• Maja8006

    Särbo

    Hej!

    Jag och min särbo träffas när vi kan. Han har varannan vecka och jag är ledig varannan helg och vi båda ledigt samma helger.

    Problemet- Jag håller på att brista av frustration av något slag.

    Han är snygg snäll omtänksam och verkar mest normal av oss båda. Vi har sedan vi träffades ALDRIG bråkat( ett år )

    Han försöker komma förbi efter jobbet på vägen hem den veckan han är barnledig det blir en gång den veckan ca 1-2 timmar.

    Ibland träffas vi på helgerna med barnen oftast på hans önskemål.

    Vi brukar alltid träffas de barnlediga helgerna om ingen av oss har något annat på g. Men ändån känns som att jag vill ha något mer ut av vår relation.

    Jag blev rätt illa behandlad av min exman som inte uppskattade mig men det är passé. Jag vill kanske känna att jag är nr1 och såhär går inte riktigt att skapa den känslan.

    Jag tycker om hans barn men är av naturen inte barnkär Men det funkar och de är snälla och barn som de är med alla dess egenheter. Våra barn trivs ihop så intet konstigt.

    Jag skulle vilja bo med honom för att kunna dela även vardagen men jag vet inte om jag orkar med barnbiten med konflikter och att de såklart vill ha 1:a tjing på sin pappa. Men jag vill inte leva såhär som i karantän och bara ses när det går.... hjälllllp! Obs! Problemet ligger inte hos barnen även om det är påfrestande på olika sätt. Det ligger hos mig!

  • Svar på tråden Särbo
  • Anonym (ppp)

    logiken blir ju att du skulle behöva möta en som inte har barn. 

  • Dexter dot com

    Att flytta ihop när båda har barn redan efter 1 år tycker jag är att gå väl fort fram. Varför ses ni inte mer dom veckor han är barnfri och varför sover han inte kvar om han redan känner dina barn?

  • Anonym (?)

    Vart särbo i 7år minst ...
    Allt funkar - undrar om vi skulle kunna leva ihop på heltid, kanske inte.
    Vi har det så bra att man undrar varför man ens kunnat ha vart sambo/förlovad innan. Allt bara  ....... funkar. - plastbarn, sexliv ja allt.
    This is the shit! Varför har man inte varit särbo innan???
    Vi bor en timme isär med bil ska jag väl säga .....

  • Anonym (covid)

    Nu vet jag inte hur vardagen ser ut, men i dessa tider med restriktioner så kan det ju vara så att man vill ha extra av de få relationer man har. 

  • Anonym (Realist)

    Du har ju lagt kärnfamiljen bakom dig och då får du ju så att säga gilla läget. Är du nyskild? Det kan ta några år att landa som ensamstående. Att flytta ihop med en ny efter bara ett år när båda har barn låter väldigt forcerat i mina öron, bäddat för problem.

    Att ha sin egna vardag med barnen och ses när det passar är väl perfekt? Har aldrig förstått varför man vill dra in en ny vuxen i sina barns vardag.

  • Anonym (Realist)
    Anonym (ppp) skrev 2021-01-20 18:26:46 följande:

    logiken blir ju att du skulle behöva möta en som inte har barn. 


    Nja. Har man valt bort barn så finns det ju ofta anledning till det. Den som inte själv är förälder kan ha svårt att sätta sig in i vad det innebär osv. Jag tror en sån relation kan bli ganska skev. Men självklart finns det undantag.
  • Anonym (kidskids)
    Maja8006 skrev 2021-01-20 18:22:36 följande:

    Hej!

    Jag och min särbo träffas när vi kan. Han har varannan vecka och jag är ledig varannan helg och vi båda ledigt samma helger.

    Problemet- Jag håller på att brista av frustration av något slag.

    Han är snygg snäll omtänksam och verkar mest normal av oss båda. Vi har sedan vi träffades ALDRIG bråkat( ett år )

    Han försöker komma förbi efter jobbet på vägen hem den veckan han är barnledig det blir en gång den veckan ca 1-2 timmar.

    Ibland träffas vi på helgerna med barnen oftast på hans önskemål.

    Vi brukar alltid träffas de barnlediga helgerna om ingen av oss har något annat på g. Men ändån känns som att jag vill ha något mer ut av vår relation.

    Jag blev rätt illa behandlad av min exman som inte uppskattade mig men det är passé. Jag vill kanske känna att jag är nr1 och såhär går inte riktigt att skapa den känslan.

    Jag tycker om hans barn men är av naturen inte barnkär Men det funkar och de är snälla och barn som de är med alla dess egenheter. Våra barn trivs ihop så intet konstigt.

    Jag skulle vilja bo med honom för att kunna dela även vardagen men jag vet inte om jag orkar med barnbiten med konflikter och att de såklart vill ha 1:a tjing på sin pappa. Men jag vill inte leva såhär som i karantän och bara ses när det går.... hjälllllp! Obs! Problemet ligger inte hos barnen även om det är påfrestande på olika sätt. Det ligger hos mig!


    Du skrev "våra barn trivs ihop". Känner du att du inte är barnkär endast med hans/andras barn då, blir det för mycket?


    Du skriver väldigt tydligt hur du känner, verkar som du redan klurat ut det.

    Valet låter uppenbart för dig:

    A) Om du vill bo med honom väljer du honom OCH hans barn. Kom då ihåg att barnen alltid går först. Då kommer du  inte vara nr1 uppmärksamhetsmässigt även om du är hans kvinna :).

    B) Du väljer gå vidare och träffa någon utan barn eller med utflugna barn.
    Om du träffar någon ny utan barn, välj någon som inte tycker det är ett problem att dina barn går först.
  • Anonym (handväska)
    Maja8006 skrev 2021-01-20 18:22:36 följande:

    Men ändån känns som att jag vill ha något mer ut av vår relation.


    Det är vanligt bland svenska kvinnor att känna så. En kvinnlig författare sa att kvinnor aldrig blir nöjda, ska alltid ha mer.
    Jag som är singel och man, är tacksam för att jag insett att det bästa för män är att vara singlar.
Svar på tråden Särbo