• Sun 24 Jan 2021 14:28
    291 visningar
    1 svar
    1
    291

    Magkatarr?

    Har haft ont i övre delen av magen sen I lördags förra helgen. Var ont i tjocktarmarna av och till första dagarna också, gått som ett band över naveln liksom. Var hos läkaren i onsdags där han sa magkatarr och fick dubbel dos utskriven av someprazol, då hållt på med vanlig dos omeprazol sen lördagen. Gjorde enormt ont när han tryckte till på höger sida så jag skrek till av smärta, oj då sa han där sitter ju tjocktarmen. Men han tog lite prover så väntar på svar där på vissa, just då visade inte sänkan på inflammation i vilket fall.

    Det har liksom inte blivit bättre, nästan sämre! ???? När jag äter gör det ont, strålar av smärtar i övre delen av magen nästan direkt, sen får jag ont ner i tarmarna/hela magen efter ngn timme.

    Får även ondare när jag böjer benen, så det liksom trycker ihop magen.

    Någon som känner igen sig i detta? Börjar bli riktigt orolig nu när det gör ondare liksom. Äter bara mild yoghurt och rostat bröd och lite banan i yoghurten.

  • Svar på tråden Magkatarr?
  • Sun 24 Jan 2021 19:01
    #1

    Jag skulle skippa alla mjölkprodukter (utom smör) och ta bort gluten så tarmen kan få läka ifred utan inflamationsdrivande kost. Om du har stora smärtor så kanske du bör söka akut vård. Tarmen är inte att leka med om det är någon större fel

Svar på tråden Magkatarr?