hetta till är det logiska att dra ner på antalet sms för säkerhets skull, inte öka dem. De träffas ju varje dag, varför överarbeta?

    Jag tror att det är en fejktråd och att TS gjorde ett misstag med sms-konversationen när hen konstruerade den.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (mannen) skrev 2021-01-22 15:51:23 följande:
    En raderad chatt kan ju vara så enkelt som att man vet att man gick för långt i en chatt och det är något man vill garantera att partnern aldrig kommer få se.
    Och om man gått för långt i en chatt så är man ju redan ute på djupt vatten. Och är han ute på djupt vatten så är det ju bra om hans partner får reda på det så hon kan förhålla sig till.
  • Anonym (f)
    Enheltvanligtjej skrev 2021-01-20 13:25:08 följande:

    Min kille sedan 13 år har nyligen börjat ett nytt jobb och igår fick jag reda på att han under fem månaders tid har åkt och plockat upp en kvinnlig kollega (10 min omväg) för att samåka till jobbet och sedan efter jobbat lämnat av henne hemma för att sen åka hem. Utan att säga ett ord om detta till mig. Jag upptäckte detta när jag igår såg ett sms där han hade skickat något i stil med ?Vad roligt det var att se din nya lägenhet, tack för att jag fick följa med upp och hjälpa med lampan. Det kommer bli jättebra! Hoppas jag får komma sen och se när du inrett färdigt?. Varpå hon svarar något i stil med: ?ja det var jättekul, tack snälla! Du får komma förbi på din föräldraledighet, bla bla?. Innan dessa sms fanns även två sms där han på morgonen frågar om hon ska åka med honom och hon svarar ja med smileys. Alla sms dessförinnan har han alltså raderat. Enligt honom för att han visste att jag skulle reagera negativt om jag såg deras sms (vilket enligt mig bara är att försöka lägga över skulden på mig, då jag inte hade tyckt det var konstigt OM han sagt att hans kollega åker med honom varenda dag).

    Är det bara jag som tycker att detta är väldigt suspekt? För det första att inte nämna att en kollega samåker med honom i princip varje dag, när han dessutom lägger ner tid på att hämta/lämna henne? För det andra att gå hem och kolla hennes nya lägenhet efter jobbet, enligt honom var det fem minuter för att hon pratat om den. För det tredje att dessutom skicka ett sms på kvällen och tacka för att han fick komma i fem minuter, om det nu bara är en kollega? Och sist men absolut inte minst att dessutom radera deras sms?

    Det kan nämnas att han normalt sätt är väldigt öppen med sin telefon och jag har hans kod osv, men senaste tiden varit mer ?döljande? med telefonen.

    Jag tolkar det som att, även om han kanske inte är otrogen, så vill han i vart fall ha mer än en ?kollega-relation? med denna kvinna. Är det jag som är knäpp eller är det han som har något inte ok på gång? Vad hade ni gjort om ni var jag?


    Hur har det gått ts?
    Har ni pratat ut?
  • Anonym (Kanske)

    Kanske inte otrogen men definitivt tänd på henne

  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (mannen) skrev 2021-01-20 21:34:49 följande:

    Jag hade blivit arg, besviken och ledsen. Hade inte tyckt detta var okej ens om  hen varit öppen med det.

    10 minuter omväg både dit och varje dag tyder ju på att han törstar efter egen tid med henne.

    Radera chatten gör man bara om det finns uppenbara skäl till det.

    Känner med dig och vill tillägga att man inte vet säkert förrän man vet.


    Jag har aldrig någonsin raderat en chatt, men så har inte min partner tillgång till vare sig min mobil eller min dator.

    Man ska bara ge fan i att rota i andras privatsaker.
  • Anonym (Djävulens advokat)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-02-07 17:59:25 följande:
    Jag har aldrig någonsin raderat en chatt, men så har inte min partner tillgång till vare sig min mobil eller min dator.

    Man ska bara ge fan i att rota i andras privatsaker.
    Ja en del tycker ju om att leva i villfarelsen att ens partner är trogen :)
  • Anonym (Lyssnapåmagen)
    Enheltvanligtjej skrev 2021-01-20 13:25:08 följande:

    Min kille sedan 13 år har nyligen börjat ett nytt jobb och igår fick jag reda på att han under fem månaders tid har åkt och plockat upp en kvinnlig kollega (10 min omväg) för att samåka till jobbet och sedan efter jobbat lämnat av henne hemma för att sen åka hem. Utan att säga ett ord om detta till mig. Jag upptäckte detta när jag igår såg ett sms där han hade skickat något i stil med ?Vad roligt det var att se din nya lägenhet, tack för att jag fick följa med upp och hjälpa med lampan. Det kommer bli jättebra! Hoppas jag får komma sen och se när du inrett färdigt?. Varpå hon svarar något i stil med: ?ja det var jättekul, tack snälla! Du får komma förbi på din föräldraledighet, bla bla?. Innan dessa sms fanns även två sms där han på morgonen frågar om hon ska åka med honom och hon svarar ja med smileys. Alla sms dessförinnan har han alltså raderat. Enligt honom för att han visste att jag skulle reagera negativt om jag såg deras sms (vilket enligt mig bara är att försöka lägga över skulden på mig, då jag inte hade tyckt det var konstigt OM han sagt att hans kollega åker med honom varenda dag).

    Är det bara jag som tycker att detta är väldigt suspekt? För det första att inte nämna att en kollega samåker med honom i princip varje dag, när han dessutom lägger ner tid på att hämta/lämna henne? För det andra att gå hem och kolla hennes nya lägenhet efter jobbet, enligt honom var det fem minuter för att hon pratat om den. För det tredje att dessutom skicka ett sms på kvällen och tacka för att han fick komma i fem minuter, om det nu bara är en kollega? Och sist men absolut inte minst att dessutom radera deras sms?

    Det kan nämnas att han normalt sätt är väldigt öppen med sin telefon och jag har hans kod osv, men senaste tiden varit mer ?döljande? med telefonen.

    Jag tolkar det som att, även om han kanske inte är otrogen, så vill han i vart fall ha mer än en ?kollega-relation? med denna kvinna. Är det jag som är knäpp eller är det han som har något inte ok på gång? Vad hade ni gjort om ni var jag?


    Du är inte knäpp. Om du känner att detta känns konstigt så är det givetvis konstigt. Jag tycker själv att det verkar som de bägge har ett dolt intresse för varandra.
Svar på tråden Min kille har i hemlighet hämtat och lämnat kvinnlig kollega i 5 månader - vad ska jag tro?