Inlägg från: Anonym (Jag kan inte rå för hur jag känner..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag kan inte rå för hur jag känner..)

    Börjar känna mer och mer ''äckel'' känslor för alla ''stöd'' kommentarer på FB

    Varje gång en kvinna kommenterar om något hon tycker illa om män. T.ex: ''Jag är trött på att män.....''. Så skall kommentarsfältet svämmas över andra män som stöttar och ''förstår'' och, ''Ge honom på truten'' eller ''Tur att jag inte var där då, för hade jag hört och var på plats. Då hade personen fått sig en smäll!''.

    Det blir liksom känslor av både: ''Fan vad cool du är som kan slåss'' och känsla av: ''Wow, vilken man du är som förstår och stöttar''. Det är en sådan bullshit som skriker om det och man förstår så mycket väl att dessa män bara ''stöttar'' men egentligen har inge förståelse över sitsen. Utan de bara ''Håller med'' och jag tycker det är så förbannad uppenbart och det är precis så överallt. + att kvinnor får vansinnigt många privatmeddelande att det är så tröttsamt.

    Det får mig att vilja bara sticka iväg och bo helt för mig själv bort ifrån mänskligheten och leva fritt tillsammans med alla fredliga djur och ha livet helt för mig själv.

    Allt känns så patetisk. I vissa kommentarsfält märker jag att kvinnor ändå förstår delvis att dessa ''stöd'' kommentarer är bullshit. Men jag undrar om det verkligen finns fler kvinnor som begriper vilket skitsnack dessa män skjuter ifrån sig.

    Jag har t.ex en person som jag märker där han skriver i princip i alla inlägg som består av typen: ''Jag är så trött..'' så syns han på samtliga gemensamma bekantas kommentarer. Jag är inte hans vän. Men i den staden jag bor i, är det rätt litet. Så vi har gemensamma vänner + han syns lite här och där i olika grupper. Det är en typiskt man som i princip finns i alla kvinnliga inläggskommentarer.

    Men det är liksom inte bara han som sagt.

    Är det bara jag som märker av detta? Det är ingen i min omgivning som pratat om just detta. Men i denna tråd som man kan vara anonym. Vad tycker ni? Visst skriks det om hur desperata och falskhet det utstrålar?!

Svar på tråden Börjar känna mer och mer ''äckel'' känslor för alla ''stöd'' kommentarer på FB