• Anonym (singel?)

    När har ni blivit "ett par"? Hur vet man?

    När blir man egentligen ett par? 


    Hur lång tid har det tagit innan du har offentliggjort att du är i en relation? 


    När kan man räkna att man är i en relation? Hur vet man? 

    Det låter som lite barnsliga frågor, men det är ju inte så lätt nuförtiden. Man swajpar höger på tinder, får en matchning, börjar dejta...  men sen då? 


    Jag är så sjukt otålig, dessutom vet jag inte om han bara vill ha sex - vilket skulle vara skönt att veta för då kanske jag kan stoppa att jag börjar få känslor för honom.


    Helt klart det bästa sexet jag haft - så jag har ingen lust att "offra det" men samtidigt är det sjukt jobbigt att få känslor och inte veta om de är besvarade. 


    Nån som har några bra råd om hur man ska göra? 

  • Svar på tråden När har ni blivit "ett par"? Hur vet man?
  • Anonym (Jennie)

    I mitt fall så hade vi redan valt varandra innan vi hade vår riktiga dejt. Vi hade pratat om precis allt i chatten och i telefonen (dejtinggrupp på Facebook) och hade pratat om värderingar, livsval och annat. Och när vi väl träffades klickade precis allt. Vi gick ut offentligt samma kväll. Så 4 månader prat innan vi möttes och sen var det vi.

  • Gameofthrones

    Ibland vet man bara, ibland krävs det dejter.

    Första dejten så vet man att man är ett par.

    Du är inte dum med frågor, utan osäker.

    Innan du börjar få ner starkare känslor, ställer du frågan är vi bara just for fun, en kul grej eller är vi ett par?

    Du måste bara våga för annars kommer du bli mer sårad. Det vill man inte bli.

    Jag och min käre make har varit gifta i 20 år gifte oss i samma år som vi träffades. Jag är superkär i min make.

  • Tukt

    Om man inte vet det, tyder ju det på en rätt dålig kommunikation redan från start.
    Skulle nog lägga mer energi på att få det där att fungera än de formella etiketterna.

  • Anonym (singel?)
    Gameofthrones skrev 2021-01-25 11:27:57 följande:

    Ibland vet man bara, ibland krävs det dejter.

    Första dejten så vet man att man är ett par.

    Du är inte dum med frågor, utan osäker.

    Innan du börjar få ner starkare känslor, ställer du frågan är vi bara just for fun, en kul grej eller är vi ett par?

    Du måste bara våga för annars kommer du bli mer sårad. Det vill man inte bli.

    Jag och min käre make har varit gifta i 20 år gifte oss i samma år som vi träffades. Jag är superkär i min make.


    Problemet är väl att jag är rädd att ställa krav. Tänker att jag stressar honom så att han lämnar och vet inte om jag är beredd att offra världens bästa sex ännu. Tänker att jag säkert inte blir mer sårad om en månad än jag skulle bli om han bröt nu.


     

  • Anonym (singel?)
    Anonym (Jennie) skrev 2021-01-25 11:20:01 följande:

    I mitt fall så hade vi redan valt varandra innan vi hade vår riktiga dejt. Vi hade pratat om precis allt i chatten och i telefonen (dejtinggrupp på Facebook) och hade pratat om värderingar, livsval och annat. Och när vi väl träffades klickade precis allt. Vi gick ut offentligt samma kväll. Så 4 månader prat innan vi möttes och sen var det vi.


    Kanske till viss del mitt fel. Jag har sagt att jag inte har bråttom in i ett förhållande (så kändes det då, innan det ska klick med denna kille) - för jag har nyss lämnat ett jobbigt (destruktivt) förhållande. Så jag har väl inte varit supertydlig - men nu är jag rädd att vara det. Han har egentligen inte sagt någonting vad han vill. Tror att han är mer "ta det som det kommer"-typen.
  • Anonym (MPK)

    Jag är i samma situation. Dejtat en man i snart tre månader men vi har känt varandra i 8 månader lite drygt. Vi hörs flera gånger om dagen när vi inte ses och har planer tillsammans men vi är fortfarande inget officiellt par. Jag hade gärna satt etikett på det vi har men han vill ta det lugnt :)

Svar på tråden När har ni blivit "ett par"? Hur vet man?