• Hippol­yte
    Fri 22 Jan 2021 05:51
    580 visningar
    17 svar
    17
    580

    Vad hjälper dig o kunna sova?

    Defintivt att dra ner på kaffet om du dricker det. Gick igenom en period där jag sov två timmar i stöten med mardrömmar som väckte mig. Nu sover jag helt plötsligt mellan nio på kvällen och fem. Enda sambandet jag kan se är det gröna teet jag beställde. Sen det kom med posten sover jag bättre. Dricker endast en slurk kaffe på morgonen. Sen blir det i regel tre koppar te. Ett klart samband för mina sovvanor var uppochner. Jag har också oroliga tankar men tack vare detta mår jag bättre. Att få motion är också viktigt. Minst en promenad varje dag. Brukar kolla på en stillsam video innan jag somnar. Hittat en YouTube-kanal där de utförskar havet. Bläckfiskar som simmar omkring och en och annan kommentar. Det är lagom intressant och rogivande. Som att ligga och kolla på ett akvarium. Jag kan inte somna direkt utan behöver något som distraherar så man inte börjar grubbla på problem.

  • Hippol­yte
    Fri 22 Jan 2021 10:46
    #5

    Sömnlöshet sliter på en. Jag ser äldre ut än en 80-åring trots att jag nyss passerat 50.

  • Hippol­yte
    Fri 22 Jan 2021 13:07
    #8

    Innan det blev receptfritt importerade jag melatonintabletter. Kan hjälpa när man tappat rytmen. Fjantigt att man var tvungen att smuggla in det i landet.

  • Hippol­yte
    Fri 22 Jan 2021 14:08
    #13
    Anonym (import) skrev 2021-01-22 13:21:47 följande:

    Jag importerar fortfarande (från Polen), tar melatonin varje kväll.

    Min tonåring har också problem med sömnen, får melatonin (blev rekommenderad av läkare) och använder tyngdtäcke. Sover mycket bättre nu än tidigare!


    Jag brukade importera mina från Liverpool. När de var slut där så köpte jag från Kalifornien. Fastnade i tullen ett tag men kom tillslut. Är fortfarande billigare att göra så.
Svar på tråden Vad hjälper dig o kunna sova?