• Oroligtjej12345678

    jag är gravid och min kille är muslim.

    jag är 17 och blev nyss gravid. min kille är snart 18år och är muslim. jag är inte så insatt i deras religon, men jag vet att dem inte får ha sex eller en flickvän. därför har han och min realtion var lite hemlig. jag har redan bokat tid för abort( jag vet att många har olika åsikter om abort men det är så det blir), men jag har inte berättat för han än för som jag har hört så kan dem bli straffade, och jag vill inte att han ska bli straffad. men jag vill inte hålla det en hemligt för jag är superkär och vi älskar varandra. 
    har ni nån koll eller bara en åsikt? behöver hjälp!!!!1

  • Svar på tråden jag är gravid och min kille är muslim.
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Gift med Syrian) skrev 2021-02-05 13:18:28 följande:

    Klart dom inte kidnappar henne men som jag skrev är det i deras kultur inte rätt lösning att göra abort vid en graviditet.


    Men de styr inte landet så TS är inte alls tvungen att behålla.
  • JohanSE76

    Är han troende? Om ja, spring så långt benen bär dig. Han och hans familj kommer att förstöra ditt liv. 100% säkert.

  • Anonym (Grattis)
    JohanSE76 skrev 2021-02-05 14:08:43 följande:

    Är han troende? Om ja, spring så långt benen bär dig. Han och hans familj kommer att förstöra ditt liv. 100% säkert.


    Nja. Jag tror att det bara är ungefär 93,7% säkert.
  • Jonnynilsson
    JohanSE76 skrev 2021-02-05 14:08:43 följande:

    Är han troende? Om ja, spring så långt benen bär dig. Han och hans familj kommer att förstöra ditt liv. 100% säkert.


    Du talar för döva öron.
  • Anonym (Hammed)

    Gör abort utan att säga det till någon/honom. Tro mig, du kommer att vara för evigt glad för det beslutet. Det gör kommer att förändra och förstöra hela ditt liv från så ung ålder.

  • QueenAmira
    Oroligtjej12345678 skrev 2021-02-03 18:55:46 följande:

    jag är 17 och blev nyss gravid. min kille är snart 18år och är muslim. jag är inte så insatt i deras religon, men jag vet att dem inte får ha sex eller en flickvän. därför har han och min realtion var lite hemlig. jag har redan bokat tid för abort( jag vet att många har olika åsikter om abort men det är så det blir), men jag har inte berättat för han än för som jag har hört så kan dem bli straffade, och jag vill inte att han ska bli straffad. men jag vill inte hålla det en hemligt för jag är superkär och vi älskar varandra. 
    har ni nån koll eller bara en åsikt? behöver hjälp!!!!1


    LOL, ta det från en som vet, han kommer aldrig bli seriös med dig! Han ser dig bara somett ligg. Du är inte muslim, och du ligger med honom innan ni är gifta, du är en "övningstjej" med ett finare ord. Muslimska killar får ligga runt, men när de gifter sig ska bruden vara oskuld, och muslim.
    Han bryr sig inte ens illräckligt om dig för att skydda sig.
    Bara att han hållt förhållandet hemligt betyder att han aldrig kommer vara seriös med dig. (En muslims kille som verkligen bryr sig om en tjej står upp mot sina föräldrar.) Snälla, det är så tröttsamt att läsa om svenska tjejer som du. "Åh vi älskar varandra... visst visst visst w'allah"
  • QueenAmira
    Anonym (Gift med Syrian) skrev 2021-02-04 13:03:13 följande:

    Om du inte vill behålla så är det enligt mig ganska onödigt att berätta. Berättar du kommer du förmodligen vara tvungen att behålla. Vet inte hur strikt muslim just han är (Inte så värst strikt med tanke på detta men men) Islam är emot aborter.
    Att vara 17 år och skaffa barn med någon som har en helt annan religion och kultur är en väldigt dålig ide med tanke på att du inte verkar veta vad religionen islam innebär. Hans föräldrar kommer ju knappast acceptera att ni skaffar barn utan giftemål. Jag är själv gift med en muslim så jag vet lite hur det funkar.


    Du är gift med en muslim men skriver gift med Syrian.... OK, bra där. Bortgjord. Alla tror på dig. De flesta vet ju inte vad de är gifta med. LOL
  • QueenAmira
    Anonym (Kom igen) skrev 2021-02-04 09:31:23 följande:
    Blir så ruskigt ledsen av såna som dig. Jag är väldigt lyckligt gift med en man från Somalia,med honom har jag snart 5 barn. Han och familjen är muslimer och det enda de har brytt sig om är att vi är lyckliga. Klart alla föräldrar är oroliga när ett barn träffarnågon med en annan tro osv,om det kommer funka med olikheter. Men ibland funkar det faktiskt helt underbart bra. Sluta dra alla över en Kant! DU träffade en sån man,men alla muslimska män är faktiskt inte samma.

    Tack o hej!
    Säkert, det är därför du skriver annonymt.
    Återkom med mer om du kärlekshistoria och dina FEM UNGAR. Jisses.
  • Anonym (Kalle)
    QueenAmira skrev 2021-02-08 14:29:47 följande:

    LOL, ta det från en som vet, han kommer aldrig bli seriös med dig! Han ser dig bara somett ligg. Du är inte muslim, och du ligger med honom innan ni är gifta, du är en "övningstjej" med ett finare ord. Muslimska killar får ligga runt, men när de gifter sig ska bruden vara oskuld, och muslim.

    Han bryr sig inte ens illräckligt om dig för att skydda sig.

    Bara att han hållt förhållandet hemligt betyder att han aldrig kommer vara seriös med dig. (En muslims kille som verkligen bryr sig om en tjej står upp mot sina föräldrar.) Snälla, det är så tröttsamt att läsa om svenska tjejer som du. "Åh vi älskar varandra... visst visst visst w'allah"


    1. De skyddade sig.

    2. Dra inte alla över en kam. Jag och muslimen jag dejtade gifte oss och levde ihop flera år.
  • Oroligtjej12345678
    QueenAmira skrev 2021-02-08 14:29:47 följande:

    LOL, ta det från en som vet, han kommer aldrig bli seriös med dig! Han ser dig bara somett ligg. Du är inte muslim, och du ligger med honom innan ni är gifta, du är en "övningstjej" med ett finare ord. Muslimska killar får ligga runt, men när de gifter sig ska bruden vara oskuld, och muslim.

    Han bryr sig inte ens illräckligt om dig för att skydda sig.

    Bara att han hållt förhållandet hemligt betyder att han aldrig kommer vara seriös med dig. (En muslims kille som verkligen bryr sig om en tjej står upp mot sina föräldrar.) Snälla, det är så tröttsamt att läsa om svenska tjejer som du. "Åh vi älskar varandra... visst visst visst w'allah"


    Håll din åsikter för dig själv är så trött på att höra sånt här. HÅLL KÄFT TACK. Du vet inte vem han är och du vet inte vem ja är, så bara sluta. Jag blir ledsen, jag orkar inte med mer skit, jag är ingen övningstjej det ska du veta. Om du inte har nå nyttigt att säga så säg det inte
  • Jonnynilsson
    Oroligtjej12345678 skrev 2021-02-10 22:18:26 följande:
    Håll din åsikter för dig själv är så trött på att höra sånt här. HÅLL KÄFT TACK. Du vet inte vem han är och du vet inte vem ja är, så bara sluta. Jag blir ledsen, jag orkar inte med mer skit, jag är ingen övningstjej det ska du veta. Om du inte har nå nyttigt att säga så säg det inte
    För all del. Kör på. Men snälla hör av dig om några år och berätta din solskenshistoria så alla belackare här förstår hur fel de har i sina felaktiga föreställningar om andra kulturer.
  • Anonym (Stöd)

    Ni är båda mycket unga. Rasism åt båda håll är inte okej vänner- Vi ska stödja varandra och du är 17år.

    Killen vet inte ens något- Endast du och din pojkvän kan stå för era känslor mot varandra.

    Det är dock skillnader säkert avseende religion och kultur.

    Det är dock mer vanligt idag med förhållande och även äktenskap mellan gränserna utan att gå in på religion. Allt är möjligt och man måste inte gifta sig!

    Det som detta handlar om är faktiskt just nu mest om dig!

    Är du beredd på ansvar med en bebis nu? Tro mig allt ändras och eftersom ni är så unga båda två är det säkert att ni kommer få mycket stöd! Fördelen med din pojkvän är att du/ni kommer få massa stöd av hans familj den dag ni vill ha familj.

    Vänta några år och se hur ert förhållande utvecklar sig. Jag hade berättat om jag hade velat behålla min relation på sikt. Vill du fortsätta med honom så åtmindstånde berätta. Säg att du älskar honom men att det är för tidigt- han kommer förstå och stötta dig. Det är i slutändan du som bestämmer eftersom det är din kropp.

    Tänk på vilka följder det får om du berättar jämfört med om du inte berättar. Tänk om ni vill ha familj en dag och det är fullt möjligt även med en muslim men var beredd att konvertera för syns skull- du behöver ju inte vara religiös men det blir lättare! Bli inte ledsen för hur de skriver här inne. Han kanske faktiskt älskar dig och vårt samhälle accepterar olikheter det är därför!

    Jag känner till en del blandförhållanden och det funkar! Min särbo är född muslim men inte praktiserande.

    Lycka till och tänk på att ni alltid kan få fler barn senare! Du är så ung så det fixar du!

  • Anonym (Stöd)

    Ni är båda mycket unga. Rasism åt båda håll är inte okej vänner- Vi ska stödja varandra och du är 17år.

    Killen vet inte ens något- Endast du och din pojkvän kan stå för era känslor mot varandra.

    Det är dock skillnader säkert avseende religion och kultur.

    Det är dock mer vanligt idag med förhållande och även äktenskap mellan gränserna utan att gå in på religion. Allt är möjligt och man måste inte gifta sig!

    Det som detta handlar om är faktiskt just nu mest om dig!

    Är du beredd på ansvar med en bebis nu? Tro mig allt ändras och eftersom ni är så unga båda två är det säkert att ni kommer få mycket stöd! Fördelen med din pojkvän är att du/ni kommer få massa stöd av hans familj den dag ni vill ha familj.

    Vänta några år och se hur ert förhållande utvecklar sig. Jag hade berättat om jag hade velat behålla min relation på sikt. Vill du fortsätta med honom så åtmindstånde berätta. Säg att du älskar honom men att det är för tidigt- han kommer förstå och stötta dig. Det är i slutändan du som bestämmer eftersom det är din kropp.

    Tänk på vilka följder det får om du berättar jämfört med om du inte berättar. Tänk om ni vill ha familj en dag och det är fullt möjligt även med en muslim men var beredd att konvertera för syns skull- du behöver ju inte vara religiös men det blir lättare! Bli inte ledsen för hur de skriver här inne. Han kanske faktiskt älskar dig och vårt samhälle accepterar olikheter det är därför!

    Jag känner till en del blandförhållanden och det funkar! Min särbo är född muslim men inte praktiserande.

    Lycka till och tänk på att ni alltid kan få fler barn senare! Du är så ung så det fixar du! Z

  • Anonym (r**********e)

    Ja, det var väl ovanligt korkat och tja, annat som man inte får skriva på fl. SPRING!

  • Anonym (Man)
    Anonym (Kalle) skrev 2021-02-04 14:29:59 följande:
    Men tror du alla muslimer är exakt likadana eller?? Att alla svenskar gör på samma sätt? Att alla bögar gör si och så?

    Finns med all sannolikhet en massa muslimer som steriliserar sig.

    Det handlar mer om kultur. Jag har utbytt oralsex med en katolik, trots att de inte "får" ha sexuellt umgänge innan äktenskapet. Drack alkohol gjorde han också.
    Det är väl inget som säger att katoliker inte skulle dricka alkohol. Och att man har någon form av sex före äktenskapet är nog vanligt också i kretsar/kulturer/religioner där man egentligen borde avstå från det.
Svar på tråden jag är gravid och min kille är muslim.