• Anonym (Trött)

    Orkar inte en gång till

    Jag blev gravid förra året och bestämde mig för att göra abort. Det slutade med att jag efter någon månad fick åka in på akuten för akut operation pga blodbrist då allt från aborten inte lossnade och vägrade åka ur, det va livsfarligt. Nu har jag hormonspiral.

    Förra helgen hade jag oskyddat sex men blev ändå lite paranoid och tog därför ett dagen efter piller för att våra säker. Nu en vecka senare så har jag väldigt ömma bröst och är livrädd för att vara gravid igen. Jag hoppas att jag övertänker och att det inte är nåt.

    Om jag är det igen dock, så vet jag inte vad jag gör om jag ska vara ärlig. Någon som har tips eller några lugnande ord för en som har ångest så in i helvette?:(

  • Svar på tråden Orkar inte en gång till
  • Anonym (Trött)
    Anonym (Varför) skrev 2021-02-07 01:11:57 följande:

    Varför har du oskyddat sex?


    För att jag har spiral och sköterskan sa att det va okej att göra så:) Va det nåt mer du ville veta?
  • Anonym (Test)

    Det finns ingen anledning att oroa sig eller ha ångest utan fakta på bordet. Köp och gör ett test så fort det är möjligt (när du skulle fått mens eller 3 veckor efter samlaget).

    Du har haft skyddat sex på grund av spiralen. Inget preventivmedel är dock 100 % skydd mot graviditet. Sannolikheten att du skulle vara gravid är väldigt liten.

  • Simbaa

    Jag har oxå spiral och ibland får jag oxå ömma bröst och jag tror det är när jag skulle haft mens eller ägglossning. En barnmorska sa det till mig att det kunde bli så ibland

  • Anonym (Trött)
    Anonym (Test) skrev 2021-02-07 07:49:52 följande:

    Det finns ingen anledning att oroa sig eller ha ångest utan fakta på bordet. Köp och gör ett test så fort det är möjligt (när du skulle fått mens eller 3 veckor efter samlaget).

    Du har haft skyddat sex på grund av spiralen. Inget preventivmedel är dock 100 % skydd mot graviditet. Sannolikheten att du skulle vara gravid är väldigt liten.


    Tack för svaret! Väldigt logiskt och det gjorde mig lugnare, tack?
  • Anonym (Trött)
    Simbaa skrev 2021-02-07 09:28:15 följande:

    Jag har oxå spiral och ibland får jag oxå ömma bröst och jag tror det är när jag skulle haft mens eller ägglossning. En barnmorska sa det till mig att det kunde bli så ibland


    Gud va skönt att höra! Hoppas verkligen det är så för mig också.. tack för ditt svar, det lugnade mig verkligen också?
  • Mimosa86

    Du är garanterat INTE gravid om du har hormonspiralen och tog ett dagen efter dessutom.

    Du har ömma bröst pga av pillret med den höga hormondosen.

  • Anonym (Varför)
    Anonym (Trött) skrev 2021-02-07 06:38:29 följande:

    För att jag har spiral och sköterskan sa att det va okej att göra så:) Va det nåt mer du ville veta?


    Då har du ju inte oskyddat sex.
  • Anonym (Trött)
    Anonym (Varför) skrev 2021-02-07 18:55:49 följande:

    Då har du ju inte oskyddat sex.


    Står i mitt inlägg att jag har spiral. När jag säger oskyddat så menar jag utan kondom och att han kommer i, trodde det va uppenbart..
  • Anonym (Trött)
    Mimosa86 skrev 2021-02-07 09:59:39 följande:

    Du är garanterat INTE gravid om du har hormonspiralen och tog ett dagen efter dessutom.

    Du har ömma bröst pga av pillret med den höga hormondosen.


    Blev lite orolig att den skulle sitta fel eller nåt. För det blödde pyttelite efter, men det slutade snabbt. Tycker det är asläskigt med spiral haha. Efter vad jag gick igenom förra gången så är det sista jag vill att bli gravid:S
  • Anonym (Trött)

    Hade det varit så att jag faktiskt blivit gravid igen, vafan ska jag göra då? Vet att man inte borde hänga upp sig på såna här saker innan man verkligen vet, men usch jag klarar inte av det där pillret 1 gång till. Höll ju på att dö förra gången, vill inte chansa 1 gång till, men kan samtidigt absolut INTE behålla.

    Usch nej nu måste jag skärpa mig haha. Men har ingen att prata med så jag babblar av mig här istället..

  • Anonym (Test)
    Anonym (Trött) skrev 2021-02-08 23:26:46 följande:

    Hade det varit så att jag faktiskt blivit gravid igen, vafan ska jag göra då? Vet att man inte borde hänga upp sig på såna här saker innan man verkligen vet, men usch jag klarar inte av det där pillret 1 gång till. Höll ju på att dö förra gången, vill inte chansa 1 gång till, men kan samtidigt absolut INTE behålla.

    Usch nej nu måste jag skärpa mig haha. Men har ingen att prata med så jag babblar av mig här istället..


    Adoption är också ett alternativ.
Svar på tråden Orkar inte en gång till