• Anonym (TB)

    Har förhållande men vill ligga runt

    Jag har ett förhållande med en kille som jag tycker är helt perfekt för mig. Vi har varit tillsammans i över ett år nu och jag känner att jag vill leva med honom resten av mitt liv.

    Innan jag och han blev tillsammans så sa jag till honom att jag inte är helt monogam, jag sa att jag vill ha ett öppet förhållande men att jag vill vänta med det va ett år. Min dröm är att kunna ha ett öppet förhållande men min plan var att vänta ca ett år med det så att vi får tid att bygga upp tillit för varandra vilket jag tror är nyckeln till att ett öppet förhållande ska funka.

    Han sa dock från första början att han helst inte vill ha ett öppet förhållande men att han skulle göra det för min skull ifall det är vad jag vill. Nu när det har gått ett år så börjar diskussionen igen om vi ska ha ett öppet förhållande men han vill fortfarande verkligen inte ha det. Han blir ledsen varje gång jag tar upp det.

    Anledningen till varför jag gjorde slut med mitt ex är för att han inte ville ha ett öppet förhållande. Men denna kille vill jag aldrig lämna. Jag är hellre med honom och bara honom, än att inte vara med honom alls.

    Men jag mår inte helt bra i ett monogamt förhållande, jag saknar en del av mig. Jag saknar den delen av mig som älskar att flirta med folk på fyllan och få känna den där starka spänningen.

    Om vi har ett öppet förhållande så har han sagt att han endast gör det för min skull och att han ändå aldrig kommer vara med någon annan tjej även om vi har öppet förhållande.

    Därför känns det väldigt själviskt av mig att tvinga honom till ett öppet förhållande.

    Senast igår var jag på en fest då jag flirtade med en snubbe och det var så mysigt men jag var tvungen att stoppa mig själv så att jag inte gick för långt. Jag är rädd att jag nån gång kommer gå för långt. Jag vill så gärna gå för långt, men jag vet att det är fel.

    Jag önskar att min kille kunde förstå att jag kommer älska honom lika mycket även om jag ligger med andra på sidan av. Ett loppet förhållande vore för mig perfekt. I ett öppet förhållande får man tryggheten och kärleken med sin partner men även den där spänningen av att flirta. Best of both worlds liksom. Inget gör mig så kåt som att flirta med någon, jag älskar det så mycket. Men ingen får mig att må så bra som min kille, jag älskar verkligen honom.

    Jag vet inte vad jag ska göra... finns det någon som förstår mig? Eller någon som ser den ?rätta? lösningen här?

    /TB

  • Svar på tråden Har förhållande men vill ligga runt
  • Anonym (ak)

    Det kommer aldrig att fungera om du inte hittar någon som känner samma som du själv redan från början.
    Även om han går med på det så kommer det äta upp honom inifrån.
    Jag är själv där, jag gick med på det, och även om jag vet att killen älskar mig och det alltid är mig han kryper ner bredvid inför natten så skär det i hjärtat att veta att man inte kan vara den där pirriga känslan, spänningen och attraktionen som han söker hos andra. Du är antagligen allt det där för killen och han vill inget hellre än att vara allt det där för dig med.

  • Anonym (J)

    Enda som fungerar att ni gör slut och hittar mer passande partners. Annars blir minst en av er olyckliga.

  • Anonym (eee)

    Att han skulle gå med på det bara för att du vill, det kommer ju inte funka. Har han inte minsta intresse av det själv så blir det ju som om du är otrogen, även om han skulle sagt ok (alltså i hur han känner - att han inte räcker åt dig) . Det är nog bättre du hittar någon som ställer upp på dina spelregler. 

  • Anonym (TB)

    Jag tänker inte göra slut, vi har det så bra och jag mår bra även fast vi inte har ett öppet förhållande så då är det mer värt för mig att fortsätta så som vi har det nu. Vill verkligen inte vara utan honom..

  • Anonym (J)
    Anonym (TB) skrev 2021-02-05 16:53:58 följande:

    Jag tänker inte göra slut, vi har det så bra och jag mår bra även fast vi inte har ett öppet förhållande så då är det mer värt för mig att fortsätta så som vi har det nu. Vill verkligen inte vara utan honom..


    Då får du leva monogamt med killen.

    Öppna förhållanden fungerar bara om alla är villiga.
  • Anonym (TB)

    Jag hade hoppats på att han kanske skulle ändra sig kring tanken om ett öppet förhållande. Han kanske bara ogillar idén av det men man vet väl inte förens man har provat? Kan även vara värt att nämna att jag är den enda han legat med och till och med den enda han kysst. Så han har inte riktigt nån erfarenhet av förhållanden och därför kan det vara svårt att veta vad man vill. Han har gått med på att nån gång framöver testa att ha öppet förhållande och se hur han känner, men jag är rädd att han kommer skjuta upp det ännu längre tills det aldrig blir av. Till vardags så pratar vi inte om det här och det känns som att vi bara låssas som att vårt förhållande är perfekt..

  • Anonym (nej)

    Om ni vill så olika saker har jag svårt att se hur ni skulle passa ihop i längden.

  • Anonym (ak)
    Anonym (TB) skrev 2021-02-05 17:33:26 följande:

    Jag hade hoppats på att han kanske skulle ändra sig kring tanken om ett öppet förhållande. Han kanske bara ogillar idén av det men man vet väl inte förens man har provat? Kan även vara värt att nämna att jag är den enda han legat med och till och med den enda han kysst. Så han har inte riktigt nån erfarenhet av förhållanden och därför kan det vara svårt att veta vad man vill. Han har gått med på att nån gång framöver testa att ha öppet förhållande och se hur han känner, men jag är rädd att han kommer skjuta upp det ännu längre tills det aldrig blir av. Till vardags så pratar vi inte om det här och det känns som att vi bara låssas som att vårt förhållande är perfekt..


    jag anser visserligen fortfarande att öppet förhållande inte är för er om du vill stanna med denna killen. men hur ställer du/ni er till att träffa någon annan tillsammans? typ swinga med ett annat par, byta partners och kanske tom vara i samma rum hela tiden? då blir det ju en gemensam aktivitet, inte bara att du ligger runt och han går hemma och mår dåligt.
  • Anonym (Cc)

    Kan vara så att som tjej så blir du ju påraggad och kan välja. Såklart det är pirrigt o spännande med massor bekräftelse.

    Men som kille blir man ju inte det. Ska man hitta ett ligg så måste man slita hårt, vara den som alltid blir dissad o gå hem tomhänt majoriteten av gångerna.

    Att gå med på öppet så skulle inte jag orka det. Det ger inte samma porr som för er tjejer. Det blir bara jobb för oss killar medans för er blir det skojsigt spännande o bekräftande o resultat nästan varje gång.

  • Anonym (jaha)
    Anonym (TB) skrev 2021-02-05 17:33:26 följande:

    Jag hade hoppats på att han kanske skulle ändra sig kring tanken om ett öppet förhållande. Han kanske bara ogillar idén av det men man vet väl inte förens man har provat? Kan även vara värt att nämna att jag är den enda han legat med och till och med den enda han kysst. Så han har inte riktigt nån erfarenhet av förhållanden och därför kan det vara svårt att veta vad man vill. Han har gått med på att nån gång framöver testa att ha öppet förhållande och se hur han känner, men jag är rädd att han kommer skjuta upp det ännu längre tills det aldrig blir av. Till vardags så pratar vi inte om det här och det känns som att vi bara låssas som att vårt förhållande är perfekt..


    Så mao ska du försöka övertala honom eller manipulera honom till något han i grunden inte vill så du ska få det bra?

    Att han skjuter på det tyder ju på att han egentligen inte vill det. Men det struntar ju du i bara du får som du vill?

    Varför inte bara inse att ni har helt olika syn preferenser och skaffa dig någon du matchar bättre med? Att hålla på och pressa någon att göra som man vill känns inte schysst.
  • Richard1986
    Anonym (TB) skrev 2021-02-05 17:33:26 följande:

    Jag hade hoppats på att han kanske skulle ändra sig kring tanken om ett öppet förhållande. Han kanske bara ogillar idén av det men man vet väl inte förens man har provat? Kan även vara värt att nämna att jag är den enda han legat med och till och med den enda han kysst. Så han har inte riktigt nån erfarenhet av förhållanden och därför kan det vara svårt att veta vad man vill. Han har gått med på att nån gång framöver testa att ha öppet förhållande och se hur han känner, men jag är rädd att han kommer skjuta upp det ännu längre tills det aldrig blir av. Till vardags så pratar vi inte om det här och det känns som att vi bara låssas som att vårt förhållande är perfekt..


    Fast hela grejen med öppet förhållande handlar ju om att båda 2 uppriktigt och ärligt faktiskt vill... Det är ju inte riktigt samma sak som att säga ?prova ät skaldjur för man vet inte hur det smakar innan man har provat?.... Tycker man inte om skaldjur så är det ju bara att strunta äta det igen... Ingen skada är ju ändå skedd eftersom man snabbt kan glömma bort hur illa man tyckte det smakade... Har man däremot provat att ha ett öppet förhållande och mår illa av tanken på att den man älskar haft sex med någon annan, så är ju skadan redan skedd.... Den tanken eller bilden på näthinnan får man ju alltid ha med sig isåfall även om man mår jättedåligt av den..... Det är många förhållanden som varit bra i grunden som spruckit pga det... Tro mig, jag är swinger sedan många år så jag har sett det first hand...

    Man ska absolut hjälpa, pusha och stötta varandra i ett förhållande, men det får inte bli att man ogiltigförklarar den andres tankar och känslor...

    Att säga att ?han vet inte hur det känns förrän han har provat? eller ?han som har så liten erfarenhet av förhållanden kanske har svårt att veta vad han egentligen vill? är ju egentligen samma sak som att säga till honom att ?DINA tankar och känslor inför det här är ogiltiga eftersom JAG tycker att du har fel?...

    Har ni diskuterat par-träff där ni båda träffar ett annat par tillsammans ? Då sker ju allt på lika villkor, ni ser varandra hela tiden och han behöver inte gå hemma och må dåligt över att du är ute och flirtar runt och har sex med andra.... Annars får du nog börja inse att du får antingen ge upp tanken på öppet förhållande med honom och vara monogam - eller göra slut för er bådas bästa...
  • Anonym (K)

    Gör slut. Jag gav med mig och ångrar mig. Är inte heller monogam.

  • Svennebanan75

    Du kan inte tvinga honom till ett öppet förhållande... Han har ju varit tydlig med att han inte vill, så även om han går med på det så sviker du honom om du genomför det

  • Anonym (A)
    Anonym (nej) skrev 2021-02-05 17:38:23 följande:
    Om ni vill så olika saker har jag svårt att se hur ni skulle passa ihop i längden.
    +1
  • Kråkungen
    Anonym (TB) skrev 2021-02-05 16:13:59 följande:

    Jag har ett förhållande med en kille som jag tycker är helt perfekt för mig. Vi har varit tillsammans i över ett år nu och jag känner att jag vill leva med honom resten av mitt liv.

    Innan jag och han blev tillsammans så sa jag till honom att jag inte är helt monogam, jag sa att jag vill ha ett öppet förhållande men att jag vill vänta med det va ett år. Min dröm är att kunna ha ett öppet förhållande men min plan var att vänta ca ett år med det så att vi får tid att bygga upp tillit för varandra vilket jag tror är nyckeln till att ett öppet förhållande ska funka.

    Han sa dock från första början att han helst inte vill ha ett öppet förhållande men att han skulle göra det för min skull ifall det är vad jag vill. Nu när det har gått ett år så börjar diskussionen igen om vi ska ha ett öppet förhållande men han vill fortfarande verkligen inte ha det. Han blir ledsen varje gång jag tar upp det.

    Anledningen till varför jag gjorde slut med mitt ex är för att han inte ville ha ett öppet förhållande. Men denna kille vill jag aldrig lämna. Jag är hellre med honom och bara honom, än att inte vara med honom alls.

    Men jag mår inte helt bra i ett monogamt förhållande, jag saknar en del av mig. Jag saknar den delen av mig som älskar att flirta med folk på fyllan och få känna den där starka spänningen.

    Om vi har ett öppet förhållande så har han sagt att han endast gör det för min skull och att han ändå aldrig kommer vara med någon annan tjej även om vi har öppet förhållande.

    Därför känns det väldigt själviskt av mig att tvinga honom till ett öppet förhållande.

    Senast igår var jag på en fest då jag flirtade med en snubbe och det var så mysigt men jag var tvungen att stoppa mig själv så att jag inte gick för långt. Jag är rädd att jag nån gång kommer gå för långt. Jag vill så gärna gå för långt, men jag vet att det är fel.

    Jag önskar att min kille kunde förstå att jag kommer älska honom lika mycket även om jag ligger med andra på sidan av. Ett loppet förhållande vore för mig perfekt. I ett öppet förhållande får man tryggheten och kärleken med sin partner men även den där spänningen av att flirta. Best of both worlds liksom. Inget gör mig så kåt som att flirta med någon, jag älskar det så mycket. Men ingen får mig att må så bra som min kille, jag älskar verkligen honom.

    Jag vet inte vad jag ska göra... finns det någon som förstår mig? Eller någon som ser den ?rätta? lösningen här?

    /TB


    Hej ts! Tänker att jag "måste" ge lite motvikt till alla svar du fått som totalt dömer ut din fundering beträffande om det skulle funka med öppet förhållande för er. Jag lever själv i ett öppet/poly-förhållande, där min "primär-partner" (hatar egentligen det ordet, men men) alltid hade varit monogam när vi träffades. Det var verkligen kärlek vid första ögonkastet för oss, och det tog honom väldigt, väldigt hårt när jag sa att jag inte kan leva i ett monogamt förhållande (ja - det tog hårt på mig också, för jag ville ju vara med honom!). Det fanns två alternativ: antingen att konstatera att vi inte kunde vara tillsammans, eller att testa att ha ett öppet förhållande. Han valde det senare alternativet. Vi har varit ett par i drygt tre år nu, och är väldigt, väldigt lyckliga tillsammans. Det var jobbigt för honom i början, men han insåg ganska snabbt att han bara trott att han ville leva monogamt för att... ja, för att. För att det ju "är det man ska". Så, även om det så klart finns en risk (kanske en ganska stor risk) att din kille är "äkta" monogam, och aldrig kommer att kunna känna sig trygg och lycklig i ett öppet förhållande, så finns det faktiskt ändå en möjlighet att han upptäcker att han faktiskt inte är monogam han heller, precis så som du hoppas. 

    Oavsett vilket tror jag inte att det är en bra idé att fortsätta med ett monogamt förhållande om du inte är monogam av naturen (lika lite som det är en bra idé att försöka ha ett öppet förhållande om din kille faktiskt är monogam). Riskn är alldeles för stor att du förr eller senare är otrogen om du "ger med dig" och går med på ett monogamt förhållande.
  • Hotelliggaren

    Öppet förhållande är det ganska få som verkligen vill och klarar. Om det funkar är det ju jättefint, men det är inte ett så fritt val som du som är poly kanske tänker. De flesta har helt enkelt känslomässiga skott mellan sig själv, partner och andra. Så tror inte att du ska hoppas på det tyvärr.

  • Anonym (MrsJ)

    Jag ville också ha ett öppet förhållande när jag blev ihop med min man för 12,5 år sedan. Jag hade samma känslor som du och har de känslorna fortfarande. Jag gillar att flirta, förföra och känna mig attraktiv. Jag pratade tidigt med min man om det här (alltså redan i början av vår relation) och han funderade verkligen över det men sa att han inte kan leva i ett öppet förhållande och det accepterade jag helt och hållet.

    Nu hade jag och min man turen att träffas på en swingerklubb och min vilja att ha en öppen relation löste vi genom att fortsätta swinga tillsammans. Jag kan flirta och förföra män och kvinnor tillsammans med min man, vi är lyckliga.

    Är swingerlivet något för er? Prova inte på det om ni inte diskuterat igenom det ordentligt först men det kanske kan vara en lösning?

    Om han inte är intresserad av att dela dig med någon på något sätt alls, då får du fråga dig själv om du är beredd att ge upp din vilja för honom. Vill du offra ett öppet förhållande för honom?

    Jag sörjer ibland att inte kunna få förföra män och kvinnor jag blir kär i men jag älskar min man för jävla mycket och då offrar jag gärna ett öppet förhållande för att få vara med honom!

  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (MrsJ) skrev 2021-02-14 01:40:55 följande:

    Jag ville också ha ett öppet förhållande när jag blev ihop med min man för 12,5 år sedan. Jag hade samma känslor som du och har de känslorna fortfarande. Jag gillar att flirta, förföra och känna mig attraktiv. Jag pratade tidigt med min man om det här (alltså redan i början av vår relation) och han funderade verkligen över det men sa att han inte kan leva i ett öppet förhållande och det accepterade jag helt och hållet.

    Nu hade jag och min man turen att träffas på en swingerklubb och min vilja att ha en öppen relation löste vi genom att fortsätta swinga tillsammans. Jag kan flirta och förföra män och kvinnor tillsammans med min man, vi är lyckliga.

    Är swingerlivet något för er? Prova inte på det om ni inte diskuterat igenom det ordentligt först men det kanske kan vara en lösning?

    Om han inte är intresserad av att dela dig med någon på något sätt alls, då får du fråga dig själv om du är beredd att ge upp din vilja för honom. Vill du offra ett öppet förhållande för honom?

    Jag sörjer ibland att inte kunna få förföra män och kvinnor jag blir kär i men jag älskar min man för jävla mycket och då offrar jag gärna ett öppet förhållande för att få vara med honom!


    Härligt när man hittar något som fungerar. Vi har en liknande lösning med det tillägget att jag träffar andra kvinnor helt på egen hand med min gubbes samtycke. I övrigt swingar vi och har trevligt tillsammans. Vi träffar också personer var för sig för att leka BDSM-lekar men då helt utan sexuellt innehåll när vi gör det var för sig.

    Detta fungerar perfekt för oss och är den ventil vi båda behöver då båda skulle känns oss fängslade i en strikt monogam relation. Vi skiljer oss nog lite åt då jag har väldigt svårt för att bli kär men lätt för att bli kåt. Brukar ibland sägs att som swinger knullar jag men med min gubbe så älskar jag passionerat.
  • Droiden

    Som jag ser det har du två val.

    1: lev ensam med honom

    2: lämna honom och ligg runt

    För att öppet förhållande ska funka, så ska båda vara med på det.

    Jag personligen skulle aldrig ha det.

  • Anonym (Jonathan)

    Vad trevligt att höra...jag är i likadan sits, så vi kunde ju setts ;p

Svar på tråden Har förhållande men vill ligga runt