• Anonym (Osäker kvinna)

    Någon mer kvinna som haft en KK samtidigt som ni blivit tillsammans med en annan man?

    Jag undrar om det finns någon mer kvinna som haft en KK som ni regelbundet träffat och som ni  fungerat bra med, men som samtidigt dejtat en annan man som ni sedan stegvis blivit tillsammans? Alltså er nya partner vet inte om att ni har en KK som ni inte gjort slut med ännu. Pågick det länge i så fall och hur har ni hanterat?

  • Svar på tråden Någon mer kvinna som haft en KK samtidigt som ni blivit tillsammans med en annan man?
  • Anonym (K)
    Anonym (Osäker kvinna) skrev 2021-01-26 12:42:06 följande:

    Jag undrar om det finns någon mer kvinna som haft en KK som ni regelbundet träffat och som ni  fungerat bra med, men som samtidigt dejtat en annan man som ni sedan stegvis blivit tillsammans? Alltså er nya partner vet inte om att ni har en KK som ni inte gjort slut med ännu. Pågick det länge i så fall och hur har ni hanterat?


    Ja, det pågick några månader och var väl inte konstigare än att jag inte berättade att jag träffade någon annan. Jag och den jag dejtade bodde inte i samma stad heller så det fanns inga risker på det sättet.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (K) skrev 2021-01-26 16:12:40 följande:
    Ja, det pågick några månader och var väl inte konstigare än att jag inte berättade att jag träffade någon annan. Jag och den jag dejtade bodde inte i samma stad heller så det fanns inga risker på det sättet.
    Visst...Det man inte vet har man inte ont av...Kräks
  • Anonym (Osäker kvinna)
    Anonym (K) skrev 2021-01-26 16:12:40 följande:
    Ja, det pågick några månader och var väl inte konstigare än att jag inte berättade att jag träffade någon annan. Jag och den jag dejtade bodde inte i samma stad heller så det fanns inga risker på det sättet.
    Jo men att dejta någon är ju inte samma sak som att bestämma sig för att bli ihop anser jag. Ofta dejtar man väl flera olika när man väl dejtar och då kan det ju hända att man hamnar i säng med några också under tiden man dejtar. Men du var alltså tillsammans med honom medan du hade en KK, eller hur menar du?
  • Anonym (överlappande)
    Anonym (Osäker kvinna) skrev 2021-01-26 14:39:17 följande:
    Ja vid dejtandet är det ju något man får acceptera att han eller hon dejtar andra och har sex med andra, det är ju inget konstigt nej. Men jag tänkte när man kommit överens om att man ska bli tillsammans, om man då samtidigt har en KK som man inte avslutat med ännu, som han inte vet om. Man kan ju faktiskt ha känslor för denne också, fastän man bestämt sig för att inte bli ett par.
    Ja det är ju en helt annan femma! Självklart är man exklusiv om båda vill det. Jag tycker det är sunkigt att ha flera igång samtidigt om man väl börjat investera tid i konversationer och träffar, något jag själv inte orkar.
  • Anonym (Osäker kvinna)
    Anonym (sådär) skrev 2021-01-26 14:50:04 följande:
    Fast grejen är att det inte bara är du som har känslor, det har även den du dejtar. Och när du helt och hållet utgår ifrån vad som passar dina egna känslor bäst men skiter i vad det betyder för andras känslor så beter du dig väldigt egoistiskt.

    För dig är det säkert jätte praktiskt att ha både och ett tag så du kan suga på karamellen ett tag och känna efter vilket som känns bäst för just dig. Men för den som ska ha ett förhållande med dig så är det kanske inte så kul att dela dig med någon annan bara så du ska kunna bestämma dig i din egen takt. Personen kanske då hellre väljer att satsa på någon annan. 

    Det hör liksom till vuxenlivet att man ibland måste göra jobbiga val och inte alltid ha både och. Dvs om man öht bryr sig om andra människors känslor. Skiter man totalt i andra och enbart bryr sig om vad som är enklast och bäst för en själv så är det ju givetvis enklast att föra andra bakom ljuset så man slipper välja.
    Ja det är ju det som blir svårt om man känner för båda två och har en sexuell relation med båda, och sen välja, men sen kunna släppa den andra.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Osäker kvinna) skrev 2021-01-26 12:42:06 följande:

    Jag undrar om det finns någon mer kvinna som haft en KK som ni regelbundet träffat och som ni  fungerat bra med, men som samtidigt dejtat en annan man som ni sedan stegvis blivit tillsammans? Alltså er nya partner vet inte om att ni har en KK som ni inte gjort slut med ännu. Pågick det länge i så fall och hur har ni hanterat?


    Ja, det har jag.
    Känns ju tokigt att släppa ett toppen-KK innan man helt säkert vet hur det blir med "relationsämnet" man träffar.

    Så har legat med båda parallellt.
  • Anonym (Osäker kvinna)
    Anonym (Ja) skrev 2021-01-26 22:58:49 följande:
    Ja, det har jag.
    Känns ju tokigt att släppa ett toppen-KK innan man helt säkert vet hur det blir med "relationsämnet" man träffar.

    Så har legat med båda parallellt.
    Men gjorde du det under tiden som du dejtade, eller efter att du valt att bli tillsammans med den du dejtade?
  • Anonym (Inte jag)
    Anonym (Osäker kvinna) skrev 2021-01-26 12:42:06 följande:

    Jag undrar om det finns någon mer kvinna som haft en KK som ni regelbundet träffat och som ni  fungerat bra med, men som samtidigt dejtat en annan man som ni sedan stegvis blivit tillsammans? Alltså er nya partner vet inte om att ni har en KK som ni inte gjort slut med ännu. Pågick det länge i så fall och hur har ni hanterat?


    Det har faktiskt hänt när jag tänker efter att jag haft sexuellt umgänge med en annan kille samtidigt som jag dejtat nån annan. Men det har jag förstås inte berättat för honom om.
  • Tobben

    Jag tycker att det är helt okey att människor har ett fungerande sexliv när jag börjar dejta dem. Varför inte liksom?

    Sen är det önskvärt att man antingen får kännedom om förutsättningarna eller att kk-förhållandet avslutas när dejtandet börjar bli seriösare.

  • Anonym (Hmm)

    Skulle absolut vilja att hon sätter ev kk på paus så snart som efter säg andra eller tredje dejten...gärna redan första om det känns bra... självklart gör jag det med ...

  • Anonym (Hmm)

    Skulle absolut vilja att hon sätter ev kk på paus så snart som efter säg andra eller tredje dejten...gärna redan första om det känns bra... självklart gör jag det med ...

  • Anonym (Ouijpp)

    Japp, men jag gjorde mig av med KKn när det blev seriöst med den andra mannen. Kanske 1 månad efter första dejten. Det kändes inte rätt stt fortsätta då.

Svar på tråden Någon mer kvinna som haft en KK samtidigt som ni blivit tillsammans med en annan man?