• RK man

    Fråga om fontänorgasm

    När jag gick ner på en kvinna för ett tag sedan fick hon något som hon beskrev som en annorlunda orgasm. "Det kändes som att jag skulle kissa på mig".


    Jag har läst någonstans att det är så kvinnor känner innan de får en sk fontänorgasm. För mig som man skulle det kännas underbart att ge en kvinna en ny form av njutning.

    Därför har jag några frågor:

    1. Rekommenderas det?


    2. Om inte, vad bromsar det? (blött? sprutar i ansiktet? ofräscht? smakar illa?)

    3. Vi pratar öppet om sex och våra fantasier men det mest intima censurerar vi nog oss själva misstänker jag.

    4. Andra råd?


    Ingen av oss har upplevt det men vi carpar så jävla mycket diem vi bara kan. Sex är nästan det enda vi har i dessa tider.

    Tack som fan

  • Svar på tråden Fråga om fontänorgasm
  • Anonym (Bybon)

    Hej ja det rekommenderas men använd gärna handduk så inte sängen blir allt för blöt.

    Mest troligt är det en fontän.

    Kanske inte sprutar utan rinner fast det beror på personen.

  • New  Dawn

    Jag kan känna kissnödigherskänslor om det blir för mycket tryck mot övre delen av urinröret/ urinblåsan innifrån. För mig är inte det någon direkt positiv effekt. Det blir "skarpt". Har någon gång fortsatt så att orgasmen kommer i detta skede med extra klar vätska som då kommer från urinblåsan. (Går även att påverka genom att "pressa" ) Detta ger mig inget särskilt. Andra kvinnor upplever det väldigt njutbart.

    Däremot innehåller mina orgasmer ofta en känsla av att något töms, (utan det hårda trycket som får mig att känna mig kissnödig) Det är väldigt skönt. Det kan ev komma extra vätska men det är väldigt små mängder, och ofta märks det inget alls.


    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Oerfaren)

    Ingen erfarenhet i ämnet, men det blev väldigt blött i sängen.
    Jag o en kvinna jag träffar ibland var ute och åkte bil, på sista biten hem blev det lite hett i bilen, så väl hemma var det direkt in i sängen.
    Hon gillar att bli slickad, 2-3 orgasmer innan det är min tur, men denna gång sa hon "Kom upp nu" efter bara nån minut, jag klev upp och gjorde det jag skulle (missionären)
    Efter en stund när vi låg där på varandra utpumpade, sa hon "Oj, jag skulle kissat först"
    Om det var en fontän, om det gav nån njutning eller om hon bara kissade på sig vet jag inte. Vi tvättade sängkläder under tystnad, hade som tur var inte gått genom madrasskyddet.

  • Be Ja

    Jag har också försökt fråga en hel del om fontäner men aldrig fått nån som vet mycket i ämnet här på FL.

  • theotherone

    1. Ja, det rekommenderas. Skithäftigt!
    2. Sitter nog en spärr i huvudet för många. Att inte våga ge sig hän helt och hållet, tabun kring kroppsvätskor etc.

    Tipset är att först testa att ha en handduk under, händer det så händer det. Det viktiga är att hon känner sig bekväm med att om det väl händer så är det ingen fara. Det är helt naturligt. Så länge det känns skönt så gör det inget om det kommer vätska vid orgasm, och som sagt, för många män är det en rejäl upphetsningsfaktor. Skrattande

  • New  Dawn
    Be Ja skrev 2021-01-23 00:13:53 följande:

    Jag har också försökt fråga en hel del om fontäner men aldrig fått nån som vet mycket i ämnet här på FL.


    Vad är det du vill veta?

    När det gäller fontänorgasm, och orgasmer över lag, är det ju mycket en upplevelse, en känsla. Det är olika hur kvinnor upplever orgasmer. Det finns ju kvinnor som säger att de brukar få fontänorgasmer men att det inte är skönt. Då är ju frågan varför de kallar det för orgasm. Men visst, man kan också få "vanliga" orgasmer som inte är sköna. Tex för svaga eller väldigt "mekaniska" tex om man "pressat" fram orgasmen. Man kan ju välja att ändå kalla det orgasm om man känner igen reaktionerna, som tex pulsationer, sammandragningar och att någon typ av spänning släpper.

    När det kommer till just fontänorgasmer så är det bra att veta att kvinnor producerar urin snabbare under sex (Med eller utan fontän) Ibland sker en tömning av urinblåsan under orgasm. Det ökade buktrycket, sammandragningar i bäckenet, samtidigt som avslappning och njutning, kan leda till att urin rinner eller sprutar ut. Ibland sker detta ofrivilligt och ibland kan kvinnor medvetet "trycka på". Detta ser man ofta som råd. En del sprutar av all typ av stimulans /orgasm, men ofta verkar det utlösas av tryck mot urinblåsan innifrån. Vilket sker genom tryck på den främre slidväggen.

    Vätskan är ofta mer klar eftersom att urin produceras snabbare under sex, men ibland är urinen gulare och det kan vara precis samma sak. Bara att urinblåsan vid ögonblicket innehöll mer koncentrerad urin.

    Vissa säger att de sprutar /rinner innan själva orgasmen och kallar det fontänorgasm. Om det känns som orgasmer och är skönt, är det ju fullt rimligt att det bara är olika typer av orgasmer efter varann. Om det bara rinner eller sprutar utan att det känns som en orgasm tycker jag personligen det är konstigt att överhuvudtaget kalla det orgasm, men de finns inget rätt eller fel när det gäller upplevelser.

    När man läser om fontänorgasmer hittar man ofta information som handlar om att körtlar tömmer sig på sekret just under orgasm och att detta ibland kan märkas. Dessa körtlar innehåller bara några få mililitrar, och tömmer sig inte bara under orgasm utan har en smörjande funktion för urinröret och/eller slidan.

    Jag tycker att fokuset bör ligga på njutning. Om tjejen njuter av att få fontänorgasm tycker jag att man ska fortsätta med det och underlätta denna orgasm, tex med underlägg, men om kvinnan inte upplever att det är skönt tycker jag verkligen man ska fundera på om det egentligen är något att eftersträva. Tycker man det är upphetsande och vill spruta kan man ju givetvis välja att sträva efter det.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Blött)

    Får fontäner ibland. Alltid vid hård, snabb stimulering av g-punkten. Orgasmen är annorlunda men inte alls bättre än vanlig. Handduk funkar ju bara om man ligger på rygg och jag tycker att det är jobbigt om jag står på knä och blöter ner hela sängen. Mannen tycker att det är fantastiskt men jag föredrar en vanlig. Blir nöjdare så. Lite öm och trött.

  • Be Ja
    New Dawn skrev 2021-01-23 13:54:54 följande:

    Vad är det du vill veta?

    När det gäller fontänorgasm, och orgasmer över lag, är det ju mycket en upplevelse, en känsla. Det är olika hur kvinnor upplever orgasmer. Det finns ju kvinnor som säger att de brukar få fontänorgasmer men att det inte är skönt. Då är ju frågan varför de kallar det för orgasm. Men visst, man kan också få "vanliga" orgasmer som inte är sköna. Tex för svaga eller väldigt "mekaniska" tex om man "pressat" fram orgasmen. Man kan ju välja att ändå kalla det orgasm om man känner igen reaktionerna, som tex pulsationer, sammandragningar och att någon typ av spänning släpper.

    När det kommer till just fontänorgasmer så är det bra att veta att kvinnor producerar urin snabbare under sex (Med eller utan fontän) Ibland sker en tömning av urinblåsan under orgasm. Det ökade buktrycket, sammandragningar i bäckenet, samtidigt som avslappning och njutning, kan leda till att urin rinner eller sprutar ut. Ibland sker detta ofrivilligt och ibland kan kvinnor medvetet "trycka på". Detta ser man ofta som råd. En del sprutar av all typ av stimulans /orgasm, men ofta verkar det utlösas av tryck mot urinblåsan innifrån. Vilket sker genom tryck på den främre slidväggen.

    Vätskan är ofta mer klar eftersom att urin produceras snabbare under sex, men ibland är urinen gulare och det kan vara precis samma sak. Bara att urinblåsan vid ögonblicket innehöll mer koncentrerad urin.

    Vissa säger att de sprutar /rinner innan själva orgasmen och kallar det fontänorgasm. Om det känns som orgasmer och är skönt, är det ju fullt rimligt att det bara är olika typer av orgasmer efter varann. Om det bara rinner eller sprutar utan att det känns som en orgasm tycker jag personligen det är konstigt att överhuvudtaget kalla det orgasm, men de finns inget rätt eller fel när det gäller upplevelser.

    När man läser om fontänorgasmer hittar man ofta information som handlar om att körtlar tömmer sig på sekret just under orgasm och att detta ibland kan märkas. Dessa körtlar innehåller bara några få mililitrar, och tömmer sig inte bara under orgasm utan har en smörjande funktion för urinröret och/eller slidan.

    Jag tycker att fokuset bör ligga på njutning. Om tjejen njuter av att få fontänorgasm tycker jag att man ska fortsätta med det och underlätta denna orgasm, tex med underlägg, men om kvinnan inte upplever att det är skönt tycker jag verkligen man ska fundera på om det egentligen är något att eftersträva. Tycker man det är upphetsande och vill spruta kan man ju givetvis välja att sträva efter det.


    Ok, tack för en utförlig info.

    Detta med fontänorgasm är ju ett svårt fenomen att förstå sig på även om den vanliga orgasmen är lika svår.
  • Tallkåda

    Min nuvarande partner får mig att spruta ibland. Har aldrig hänt före honom men så är han också den klart bästa älskaren jag haft och jag tänder otroligt mycket på honom och allt han gör med mig!

    Jag kan inte säga att det är eller känns som en orgasm för mig för det kommer ingen "topp". Däremot sprutar jag bara när jag är riktigt extra upphetsad och vi har haft sex länge och det är väääldigt skönt .... Jag kan inte påverka det själv alls. Kan inte pressa för att spruta. Om jag vill spruta så går det inte. När jag inte tänker på det och njuter massor så bara flödar det plötsligt och utan förvarning.

    Min partner tycker det är läckert och försöker oftast få mig att "fontäna". Kanske gillar han det så mycket just för att jag inte kan påverka det och att det kanske känns som ett "bevis" för att jag njuter fantastiskt mycket, han har uttryckt något åt det hållet någon gång...

    Vi har köpt fuktspärrs-dra-på-lakan som vi har under underlakandet så blir inte madrassen våt.

  • Anonym (Sexmester)

    New dawn snackar skit igen när hon hela tiden hävdar att fontän är bara urin.

    En fontän är klar oljeliknande sekret i ganske hyffsad mängd.

    Tex man kan ha rejält sprutfontän några minuter efter man kissat på toa. Fontän sekret finns bara i begränsad mängd och tar slut efter några orgasmer men man förtsätter få sprut orgasmer men som då blir torra. När man är torr kan man gå på toa och kissa massor. Men sen har vi stora sprutorgasmer i porrfilm som är antingen en mix av båda men mest fejk och bara kiss. Det märks hur kisset pärlar sig när det landar på typ oljig hud.

    Tips till din tjej är att i förhand strunta i att känna ev pinsamhet av att blöta sängen och bara släppa loss njutningen.

    Ett av mina ex kunde aldrig få sprutorgasm för att hon kunde inte mentalt släppa loss för att så fort hon kom nära orgasnm och spontant blev kissnödig så slog skammen till och hon avbröt sekunderna före sprutet.

Svar på tråden Fråga om fontänorgasm