Inlägg från: Anonym (Normalt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Normalt)

    V 18 - ingen mage, inga fosterrörelser, rosa flytning

    När man sett fostret leva så pass sent som v.13 är missfallsrisken nere i 0,5%. Jag gjorde nämligen VUL den veckan och fick den procenten av min läkare. Att inte känna fosterrörelser den veckan som förstföderska är helt normalt. Snarare mer vanligt än ovanligt. Ingen direkt mage är också normalt. Jag lärde känna en tjej en gång för länge sen som var gravid i typ max 6:e månaden trodde jag. Det visade sig att hon hade 2 veckor kvar till b.f! En liten bula bara så v.18 hade hon ju garanterat inte ens sett gravid ut öht. Själv tillhörde jag strandad val-typen så njut så länge det varar.  

    Jag blödde rejält v.7 med första barnet och sen igen litegrann v.18. Det var aldrig nån fara. Blödde v.22 med andra barnet också.

    Du kanske kan gå på ett extra besök hos din b.m och kolla hjärtljuden så du blir lite lugnare för jag tror inte det är nån fara alls. {#emotions_dlg.flower}

  • Anonym (Normalt)
    rutins skrev 2021-02-15 09:25:42 följande:

    Jag gjorde RUL V.20 (19+0) och allt såg fint ut. Där inne låg en frisk liten flicka. Magen är inte direkt större nu heller (V21) dock har jag börjat känt vad jag tror är fosterrörelser :)


    Grattis till ett levande barn!  Glad
Svar på tråden V 18 - ingen mage, inga fosterrörelser, rosa flytning