Inlägg från: Elinsson3 |Visa alla inlägg
  • Elinsson3

    Magen växer inte :(

    Hej! Är gravid med vårat första barn och är i v.16 men jag tycker inte min mage har vuxit alls nästan! Ser endast ut som jag är lite svullen bara. Börjar bli lite orolig...

    Hur såg era magar ut i v.16 med första barnet ?

  • Svar på tråden Magen växer inte :(
  • Elinsson3

    Tack alla! Nu känner jag mig lugn! Har inbillat mig allt möjligt, att det inte står rätt till för att det inte syns något. Fått för mig att det borde synas nu, men verkar vara helt normalt då ju :)

  • Elinsson3
    SweetJelly skrev 2021-02-08 21:11:30 följande:

    Är det seriöst ett problem? Många här inne kämpar och har kämpat i många år för att ens bli gravida.....


    Har jag sagt att det är ett problem? Du har ingen aning hur länge jag har kämpat heller så tänk dig för innan du skriver. Gjort 4 ivfer, så inte konstigt om vissa är mer oroliga och vissa mindre.
  • Elinsson3
    SweetJelly skrev 2021-02-10 14:05:37 följande:

    Ja men du lär väl ha varit på ett ultraljud osv eller och tagit tester som visar att du är gravid?


    Ja det har jag. Fattar inte vad det har med saken att göra dock. Jag har fattat att jag är gravid om det är de du undrar ?
  • Elinsson3
    Berguven skrev 2021-02-10 20:34:45 följande:

    Jag förstår TS. Jag hade ett MA som upptäcktes vid ett tidigt ultraljud. Jag visste inte att mitt foster hade dött, eftersom att jag fortfarande hade symtom och även fick nya. Under min nästa graviditet var jag orolig och ville så gärna ha en tidig mage för att kunna se att något hände med kroppen, ett tydligt bevis på att han/hon växte därinne och mådde bra.

    Visa lite ödmjukhet inför att människor är oroliga för olika saker.


    Tack! Du beskriver precis det jag känner. Har också haft MA ett som upptäcktes i tidigt ultraljud i v7 (ivf) , hade avstannat i v.5 och ett i v.13. Så precis som du kände så letar man ju efter bevis/tecken på att allt står rätt till där inne och även om man har fått det bekräftat på ultraljud så efter bara några dagar efter när man inte har haft något symtom på ett tag så börjar tankarna snurra igen. När varken mage eller rörelser finns så måste det vara många fler som känner lite oro tänker jag..
Svar på tråden Magen växer inte :(