• Anonym (Slamp­an)
    Sun 24 Jan 2021 14:11
    5280 visningar
    25 svar
    25
    5280

    Andelen passiva har ökat.

    För 15-20 år sedan när jag började leva ut mina killsexfantasier så var en majoritet av medlemmarna de sidor jag var medlem på aktiva/top. Dvs det fanns fler som ville knulla rumpa än som ville få sin rumpa knullad.

    Sökfunktionerna på sidorna gjorde det ganska enkelt att kolla hur fördelningen såg ut. Man sökte efter män i hela Sverige och valde aktiv eller passiv i en ruta och man fick således enkelt reda på hur det låg till med fördelningen.

    Eftersom man som passiv då tillhörde en minoritet fanns det gott om aktiva som ville ge mig det jag så gärna ville ha :)

    Idag är läget tvärt om. De passiva är i stor majoritet och man får verkligen engagera sig om man skall få sig ett sprut.

    Bara av att kolla annonserna på bc under kategorin "kille söker kille" kan man konstatera att de kuktörstande är överrepresenterade.

    Hur kan det komma sig att så många har bytt sida?

  • Svar på tråden Andelen passiva har ökat.
  • Litenm­enhård
    Sun 24 Jan 2021 14:13
    #1

    Jag vet inte varför så många har bytt sida, men jag i alla fall blir nog hellre tagen i rumpan än att ta någon där, även om jag gärna testar det med.


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (Slamp­an) Trådstartaren
    Sun 24 Jan 2021 14:19
    #2
    Litenmenhård skrev 2021-01-24 14:13:36 följande:

    Jag vet inte varför så många har bytt sida, men jag i alla fall blir nog hellre tagen i rumpan än att ta någon där, även om jag gärna testar det med.


    Samma här. Känslan av att få ta emot, bli använd och fylld är det överlägset bästa. Jag trodde inte det skulle vara något för mig, men efter att ha blivit övertalad att prova så var det ingen tvekan. Jag får dessutom orgasm snabbare när jag blir påsatt än när jag sätter på.
  • Litenm­enhård
    Sun 24 Jan 2021 14:20
    #3
    -1
    Anonym (Slampan) skrev 2021-01-24 14:19:35 följande:
    Samma här. Känslan av att få ta emot, bli använd och fylld är det överlägset bästa. Jag trodde inte det skulle vara något för mig, men efter att ha blivit övertalad att prova så var det ingen tvekan. Jag får dessutom orgasm snabbare när jag blir påsatt än när jag sätter på.
    Jag har aldrig blivit påsatt/satt på någon, men jag skulle gärna vilja testa. :s.
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (Slamp­an) Trådstartaren
    Sun 24 Jan 2021 14:24
    #4
    Litenmenhård skrev 2021-01-24 14:20:42 följande:

    Jag har aldrig blivit påsatt/satt på någon, men jag skulle gärna vilja testa. :s.


    Vad hindrar dig från att prova?
  • Litenm­enhård
    Sun 24 Jan 2021 14:26
    #5
    Anonym (Slampan) skrev 2021-01-24 14:24:17 följande:
    Vad hindrar dig från att prova?
    Jag vet inte. Det tog mig många år att inse att jag är bisexuell, sen har jag inte ett så stort kontaktnät så det är svårt att hitta någon. Speciellt någon som är seriös.
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (Slamp­an) Trådstartaren
    Sun 24 Jan 2021 14:28
    #6
    Litenmenhård skrev 2021-01-24 14:26:38 följande:

    Jag vet inte. Det tog mig många år att inse att jag är bisexuell, sen har jag inte ett så stort kontaktnät så det är svårt att hitta någon. Speciellt någon som är seriös.


    På bc eller grindr finns det killar att träffa.
  • Litenm­enhård
    Sun 24 Jan 2021 14:31
    #7
    Anonym (Slampan) skrev 2021-01-24 14:28:21 följande:
    På bc eller grindr finns det killar att träffa.
    Jo, men är de så seriösa då?
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (Slamp­an) Trådstartaren
    Sun 24 Jan 2021 14:51
    #8
    Litenmenhård skrev 2021-01-24 14:31:29 följande:

    Jo, men är de så seriösa då?


    Vad menar du med seriös?
  • Litenm­enhård
    Sun 24 Jan 2021 14:55
    #9
    Anonym (Slampan) skrev 2021-01-24 14:51:39 följande:
    Vad menar du med seriös?
    Alltså typ att dem inte bara vill ligga med en och när dem har fått sitt så drar dem eller blir konstiga.
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (Ogill­ar begrep­pet)
    Sun 24 Jan 2021 15:00
    #10

    Har alltid ogillat det där med att en skall vara passiv och en aktiv, top/bottom osv. inte bara under sex utan så att det spiller över till relationen i övrigt med. Varför kan man inte bara turas om att stoppa in och ta emot? Den ene är "kvinnan" den andre är "mannen" osv. gillar inte alls det. Även om jag är jättefjollig och gillar att ta emot så vill ju ändå "kuken ha sitt" som Frank Andersson uttryckte det.

    Två män som älskar varandra och är med varandra på lika villkor oavsett om den ene är fjollig och den andre inte är det...ingen top eller bottom.

Svar på tråden Andelen passiva har ökat.