• Anonym (Jk)

    I vilken ålder kunde ni inte längre bli gravida?

    Som rubriken; i vilken ålder märkte ni att ni inte längre kunde bli gravida?

  • Svar på tråden I vilken ålder kunde ni inte längre bli gravida?
  • Anonym (alma)

    39. Då träffade jag min nuvarande man och vi försöka skaffa gemensamt barn, men det fungerade inte ens med IVF vilket vi lade ett par hundratusen på att försöka genom. 

  • Anonym (xxx)

    Vet ej, som de flesta kvinnor. De flesta försöker inte in i det sista, utan nöjer sig när man har antalet man vill ha,

  • Anonym (Tidigt)

    Med egna ägg ca 41. Hade blivit gravid 2 ggr och fått 2 m.f. Med ÄD finns ingen övre gräns så där lyckades jag betydligt senare.

  • Anonym (alma)
    Anonym (Tidigt) skrev 2021-01-20 21:07:49 följande:

    Med egna ägg ca 41. Hade blivit gravid 2 ggr och fått 2 m.f. Med ÄD finns ingen övre gräns så där lyckades jag betydligt senare.


    Själv antog jag att hon menade blivit gravid som i att man också fått barn. Jag blev också gravid långt längre än til 39 men det ledde inte till levande barn. 
  • Anonym (Tidigt)
    Anonym (alma) skrev 2021-01-20 21:10:01 följande:
    Själv antog jag att hon menade blivit gravid som i att man också fått barn. Jag blev också gravid långt längre än til 39 men det ledde inte till levande barn. 
    Bli gravid och få barn är två olika saker. Menar man få barn ställer man frågan så. 
  • Anonym (alma)
    Anonym (Tidigt) skrev 2021-01-20 21:16:55 följande:
    Bli gravid och få barn är två olika saker. Menar man få barn ställer man frågan så. 
    Tack.  
  • Anonym (alma)
    Anonym (Tidigt) skrev 2021-01-20 21:16:55 följande:
    Bli gravid och få barn är två olika saker. Menar man få barn ställer man frågan så. 
    Skulle du säga att det har någon som helst betydelse att tråden ligger under "barnlängtan", eller?
  • Anonym (Jk)
    Anonym (alma) skrev 2021-01-20 20:35:26 följande:

    39. Då träffade jag min nuvarande man och vi försöka skaffa gemensamt barn, men det fungerade inte ens med IVF vilket vi lade ett par hundratusen på att försöka genom. 


    Har du barn sedan tidigare? Om inte så låter det som om det inte enbart var pga din ålder, särskilt med tanke på att du inte blev gravid med IVF. Om du gjort IVF måste du ha blivit utredd innan?
  • Anonym (alma)
    Anonym (Jk) skrev 2021-01-20 22:42:57 följande:
    Har du barn sedan tidigare? Om inte så låter det som om det inte enbart var pga din ålder, särskilt med tanke på att du inte blev gravid med IVF. Om du gjort IVF måste du ha blivit utredd innan?
    Ja, jag har två barn sedan tidigare, och har varit gravid och gjort abort i ungdomen. Jag blev, som sagt, gravid genom IVF flera gånger men fick missfall alla gånger - både tidiga och sena. Ja, jag blev utredd förstås och allt såg bra ut. Det gjorde embryona också, som odlades till blastocyster, men vad hjälpte det. 
  • Anonym (Jk)
    Anonym (xxx) skrev 2021-01-20 20:45:06 följande:

    Vet ej, som de flesta kvinnor. De flesta försöker inte in i det sista, utan nöjer sig när man har antalet man vill ha,


    Jag måste fråga; vad är syftet med din kommentar?

    Du svarar egentligen inte på min fråga och sedan skriver du en dryg kommentar. Du har ingen aning om min ålder men ändå skriver du som du gör. Om du inte har något vettigt att tillföra så skulle jag uppskatta att du inte skriver något överhuvudtaget.
Svar på tråden I vilken ålder kunde ni inte längre bli gravida?