• Anonym (Anna)

    Hur gick det till när ni var otrogna?

    Jag läste att hela 25 % av svenskarna varit otrogna någon gång! Själv har jag inte varit det. Men det vore intressant att höra ni som varit otrogna hur det gick till mer i detalj?

    Vad var orsaken, hur träffades ni, fanns det mycket tvivel och samvetskval med i bilden, hur allvarlig var otroheten (ingick det sex eller bara kyssar)? Om ni hade sex under otroheten, var det för att ni inte blev tillfredsställda hemma av er partner eller var det av andra orsaker?

  • Svar på tråden Hur gick det till när ni var otrogna?
  • Anonym (Otrogen en gång)

    Mycket dålig relation hemma, fru med autistisk diagnos = väldigt svår att leva med.
    Diskuterade mina problem på ett forum, där en person svarade flera gånger med vettig syn på det hela. Fick plötsligt ett PM, och vi diskuterade vidare den vägen.
    En kvinna några år äldre än mig, som hade erfarenhet av ett liknande förhållande.
    Vi pratade flera kvällar, men bara om våra erfarenheter i ämnet. Men plötslig en kväll frågade hon var i landet jag bodde. Det visade sig att hon bodde i länet, men på en ö, och hon frågade om jag inte ville komma o hälsa på, bjuda på mat och prata vidare. Jovisst sa jag, läget hemma är så infekterat att jag knappt hade lust att åka hem efter jobbet.
    Hon förklarade att man måste åka båt till ön, och den gick morgon, middag, kväll, och föreslog att jag skulle åka över på fredagskvällen och ta middagsbåten hem på lördagen. Jag sover borta mycket i mitt jobb, så det var inga problem o förklara hemma att jag var borta en natt.
    "jag har en bäddsoffa du kan sova på" så kan vi ta en lång promenad runt ön innan båten går på lördag. Nappade på det då jag gillar naturen, men aldrig varit på en ö i skärgården.
    Kommer dit, möter en tant i mina ögon trots att hon bara var några år äldre än mig själv, det saknade betydelse, vi hade det väldigt trevligt med intressanta samtal över god mat och för mycket vin. Men jag hade inte minsta tanke på vad som skulle komma, utan det var god sömn efter vinet och en lång härlig promenad i mina tankar.
    3 på natten är det dax att sova, bäddsoffan var fullproppad med prylar "Orkar inte plocka bort allt nu, du får sova i min säng, den är 2x2 meter, så vi får plats"
    Dock var det ett stort gemensamt täcke, jag kryper ner, säger godnatt, lägger mig som jag brukar, på mage med huvudet bortåt, och ena armen utmed kroppen, den armen mot henne.
    Efter några minuter kryper hon närmare, upp på mig, så min hand hamnar mellan hennes ben, och hon trycker könet mot den. Hon har trosor på sig, men de är plaskblöta. Jag hade bara haft 2 kvinnor i mitt liv, och de blev på sin höjd lite fuktiga som upphetsade, så nu låg jag och funderade på om damen bredvid hade kissat på sig ? Både hon och jag var stadigt berusade, men framförallt funderade jag på vad jag skulle göra, ringen satt på fingret, det kunde väl hon inte missat ?
    Hur som, jag kunde inte motstå frestelsen, tanten i fråga var helt sjövild i sängen, så när jag åkte hem på lördagen hade jag haft mer sex än vad jag haft senaste året.
    Och nej, hon hade inte kissat på sig, det räckte att blinka med ena ögat, så formligen pölade det ur henne. Vi träffades några gånger till, då handlade det bara om sex, men vi hade inga andra gemensamma värderingar och intressen, så det hela flöt ut i sanden.
    Jag tog i denna veva ut skilsmässa från mig fru, men det hade inget med detta att göra, utan problemen som gjorde att jag o Tanten träffades.

    I min värd finns inte otrohet i ett förhållande, men det hände konstigt nog ändå.  

  • Anonym (Otrogen en gång)

    Kan även nämna att hon senare erkände att hon bara lurat dit mig för att ha sex, hon viste att män i slutet av ett förhållande törstade efter sånt.

  • Anonym (Otrogen en gång)

    Du frågade om samvetskval också.

    Jo, mådde väldigt dåligt när jag kom hem, och ännu sämre några dagar senare när frun plötsligt ville ha sex, inte för att frun var dålig på den punkten, men jag hade nått helt annat i huvudet när jag låg där.
    Det var sista gången vi hade sex innan skilsmässan, så det är inget fint minne.

    Nä, jag skäms över detta snedsteg.

  • Jonnynilsson
    Anonym (Anna) skrev 2021-01-25 14:17:05 följande:

    Jag läste att hela 25 % av svenskarna varit otrogna någon gång! Själv har jag inte varit det. Men det vore intressant att höra ni som varit otrogna hur det gick till mer i detalj?

    Vad var orsaken, hur träffades ni, fanns det mycket tvivel och samvetskval med i bilden, hur allvarlig var otroheten (ingick det sex eller bara kyssar)? Om ni hade sex under otroheten, var det för att ni inte blev tillfredsställda hemma av er partner eller var det av andra orsaker?


    25% ! Herre gud. Det låter väldigt mycket i mina öron. Men kopplar man det till skilsmässostatistiken kanske det inte är omöjligt trots allt.
  • Anonym (Uppmärksamhet)

    Mannen prioriterade sitt jobba och gjorde ingenting för att få mig att känna mig älskad eller speciell. Jag kände det mest som att jag var i vägen/störde och bara skulle sköta om hemmet och vilja ha sex när det passade honom.
    Och med tanke på hur jag ser ut och är så skulle ändå ingen annan vilja ha mig så att lämna för att träffa någon bättre var inte aktuellt.

    Så när en kollega visade intresse och tog sig tid att vara med mig och "uppvaktade" mig föll jag som en fura. Mannen hemma jobbade och saknade mig inte så det var inte svårt att fika på stan med kollegan och så småningom hamna hemma hos honom då han lagade mat till mig ofta om kvällarna och det ena ledde till det andra. 

    Mannen hemma förstod till slut att något var i görningen och lovade bot och bättring. Avslutade med kollegan och stod/härdade ut med mannen hemma i 15 år till innan jag fick mer än lovligt nog och drog. Han bättrade sig alltså inte fast han ansåg det. Snarare så att han jobbade mer och mer för vart år som gick.

  • Anonym (Anna)
    Anonym (Uppmärksamhet) skrev 2021-01-26 09:01:39 följande:

    Mannen prioriterade sitt jobba och gjorde ingenting för att få mig att känna mig älskad eller speciell. Jag kände det mest som att jag var i vägen/störde och bara skulle sköta om hemmet och vilja ha sex när det passade honom.
    Och med tanke på hur jag ser ut och är så skulle ändå ingen annan vilja ha mig så att lämna för att träffa någon bättre var inte aktuellt.

    Så när en kollega visade intresse och tog sig tid att vara med mig och "uppvaktade" mig föll jag som en fura. Mannen hemma jobbade och saknade mig inte så det var inte svårt att fika på stan med kollegan och så småningom hamna hemma hos honom då han lagade mat till mig ofta om kvällarna och det ena ledde till det andra. 

    Mannen hemma förstod till slut att något var i görningen och lovade bot och bättring. Avslutade med kollegan och stod/härdade ut med mannen hemma i 15 år till innan jag fick mer än lovligt nog och drog. Han bättrade sig alltså inte fast han ansåg det. Snarare så att han jobbade mer och mer för vart år som gick.


    Det brukar väl ofta handla om att man inte har det så bra hemma, eller att det inte känns bra på det romantiska/sexuella planet. Hade ni regelbundet sex eller var det bara en gång? Hur fick han reda på det? Det lät som det var en väckarklocka för honom att bättra sig?

  • Anonym (Uppmärksamhet)
    Anonym (Anna) skrev 2021-01-26 12:31:14 följande:

    Det brukar väl ofta handla om att man inte har det så bra hemma, eller att det inte känns bra på det romantiska/sexuella planet. Hade ni regelbundet sex eller var det bara en gång? Hur fick han reda på det? Det lät som det var en väckarklocka för honom att bättra sig?


    Vi hade sex flera gånger och jag var till och med borta en weekend med honom när mannen hemma trodde jag var på kurs med ett fritidsintresse jag hade.
    Mannen hemma började fatta misstankar eftersom jag pratade mycket med och om denne kollega så han hemma började läsa mina mail och förstod på så vis att det var något. Stod aldrig att vi hade gjort något men det var väldigt flirtiga mail. 

    Dock blev denna väckarklocka kortvarig likväl som alla samtal hos familjerådgivningen i 2 omgångar - 3:e omgången som han tog initiativ till vägrade jag att följa med till eftersom det ändå inte skedde någon förändring på hans prioritering utan han prioriterade sig själv första 24/7 och jag fick sköta allt annat.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Uppmärksamhet) skrev 2021-01-26 15:47:41 följande:
    Vi hade sex flera gånger och jag var till och med borta en weekend med honom när mannen hemma trodde jag var på kurs med ett fritidsintresse jag hade.
    Mannen hemma började fatta misstankar eftersom jag pratade mycket med och om denne kollega så han hemma började läsa mina mail och förstod på så vis att det var något. Stod aldrig att vi hade gjort något men det var väldigt flirtiga mail. 

    Dock blev denna väckarklocka kortvarig likväl som alla samtal hos familjerådgivningen i 2 omgångar - 3:e omgången som han tog initiativ till vägrade jag att följa med till eftersom det ändå inte skedde någon förändring på hans prioritering utan han prioriterade sig själv första 24/7 och jag fick sköta allt annat.
    Men du berättade aldrig att ni hade haft sex då eller, utan han bara misstänkte att det var nåt mellan er? Eller var du ärlig och berättade allt?

    Tråkigt att det inte fungerade mellan er. Fast dumt att fortsätta med ett förhållande som inte fungerar.
  • Anonym (Uppmärksamhet)
    Anonym (Anna) skrev 2021-01-26 16:50:02 följande:

    Men du berättade aldrig att ni hade haft sex då eller, utan han bara misstänkte att det var nåt mellan er? Eller var du ärlig och berättade allt?

    Tråkigt att det inte fungerade mellan er. Fast dumt att fortsätta med ett förhållande som inte fungerar.


    Berättade aldrig vad som hänt vare sig för honom eller någon annan.
  • Anonym (Hej)

    Vill poängtera att jag var 23 år, och inte riktigt mogen ännu.

    Jag hade länge försökt göra slut med min kille och sambo, men liksom... han var så svår. Han liksom var den där som "jag tar livet av mig om du gör slut med mig". Samtidigt som han var den där som "du får inte vara med dina kompisar, gå på krogen för jag vet att du kommer knu××a med någon då"...

    Så, efter att på naturlig väg försökt lämna han ett år, så... tänkte jag att det vore bättre att han lämna mig. . . Det ena ledde till det andra och jag låg med en som han dessutom kände. Efter det så var vi inte tillsammans längre. Han tog ej livet av sig utan träffade snart en annan stackare, fick barn inom ett år och flyttade ihop efter typ 1 månad.

Svar på tråden Hur gick det till när ni var otrogna?