• Anonym (Ingen sex.)

    Är det ok att berätta att man inte har sex och vill därför inte kramas?

    Jag har inte haft sex på jättelänge. Det är frustrerande.

    Nu till det stora problemet. Jag har kvinnliga bekanta som är väldigt "kramiga" av sig. Det här brukade jag inte ens reflektera över men nu har det blivit väldigt tydligt. Jag klarar inte längre av att kramas, jo jag klarar av det men jag blir kåt av det. Så illa är det.

    Är så medveten om varenda grej när någon kramar mig, hur hennes hår luktar, hur svanken känns under min hand, brösten mot mig, hur hon andas osv. Helt normal kroppskontakt blir en väldigt stor grej. Jag har fått ofrivillig erektion flera gånger av en kram eller att sitta tätt i en soffa. En tjejkompis ville ha fotmassage. Har aldrig brytt mig om fötter innan men verkar ha utvecklat en slags fotfetisch. Hennes bara fötter i mitt knä jag smörjer in dem med salva. Hur hade det känts om snoppen var mellan hennes fötter? Sådana tankar dök upp.  

    Det här frustrerande och rätt pinsamt. Skulle det vara så fel att vara ärlig kring detta? Nej tyvärr jag är så sexuellt frustrerad att du inte får röra mig. Social distancing på minst 2 meter både för covid och sexuell frustration. Skulle jag ses som världens snuskpelle om jag berättade detta?

  • Svar på tråden Är det ok att berätta att man inte har sex och vill därför inte kramas?
  • Tukt

    Du behöver ju inte ange orsaken till ditt undvikande. Som det är nu kanske mer skylla på covid och generellt undvika.
    Sedan om de envisas med att undra varför, och det är ett bra läge, så är det ju inte fel vara ärlig.

  • Anonym (555)

    Du behöver någon professionell att prata med.

  • Anonym (nja)

    Jag hade inte sagt det faktiskt. Tänk om du säger det till en och så sprids det i kompiskretsen?
    Bättre att du antingen kramas men försöker inte visa hur du känner (tex om du har vinterjacka på dig ute så kanske inget syns) eller så säger du nej tack till kram med hänvisning till att du själv inte vill riskera att sprida symtom. 
    Snart är det vår och sommar och du kanske kan träffa någon att dejta i stället. 

  • Anonym (Ingen sex.)
    Anonym (nja) skrev 2021-01-30 11:03:28 följande:

    Jag hade inte sagt det faktiskt. Tänk om du säger det till en och så sprids det i kompiskretsen?
    Bättre att du antingen kramas men försöker inte visa hur du känner (tex om du har vinterjacka på dig ute så kanske inget syns) eller så säger du nej tack till kram med hänvisning till att du själv inte vill riskera att sprida symtom. 
    Snart är det vår och sommar och du kanske kan träffa någon att dejta i stället. 


    Det hade ju på sätt och vis vart bra. Hade det spridits hade nog ingen kramat mig?
    Anonym (555) skrev 2021-01-30 10:59:50 följande:

    Du behöver någon professionell att prata med.


    Vad skall jag prata med en professionell om? Att jag inte längre klarar av kroppskontakt? Jag vet ju orsaken.

  • Anonym (Pelle)

    Runkar du inte för att lätta på trycket???

  • Anonym (Ingen sex.)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-01-30 11:14:14 följande:

    Runkar du inte för att lätta på trycket???


    Jo, men vet inte vad som är en bra frekvens. Jag runkade inte alls under min förra relation (bra sexliv, inget behov av det) så det känns lite ångestfyllt och misslyckat att runka, men det blir ändå 1-2 ggr i veckan för att lätta på trycket. Kanske skulle runka varje dag som rutin?
  • Anonym (nja)
    Anonym (Ingen sex.) skrev 2021-01-30 11:12:49 följande:
    Det hade ju på sätt och vis vart bra. Hade det spridits hade nog ingen kramat mig?
    Anonym (555) skrev 2021-01-30 10:59:50 följande:

    Du behöver någon professionell att prata med.


    Jag menade att det kanske inte är bra för jag tänker att det kommer skrattas bakom ryggen på dig 
  • Anonym (Ingen sex.)
    Anonym (nja) skrev 2021-01-30 12:36:22 följande:
    Jag menade att det kanske inte är bra för jag tänker att det kommer skrattas bakom ryggen på dig 
    Nej det är nog inte så kul. Men nog bättre än att bli kåt av minsta kroppskontakt?
  • Tukt
    Anonym (555) skrev 2021-01-30 10:59:50 följande:

    Du behöver någon professionell att prata med.


    Det är väl fullt naturligt att kroppen får abstinens och blir extra känslig om man inte har närhet på ett tag. Det betyder ju inte att det är något man behöver prata med en psykolog om. Och även om, så kommer ju inte den psykologen kunna påverka hur ens kropp reagerar.
  • Anonym (tjej)
    Anonym (Ingen sex.) skrev 2021-01-30 11:21:54 följande:
    Jo, men vet inte vad som är en bra frekvens. Jag runkade inte alls under min förra relation (bra sexliv, inget behov av det) så det känns lite ångestfyllt och misslyckat att runka, men det blir ändå 1-2 ggr i veckan för att lätta på trycket. Kanske skulle runka varje dag som rutin?
    Inget misslyckat eller ångestfyllt med att runka! Herre gud! sex med sig själv är jätteviktigt för den sexuella hälsan, om det hjälper att runka dagligen så gör det. 

    Sen beror det ju helt på vad du har för kompisar om du kan eller ska berätta eller ej, jag hade inte tyckt att det var särskilt konstigt, men jag är relativt öppen gällande sexualitet och har studerat många sexual kurser på diverse högskolor de senaste åren..
  • Anonym (Ingen sex.)
    Anonym (tjej) skrev 2021-01-30 16:00:40 följande:
    Inget misslyckat eller ångestfyllt med att runka! Herre gud! sex med sig själv är jätteviktigt för den sexuella hälsan, om det hjälper att runka dagligen så gör det. 

    Sen beror det ju helt på vad du har för kompisar om du kan eller ska berätta eller ej, jag hade inte tyckt att det var särskilt konstigt, men jag är relativt öppen gällande sexualitet och har studerat många sexual kurser på diverse högskolor de senaste åren..
    Tack för svar. Låtsas att du och jag är vänner, hur hade du reagerat om jag ärligt sa: "Jag vill inte att du kramar mig längre. Jag vill inte att du lutar dig mot mig, lägger fötterna eller huvudet i mitt knä. Be mig inte om massage eller att jag skall dra fingrarna genom ditt hår. Byt inte om framför mig. Jag blir kåt när du gör sånt och eftersom det inte är besvarat känns det bara frustrerande. Jag är gärna din vän, men rör mig inte."  
Svar på tråden Är det ok att berätta att man inte har sex och vill därför inte kramas?