Göra fel på jobbet
Jag har gjort några fel på mitt jobb som antingen hänt pga okunskap eller stress. Eller istället för stress så passar nog ordet press bättre. Allt hände ungefär samtidigt i min förra roll och mycket har kommit tillbaka nu. Så även om jag inte "medvetet" har gjort detta, så insåg jag inte konsekvenserna av det förrän nu. Så vad jag har lärt mig? Hur pressad en situation än är, låt det tar längre tid... för sanningen kommer alltid komma fram (JA det stämmer). Jag la in fel siffror i ett dokument, beställarna av detta dokument pressade på så när jag var klar skickade jag. Utan att korrläsa, Allt såg bra ut förutom en stor avgörande summa. Idiotiskt. Detta fel blev aktuellt nu... när det jämfördes med årets siffror :) Känns inte bra när man vill ha en image som är pålitlig. Detta var ju raka motsatsen...
Och sen lite liknande saker.
Har ni gjort något? Och vad blev konsekvenserna av det?