• Anonym (Lejoninnan)

    LÅG MED SITT EX!

    Hej! 

    Jag är i behov av att skriva av mig, och söka andras åsikter då jag inte har någon att prata med ang detta. 

    Jag är en stark, självständig och framgångsrik person. 37 år, med en son på 10 år.


    Sen blev jag kär.... och inte som jag är van. Utan sådär som på film. Levde mitt liv i en saga i med en fantastisk man. Aldrig någonsin varit så lycklig. Dock gick det emot allt jag tror på, då han hade en relation, men kärleken var så sjukt stark, så det gick inte att stå emot. Jag är nästan 40 och "I have been around", men har aldrig upplevt något liknande och han säger samma sak. Allt klaffade och allt var helt perfekt! Vi kände oss gjorda för varandra.
    Han ville hela tiden lämna sin fru för mig, men då de hade mkt gemensamt rent ekonomiskt så kunde han inte lämna direkt, utan det tog ungefär ett halvår innan han stod på min uppfart med sina väskor och slängde sig i mina armar och sa att det äntligen kunde vara vi.
    Han och hans exfru var dock inte klara med varandra, utan de ägde båda hennes familjeföretag, och då hon inte var kapabel driva det själv, så var han tvungen att köpa ut henne. Slutet på den kampen fortsatte efter det han lämnat henne och kommit till mig. Separationen och förlusten av företaget tog henne väldigt hårt, och trots att vi var upp över öronen förälskade i varandra så höll vi vår relation så hemlig det gick för att slippa drama och skona henne så väl det gick. Han var väldigt mån om henne, men tillslut började jag ana oråd och efter några månader tillsammans, kommer det fram att han i sina möten med henne angående överlåtelsen av företaget legat med henne vid ett flertal tillfällen.
    När detta kommer till min kännedom lämnar jag honom direkt, då det tog mig mkt mycket hårt. Jag kände mig så bortvald, och allt det fantastiska jag trott att vi hade kändes som en stor lögn. Varför gå igenom allt detta med mig om han ändå vill ligga med henne i slutändan?
    Han bryter ihop helt och säger att han aldrig varit så lycklig med någon som med mig, och allt han vill är att vara med mig, och förstår inte hur det som hände kunde hända. Hur kan man inte förstå det? Han ringde direkt och berättade för hans exfru att han hade hittat någon annan som han ville leva med och ville avsluta all kontakt med henne. Han gör nu allt för att vi ska få det bra igen, men jag är tveksam.

    Kan man någonsin återfå ett förtroende? och hur? Eller var det som skedde helt naturligt efter en separation, och jag bara överdriver och borde gå tillbaka till honom?
  • Svar på tråden LÅG MED SITT EX!
  • Anonym (Det händer men man pratar inte om det.)

    Hej. Det är vanligare än man tror. Det där sista sexet står för nåt annat, inte att man vill fortsätta men det är en märklig avslutande grej. Det är sex. Sexet kan fungera väldigt bra trots att man inte vill leva tillsammans. Jag förstår att det blir jobbigt för dig. Eftersom han nu berättat om dig så blir det troligen inte mer. 

    Jag har haft några snabbisar med exet, kunde inte kyssa honom däremot. 

    Det var inga känslor. Bara sex. 

  • Anonym (Äcklande)

    Skulle aldrig tagit tillbaka honom. Tanken på hans kuk som går in och ut i hennes fitta hade aldrig kunnat lämna mig. Hade aldrig litat på honom och hade inte velat ha hans besudlade könsorgan i mitt. Han älskar dig inte om han ligger med henne i smyg. Han är ett svin och han kan gå tillbaka till sin exfru tycker jag.

  • Dexter dot com

    En person som är otrogen har ju ingen moral/empati så du borde ha förstått att den här mannen inte var att lita på och att det han utsatt fd frun för skulle kunna hända dig också. Var glad att du fick reda på det och kom ur relationen snabbt !

  • Plopps80

    Jag och min nuvarande man träffades på en utbildning uppe i norr. Vi var bägge i förhållande jag med barn och sambo sedan 14 år. Han hade ett förhållande sedan 9 månader tillbaka. Vi båda var olyckliga i våra relationer. Han var på väg ur sitt förhållande och jag hade tänkt på det i åratal. Vi föll handlöst för varandra, vi blev störtförälskade och lågan som brann var helt oemotståndlig. Vi kysstes och kramades under utbildningen men inget mer. Även detta är ju otroget men vi kunde inte hejda oss. När vi åkte hem visste vi att det var vi. Bägge åkte hem och gjorde slut på våra förhållanden och sedan dess är det vi. Har gått 2 år och vi är gifta. Han har aldrig träffat sitt ex efter det tog slut men jag har tät kontakt med mitt ex pga barnen. Vi är vänner och sms:ar ofta ang barnen och möts vid överlämnade mm. Jag bodde kvar i huset med honom i 3 månader innan jag fick lägenhet. Skulle inte drömma om att ta i honom ens. Jag var helt klar med relationen och jag var störtkär i min då nya pojkvän. Än idag tittar jag inte åt andra män. Är så attraherad och lycklig med med min man. Din kille älskar dig tyvärr inte. Ledsen att säga det. Man ligger inte med sitt ex när man har en ny relation med någon man älskar. Det betyder att han har känslor kvar för henne. Jag hade raderat honom ur mitt liv och aldrig mer pratat med honom. Det är ett jäkligt grisigt beteende mot både dig och ex frun.

  • Anonym (.....)
    Tinkerbell73 skrev 2021-01-21 10:12:54 följande:

    What goes around comes around... 

    Varför trodde du mannen som är otrogen inte skulle vara otrogen mot dig?


    Den gamla klyschan en gång otrogen, alltid otrogen visar sig ännu en gång stämma.

    Tråkigt TS, men förhoppningsvis har du lärt dig läxan nu.
  • Anonym (eee)

    Det låter som en man som vänder kappan efter vinden. Han klarar inte helt av att släppa henne även om han säkert varit uppriktig mot dig när ni varit i nuet.

    Jag ser dock en man som med buller och bång släpp "allt" för att vara med dig, men nu betett sig impulsivt i och med att han haft sex med henne igen. Nu vill du inte ha honom och då blir han intensiv i känslan igen. 

    Han verkar vara väldigt känslostyrd och i nuet? Tyvärr tror jag inte det blir bra om du tar tillbaka honom. Jag tänker att det hade varit bättre om han varit skild, ni hade mötts och då hade ni i lugn och ro kunnat utveckla er relation. Nu var du katalysatorn och han lämnade impulsivt. 
    Du kan väl säga till honom att det här var så hemskt så du gör slut. Han får göra vad han vill. Väljer han att på riktigt avsluta precis allt med henne, så kanske, att ni vill ha varann tillbaka sen, men det är inget du kan lova nu. Ni ska heller inte ha kontakt i så fall utan han gör det han måste göra utan ditt stöd. Om du finns där om tex ett år, så ja - du får se hur du känner då. 

  • Anonym (Mi2)

    Ja du....

    Du visste ju att han kunde vara otrogen när ni träffades.

    Är du verkligen förvånad att han var det igen?

    Otrogna ljuger om allt...så de historier han dragit för dig har nog många kvinnor fått höra...och fler kommer få höra dom i framtiden.

    Du bäddade sängen så varsågod och ligg i den!

  • Anonym (TrollWatch)

    Klar trolltråd. Engelskspråkig text översatt mha google-translate eller liknande.

  • Anonym (VIDRIGT)

    Så rätt åt dig. Alltså, han är inte alls bättre. Ni är båda hemska. Hoppas du har lika ont som den smärta hon känner. Är nån upptagen. LÅT BLI. Alla dessa blåsta kvinnor: "Han sa att dom hade det dåligt!" Rätt åt dig/er!

Svar på tråden LÅG MED SITT EX!