• Anonym (hej)

    gjorde han slut med mig den här gången?

    jag och min sambo har varit ihop i 8 år, vi är 28 år. 


    vi älskar varandra väldigt mycket och uttrycker det ofta


    han har många, många gånger sagt att han gör slut när vi bråkar. det leder alltid till att han får rätt i alla argument och att jag blir väldigt försiktig runt honom. när han fått vara ifred nån dag så är det som att han inte låtsas om att han sagt det, men jag förväntas ofta släppa allt jag var arg på för att jag "drev honom" till att vilja "göra slut".

    han hade för några år sen ett väldigt hett temperament men sen han lugnat ner sig med det så har han börjat med att "göra slut" när vi bråkar istället för att bli jättearg.


    men nu har vi haft det extra tufft på grund av corona, för vi är för tätt inpå varandra när båda jobbar hemifrån och vi har bråkat väldigt mycket, vi tycker båda att det är tufft att vi skaver på varandra hela dagarna och jag tjatar och bråkar om småsaker vilket han inte pallar just nu

    idag bråkade vi och han sa att han ville göra slut och jag vet inte om han menade det eller inte

    han tog bara en resväska, nycklar till sin mamma och sa att han åker nu och vill aldrig komma tillbaka igen


    vi hade inte ens ett stort bråk, vi skrek inte och saker är mycket bättre nu än de var för några månader sen. 

    jag frågade honom om han kände att han ville göra slut igår när vi kramades, tog en promenad och åt middag ihop också, och då sa han nej men att jag förstört allting och att han aldrig vill se mig igen. han var väldigt arg och sa att inget jag säger spelar någon roll längre, (men det har han sagt förr...)

    jag satt och var chockad att allt gått så fort och han frågade mig argt hur lång tid jag tror att det kommer ta att få en ny lägenhet och att han kan betala halva hyran ett tag men inte för länge. 

    när han var i hallen så satte han sig ner och jag satte mig mitt emot honom. han pratade om vad jag inte kunde uppfylla för honom och jag förklarade varför och sa vad jag kunde göra bättre. han sa att det är över och att det är för att jag förstört allt. (detta är vanligt att vi gör när han säger att han gör slut när vi bråkar, det brukar handla om olika grejer beroende på vilket typ av problem vi har just då)


    jag sa att vi behöver utrymme från varandra ett tag och att vår relation behöver att vi kan gå till jobbet och inte vara för nära inpå varandra. 

    precis när han skulle gå så kände jag mig väldigt ledsen och desperat och sa "men kan vi inte ses om en månad när vi fått space från varandra och jag kan börja gå till jobbet igen?" 
    då sa han "vi får se, antagigen inte". 


    lite senare så kom jag på att han lånat mitt bankkort dagen innan och att han hade det i byxfickan. så jag ringde honom och när han svarade så sa han "halli hallå!" och lät liksom glad och helt obrydd. som om ingenting hade hänt mellan oss. han var glad och trevlig när jag frågade om kortet också och pratade på samma sätt som han alltid gör med mig. han sa att han skulle leta efter det när han packat upp. jag passade på att fråga honom vad det innebär att han har åkt, jag frågade "betyder det att vi är singel nu?" och han svarade "varför undrar du det?" lite surt. jag sa att jag behövde klarhet i vart vi står och då sa han bara "hejdå". 

    några timmar gick och jag ringde honom igen för att få reda på om kortet var hos honom. jag höll mig lugn när jag pratade och han var jättetrevlig och lät mjuk på rösten... 

    jag vet inte vad som händer. är han glad för att han har velat göra slut länge och har gjort det nu? eller smällde han upp en scen för att åka och ta lite ensamtid hos sin mamma? 

    i övrigt är han en underbar kille som jag drömmer om att spendera framtiden med.


    vad tror ni?

  • Svar på tråden gjorde han slut med mig den här gången?
  • Ooops

    Skit i om han gjort slut eller inte, jag förstår inte varför DU inte gjort slut?! Vill du verkligen leva med en sån människa? Han är inte snäll och han kan göra precis vad han vill, för du står kvar och bönar o ber!

    Nä väx upp o dumpa fanskapet fort som en höna skiter!!

  • Anonym (Kärring mot strömmen)

    Vad jag tror är att du ska skita i om han gjort slut för gott eller inte. Du ska låta det fortsätta vara slut! Du måste ta vara på din självrespekt här och gå din egen väg. Er relation är över, hur du än ser på det.

  • Anonym (Leah)

    Exakt så där är min exkille. Gör slut så fort det är bråk. Hände igår igen. Skrev precis en tråd om detta, "så fort vi bråkar vänder han".

    Tjejen, vi förtjänar fan så mycket bättre !!!

  • Anonym (Petra)

    Oavsett om han gjort slut eller inte enligt sig själv så ta honom på orden. Bor ni bostadsrätt? Boka in en mäklare för värdering för ev försäljning. Osv. Varför dka du vara ihop med någon som inte vill satsa på er? Och gör slut i varenda gräl?

  • Miss Skywalker

    Låt oss hoppas det så slipper du gå på tå för honom igen. Att han alltid gör slut när ni bråkar och sen inte låtsats om det är så jävla manipulativt. Inte ens nu ville han svara på din fråga om han menar det nu utan bara slänger på. Så jävla lågt. Ta tag i din självrespekt och låt honom ta konsekvenserna av att ha dumpat dig. Eller vill du stå på standby för honom hela livet?

  • Anonym (fy)
    Anonym (hej) skrev 2021-01-20 21:15:48 följande:

    jag och min sambo har varit ihop i 8 år, vi är 28 år. 


    vi älskar varandra väldigt mycket och uttrycker det ofta


    han har många, många gånger sagt att han gör slut när vi bråkar. det leder alltid till att han får rätt i alla argument och att jag blir väldigt försiktig runt honom. när han fått vara ifred nån dag så är det som att han inte låtsas om att han sagt det, men jag förväntas ofta släppa allt jag var arg på för att jag "drev honom" till att vilja "göra slut".

    han hade för några år sen ett väldigt hett temperament men sen han lugnat ner sig med det så har han börjat med att "göra slut" när vi bråkar istället för att bli jättearg.


    men nu har vi haft det extra tufft på grund av corona, för vi är för tätt inpå varandra när båda jobbar hemifrån och vi har bråkat väldigt mycket, vi tycker båda att det är tufft att vi skaver på varandra hela dagarna och jag tjatar och bråkar om småsaker vilket han inte pallar just nu

    idag bråkade vi och han sa att han ville göra slut och jag vet inte om han menade det eller inte

    han tog bara en resväska, nycklar till sin mamma och sa att han åker nu och vill aldrig komma tillbaka igen


    vi hade inte ens ett stort bråk, vi skrek inte och saker är mycket bättre nu än de var för några månader sen. 

    jag frågade honom om han kände att han ville göra slut igår när vi kramades, tog en promenad och åt middag ihop också, och då sa han nej men att jag förstört allting och att han aldrig vill se mig igen. han var väldigt arg och sa att inget jag säger spelar någon roll längre, (men det har han sagt förr...)

    jag satt och var chockad att allt gått så fort och han frågade mig argt hur lång tid jag tror att det kommer ta att få en ny lägenhet och att han kan betala halva hyran ett tag men inte för länge. 

    när han var i hallen så satte han sig ner och jag satte mig mitt emot honom. han pratade om vad jag inte kunde uppfylla för honom och jag förklarade varför och sa vad jag kunde göra bättre. han sa att det är över och att det är för att jag förstört allt. (detta är vanligt att vi gör när han säger att han gör slut när vi bråkar, det brukar handla om olika grejer beroende på vilket typ av problem vi har just då)


    jag sa att vi behöver utrymme från varandra ett tag och att vår relation behöver att vi kan gå till jobbet och inte vara för nära inpå varandra. 

    precis när han skulle gå så kände jag mig väldigt ledsen och desperat och sa "men kan vi inte ses om en månad när vi fått space från varandra och jag kan börja gå till jobbet igen?" 
    då sa han "vi får se, antagigen inte". 


    lite senare så kom jag på att han lånat mitt bankkort dagen innan och att han hade det i byxfickan. så jag ringde honom och när han svarade så sa han "halli hallå!" och lät liksom glad och helt obrydd. som om ingenting hade hänt mellan oss. han var glad och trevlig när jag frågade om kortet också och pratade på samma sätt som han alltid gör med mig. han sa att han skulle leta efter det när han packat upp. jag passade på att fråga honom vad det innebär att han har åkt, jag frågade "betyder det att vi är singel nu?" och han svarade "varför undrar du det?" lite surt. jag sa att jag behövde klarhet i vart vi står och då sa han bara "hejdå". 

    några timmar gick och jag ringde honom igen för att få reda på om kortet var hos honom. jag höll mig lugn när jag pratade och han var jättetrevlig och lät mjuk på rösten... 

    jag vet inte vad som händer. är han glad för att han har velat göra slut länge och har gjort det nu? eller smällde han upp en scen för att åka och ta lite ensamtid hos sin mamma? 

    i övrigt är han en underbar kille som jag drömmer om att spendera framtiden med.


    vad tror ni?


    Det han sysslar med är känslomässig utpressning, hade aldrig orkat med det.

    Nästa gång han gör slut ring dina föräldrar inför honom och berätta att det har tagit slut, då kommer han få panik eftersom han använder det som ett maktmedel.
    han kommer då antagligen säga att han ångrar sig bla bla men tycker du ska hålla fast vid det då för nej han är inte en snäll kille, han har en störning och är och elak.

    Du ska inte drömma om att spendera en framtid med honom, vill du ha barn med honom? när han beter sig så där? bli gamla med en manlig dramaquenn som utpressar dig? nej fy f-n. Ring dina föräldrar direkt nästa gång

    Efter vad du berättar kan jag lova dig att ingen tjej vill ha honom, aldrig i livet, usch. Jag skäms å dina vägnar men du har blivit hjärntvättad av hans utpressning
  • Anonym (D)

    Nej den här relationen känns väldigt dysfunktionell! Han gör sådär för att känna att han har kontroll och makt över dig/förhållandet. Spela inte efter dessa spelregler skulle jag säga.. Gå vidare.

  • Anonym (hej)

    ja alltså jag känner ju det också, att han gör detta för att hålla kontroll på mig. 
    jag har försökt se det som att han är omogen, och jag kan ignorera det i princip. vad jag känner är dock att för varje gång det händer så tar självbilden och självkänslan en smäll, och jag bygger upp mycket frustration över att jag tillåter det att hända.

    grejen är den att vår relation ser inte ut så här när jag känner mig stark från början. men jag fick en depression i samband med corona som både gått ut över sambon och gjort att han kunnat stegvis utöka den här behandlingen det senaste halvåret. jag märker också att han förändras som person inför mig ju mer jag låter honom göra så här, han respekterar mig mindre för varje gång. 

    killen jag berättar om har den här sidan som är på gränsen till lite sadistisk när han är övertygad om att han är ett offer i en situation, men när jag känner mig stark nog i mig själv att inte låta sånt här påverka mig så både slutar det, och han blir en väldigt fin person med kloka tankar och bra humor. 

    det är bara det att det är livsfarligt att må dåligt kring honom...

  • Anonym (,)

    Låt spärra ditt bankkort som han tagit (?) o skaffa ett nytt.. O gå i terapi för att bli hel igen! Utan honom i ditt liv i fortsättningen.

  • Anonym (fy)
    Anonym (hej) skrev 2021-01-20 22:25:37 följande:

    ja alltså jag känner ju det också, att han gör detta för att hålla kontroll på mig. 
    jag har försökt se det som att han är omogen, och jag kan ignorera det i princip. vad jag känner är dock att för varje gång det händer så tar självbilden och självkänslan en smäll, och jag bygger upp mycket frustration över att jag tillåter det att hända.

    grejen är den att vår relation ser inte ut så här när jag känner mig stark från början. men jag fick en depression i samband med corona som både gått ut över sambon och gjort att han kunnat stegvis utöka den här behandlingen det senaste halvåret. jag märker också att han förändras som person inför mig ju mer jag låter honom göra så här, han respekterar mig mindre för varje gång. 

    killen jag berättar om har den här sidan som är på gränsen till lite sadistisk när han är övertygad om att han är ett offer i en situation, men när jag känner mig stark nog i mig själv att inte låta sånt här påverka mig så både slutar det, och han blir en väldigt fin person med kloka tankar och bra humor. 

    det är bara det att det är livsfarligt att må dåligt kring honom...


    han är inte omogen han är elak och störd, tänk på hur han kommer vara om 20 år, tror du han är snällare då? Bli inte en i statistiken
  • Miss Skywalker
    Anonym (hej) skrev 2021-01-20 22:25:37 följande:

    ja alltså jag känner ju det också, att han gör detta för att hålla kontroll på mig. 
    jag har försökt se det som att han är omogen, och jag kan ignorera det i princip. vad jag känner är dock att för varje gång det händer så tar självbilden och självkänslan en smäll, och jag bygger upp mycket frustration över att jag tillåter det att hända.

    grejen är den att vår relation ser inte ut så här när jag känner mig stark från början. men jag fick en depression i samband med corona som både gått ut över sambon och gjort att han kunnat stegvis utöka den här behandlingen det senaste halvåret. jag märker också att han förändras som person inför mig ju mer jag låter honom göra så här, han respekterar mig mindre för varje gång. 

    killen jag berättar om har den här sidan som är på gränsen till lite sadistisk när han är övertygad om att han är ett offer i en situation, men när jag känner mig stark nog i mig själv att inte låta sånt här påverka mig så både slutar det, och han blir en väldigt fin person med kloka tankar och bra humor. 

    det är bara det att det är livsfarligt att må dåligt kring honom...


    Han ?blir? inte en fin person när du är stark han bara byter manipuleringsmetod. Annars passar han på att sparka när du ligger.
  • Tinkerbell73

    Men sluta nu, nog förstår du att detta inte är ett normalt beteende och inte bra för dig. 

    Din kille (eller fd kille?) är omogen och kontrollerande. Ni är båda i en ålder då det börjar bli rimligt att skaffa barn; fundera ett varv på hur du tror det kommer fungera;

    * Ni blir osams för att ni är trötta pga bebis = han gör slut

    * Ni blir oense om vem som ska byta blöjor = han gör slut

    * Ni blir oense om vem som ska läsa läxor med barnet = han gör slut

    osv, osv. Låter det beteendet lika acceptabelt fortfarande, om du betänker att en till person ska leva med det? När en 5-åring med tårar i ögonen ser sin pappa dramatiskt packa väskan för tredje gången på tre månader?

    När man är 28 ska man ha ett stabilt känsloliv, då ska fjortisålderns utspel och dramatik ha lagt sig väsentligt. Har det inte gjort det - som i din omogna killes fall - så vete fan när det gör det faktiskt. Själv skulle jag inte chansa, alla är värda trygghet och lugn i en relation.

    Jag tror att du tycker det är läskigt att gå vidare för att du spenderat så många år med detta förvuxna barn att du glömt din självkänsla. Den kommer du aldrig få tillbaka med honom; om han skulle förändra beteende så drastiskt till det bättre krävs stort jobb med sig själv. Han verkar inte vara beredd att lägga den tiden på att jobba med sig själv, så då bör du göra det. Gå vidare! Du kan hitta dig en fantastisk man som lyfter dig och blir din partner i stället för en jättebebis.

    ... och tänk så skönt det kommer bli att se hans snopna nuna när han inser att han tappat sitt grepp om dig efter år av manipulerande...

  • Anonym (Petra)
    Anonym (hej) skrev 2021-01-20 22:25:37 följande:

    ja alltså jag känner ju det också, att han gör detta för att hålla kontroll på mig. 

    jag har försökt se det som att han är omogen, och jag kan ignorera det i princip. vad jag känner är dock att för varje gång det händer så tar självbilden och självkänslan en smäll, och jag bygger upp mycket frustration över att jag tillåter det att hända.

    grejen är den att vår relation ser inte ut så här när jag känner mig stark från början. men jag fick en depression i samband med corona som både gått ut över sambon och gjort att han kunnat stegvis utöka den här behandlingen det senaste halvåret. jag märker också att han förändras som person inför mig ju mer jag låter honom göra så här, han respekterar mig mindre för varje gång. 

    killen jag berättar om har den här sidan som är på gränsen till lite sadistisk när han är övertygad om att han är ett offer i en situation, men när jag känner mig stark nog i mig själv att inte låta sånt här påverka mig så både slutar det, och han blir en väldigt fin person med kloka tankar och bra humor. 

    det är bara det att det är livsfarligt att må dåligt kring honom...


    Det gör det bara värre, när du är svag ska din partner finnas dig för dig. Inte utnyttja det eller bli elak.

    Sluta fokusera på vad han vill och hur han mår. Hur mår du av att ständigt leva med det här hotet? Är det verkligen en relation som är bra för dig? Hur är det med din självrespekt?

    Vad säger dina vänner och föräldrar om det här?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Leah) skrev 2021-01-20 21:30:29 följande:

    Exakt så där är min exkille. Gör slut så fort det är bråk. Hände igår igen. Skrev precis en tråd om detta, "så fort vi bråkar vänder han".

    Tjejen, vi förtjänar fan så mycket bättre !!!


    Ja, och varför är ni kvar då och skriver trådar istället för att göra slut?
  • dsdfdsffdsfdsds
    Anonym (hej) skrev 2021-01-20 22:25:37 följande:

    killen jag berättar om har den här sidan som är på gränsen till lite sadistisk när han är övertygad om att han är ett offer i en situation, men när jag känner mig stark nog i mig själv att inte låta sånt här påverka mig så både slutar det, och han blir en väldigt fin person med kloka tankar och bra humor. 

    det är bara det att det är livsfarligt att må dåligt kring honom...


    Nej du är inte en stark person, du stannar med en misshandlare för det är vad han är
  • Anonym (Asdfg)

    Alltså, ursäkta men mannen ör ju en komplett jubelidiot?! Vad får du ut av att leva med en sån dramaqueen? Det låter asjobbigt. Du är ju ung!! Glöm idiioten. Skaffa en riktig man istället att bilda familj med.

  • Anonym (Girls)

    Det finns ju HUR många trådar som helst här där tjejer rabblar upp flera superdåliga egenskaper deras killar har, ofta långa listor på hur elakt han behandlar dem, misshandlar verbalt eller fysiskt...

    Men ändå är han DRÖMKILLEN de vill spendera livet med.

    Alltså what!? Din drömkille är en kille som behandlar dig ILLA!? Vad är det att ha? Är det verkligen din DRÖM att ha det såhär?

Svar på tråden gjorde han slut med mig den här gången?