• Anonym (Erik)

    Weird att söka upp någons adress på nätet och hälsa på?

    Jag gillar en tjej och tänkte överraska henne med att ringa på hennes hus. Vi hörs en del och vet ungefär vart den andra bor, men inte vilken adress. Är det weird att jag "är killen som söker upp hennes adress och ringer på"?

  • Svar på tråden Weird att söka upp någons adress på nätet och hälsa på?
  • Anonym (Erik)
    Dexter dot com skrev 2021-01-27 05:08:49 följande:

    Det är jättekonstigt och påfluget !! Vill hon att du kommer hem till henne kommer hon bjuda hem dig.


    Även för att bara lämna över blommor för att hon fyller år?
  • Dethärärmittnamn
    Anonym (Erik) skrev 2021-01-27 05:28:48 följande:

    Även för att bara lämna över blommor för att hon fyller år?


    Skicka dem istället. Det uppskattas säkert.
  • Moder1

    Jag hade sett röda flaggor och dragit öronen åt mig om någon dök upp oinbjuden första gången.

    Hade känts väldigt obehagligt.

    Skicka blommor med blombukett om du vill.

  • Anonym (Nej nej)

    Det har hänt mig vid 2 tillfällen att män har gjort så. Senast för ca 2 veckor sen. Jag tycker det är fruktansvärt läskigt och creepy. Har brutit kontakten omedelbart med båda 2 efter det.

    Jag råder dig verkligen att INTE göra så.

  • Anonym (oooo)
    Anonym (Erik) skrev 2021-01-27 05:04:28 följande:

    Jag gillar en tjej och tänkte överraska henne med att ringa på hennes hus. Vi hörs en del och vet ungefär vart den andra bor, men inte vilken adress. Är det weird att jag "är killen som söker upp hennes adress och ringer på"?


    Ja lite konstigt är det. Nu vet ni ju ändå om varandra så det är inte helt som en främling men det är ändå verkligen gränsfall. 
    Om ni ändå hörs en del så är det väl bättre att fråga om du får komma? 

    Ett blombud är mycket mer "safe" och då har du också en ursäkt till varför du sökte upp adressen. Hon kommer tacka dig för buketten och då kanske det kan bli aktuellt att boka en riktig träff efter det. 
  • Anonym (Matilda)

    Jag har råkat ut för det ett par gånger och det är riktigt jobbigt.

    En gång hade jag dessutom en dejt hemma när det plötsligt ringer på dörren och en annan kille står utanför . Vi hade inget på gång mer än att vi pratade med varandra nästan dagligen på chatt eller sms. Han var skitrolig och hade skruvad humor och vi sa nån gång att vi borde hänga över en öl nån kväll och plötsligt står han utanför dörren och tänker bjuda ut mig. Han är uppenbart besvärad av min dejt och vi hörs inte mer sen. Han ville antagligen ha mer än jag.

    En annan gång har jag bara pratat ytligt via en dejtsida några gånger när han plötsligt ringer på dörren och kommer med blommor. Trevlig kille och han får kaffe men det känns väldigt obehagligt att han hux flux sitter i mitt kök. Jag säger ifrån senare på kvällen i chatten att det inte var okej och han brände sin chans att bli något mer.

    Gör det inte!

  • Anonym (Bitte)

    Nej, ingen bra idé. Jag hade tyckt att det var påfluget, eller i värsta fall otäckt.

Svar på tråden Weird att söka upp någons adress på nätet och hälsa på?