• Anonym (Flugskit)

    Orkar inte läsa en enda tråd till om dåliga män. (anonyma svar)

    Det är helt otroligt hur många trådar det startas varje dag av kvinnor som acceptera män som inte hjälper till hemma, inte vill betala för sina barn, inte vill ändra sina arbetstider, spelar bort alla timmar...m.m

    Så fylls tråden med bra råd men ändå kommer kvinnan med massa bortförklaringar bara. Hatar ni er själva eller vad är grejen?

  • Svar på tråden Orkar inte läsa en enda tråd till om dåliga män. (anonyma svar)
  • Anonym (why?)
    Anonym (Flugskit) skrev 2021-01-27 01:00:10 följande:

    Det är helt otroligt hur många trådar det startas varje dag av kvinnor som acceptera män som inte hjälper till hemma, inte vill betala för sina barn, inte vill ändra sina arbetstider, spelar bort alla timmar...m.m

    Så fylls tråden med bra råd men ändå kommer kvinnan med massa bortförklaringar bara. Hatar ni er själva eller vad är grejen?


    Men varför går du in och läser de trådarna då?
    Hatar du dig själv eller vad är grejen?
  • Anonym (Flugskit)
    Anonym (why?) skrev 2021-01-27 03:25:30 följande:

    Men varför går du in och läser de trådarna då?

    Hatar du dig själv eller vad är grejen?


    Tror inte du förstod min formulering och vad jag menade med "orkar inte".
  • Anonym (J)

    Inte konstigt att vissa av dessa män gör inte sitt del av hemarbetet om du och många kvinnor ser detta som att ? hjälpa till? att ta hand om sitt eget hem och sina egna barn.

  • Anonym (Flugskit)
    Anonym (J) skrev 2021-01-27 08:50:45 följande:

    Inte konstigt att vissa av dessa män gör inte sitt del av hemarbetet om du och många kvinnor ser detta som att ? hjälpa till? att ta hand om sitt eget hem och sina egna barn.


    Jag ser inte det så eller lever så. Jag ifrågasätter alla dom som gör det och som skapar trådar om det men ändå väljer att stanna kvar.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Flugskit) skrev 2021-01-27 08:07:59 följande:
    Tror inte du förstod min formulering och vad jag menade med "orkar inte".
    Vad menar du med "orkar inte"? 

    Ingen tvingar dig att läsa...
  • Anonym (EnAnnanFru)

    Ja, kanske är det så. Att man är osäker på om man är värd något mer.

    Och att ens hela liv kommer vändas upp och ner om man säger de där orden, att man vill skiljas. Det finns kanske hus och barn med i bilden, och kvinnan tar då på sig skulden att vara den som river upp allt, trots att det är mannen som indirekt förstört äktenskapet.

  • hammarhajen
    Anonym (why?) skrev 2021-01-27 03:25:30 följande:
    Men varför går du in och läser de trådarna då?
    Hatar du dig själv eller vad är grejen?
    Rubriken kan ju vara väldigt svår att tolka, t.ex. "Hjälp! Vad ska jag göra?" och liknande. Inte lätt att veta vad en sådan tråd handlar om. 
Svar på tråden Orkar inte läsa en enda tråd till om dåliga män. (anonyma svar)