• Anonym (Anonym)

    Undanhålla information?

    Jag var på rul och allt gick bra förutom att bebisens huvud mätte 1,5 vecka före veckan jag var i.

    Blev inbokad 2 v senare för ett tul, samma sak där, men de tyckte att allt såg jätte fint ut och inget som tyder på något avvikande.

    Tanten skulle prata med läkaren på ronden och se vad hon tyckte. Fick ett samtal att eftersom jag var så orolig (pga traumatisk upplevelse som slutade sorgligt en annan graviditet) så skulle jag få en ny tid om 2-3 veckor och bli undersökt av läkaren istället.

    Nu ringde hon igen och sa att hon hade pratat med läkaren igen och kommit fram till att jag skulle komma redan nästa vecka istället. ?För att stilla min oro? sa hon, då jag frågade om och om igen om det vad pga MIN oro eller om de hade nåt DOM var oroliga för?

    Får de undanhålla information för de själva är osäkra? Mår så dåligt nu har inte kunnat slappna av under hela graviditeten och än mindre nu. Är tacksam att de vill lugna mig men blir samtidigt orolig att de erbjuder läkarundersökning redan en vecka efter tul.

  • Svar på tråden Undanhålla information?
  • Anonym (Hej)

    Logga in på 1177 och läs din journal. Där står det allt det kommit fram till.

  • Anonym (Äldsta)

    Mitt första barn hade konstant större huvud alla UL/TUL, men det var inget fel ändå. Han har fortfarande vid 4 stort huvud och det är bara så han ser ut. Mössor han knappt kunde ha vid 1 har lillebror än vid 2. Man är stöpt i olika form helt enkelt. Vuxna har ju också väldigt olika stora huvuden.

  • Anonym (W)

    Jag skulle välja att tro på dom att det är just din oro som ska stillas. Kan ha varit att läkaren hade svårt med tider om några v och att det passar dom att du har besöket tidigare.

  • Anonym (A)
    Anonym (W) skrev 2021-01-21 16:39:17 följande:
    Jag skulle välja att tro på dom att det är just din oro som ska stillas. Kan ha varit att läkaren hade svårt med tider om några v och att det passar dom att du har besöket tidigare.
    Det skulle jag också.
Svar på tråden Undanhålla information?