• Anonym (Hjälp mitt hjärta)

    Är våldtäkt otrohet?

    För några helger sen så var jag på en tjejfest, dit kommer två killar varav ens killen våldtar mig, jag kommer hem med blåmärken på benen och ont i underlivet och hela min kropp. Några dagar senare berättar jag för min kille vad som har hänt och han säger att jag har varit otrogen. Han säger ?anmäl eller så är det slut? han ber mig även ringa min mamma och be henne hämta upp mig så vi kan åka iväg och prata om allt. Hon tycker då att vi ska anmäla allt så vi gör det. Detta är nu under polisutredning och min kille är FORTFARANDE osäker på allt. Han säger att han har svårt att lita på mig nu och att han måste ha tid att tänka. Han har haft två veckor på sig att tänka men han vet fortfarande inte. Han går fram och tillbaka hela tiden och är sur för det mesta. Han ska blanda in det som har hänt och säga att jag låg med den här killen men jag skulle aldrig säga att vi låg med varandra då detta var helt ofrivilligt. Han förstår nog inte riktigt hur jävla dåligt jag mår efter detta. Jag orkar inte vänta jag vill ha ett svar snarast. Vad borde jag göra? Vad räknas som otrohet? Räknas Ofrivilligt sex (våldtäkt) som otrohet om jag inte gjorde NÅGOT alls frivilligt? Han bara går efter mig in i ett rum och våldtar mig? Jag hade inte ens kollat åt hans håll något innan, inget som tyder på att jag VILL ha sex. Jag sa till och med att jag inte ville, försökte putta bort han?

  • Svar på tråden Är våldtäkt otrohet?
  • Anonym (*-*)
    Anonym (Hjälp mitt hjärta) skrev 2021-02-07 12:04:32 följande:
    För några helger sen så var jag på en tjejfest, dit kommer två killar varav ens killen våldtar mig, jag kommer hem med blåmärken på benen och ont i underlivet och hela min kropp. Några dagar senare berättar jag för min kille vad som har hänt och han säger att jag har varit otrogen. Han säger anmäl eller så är det slut han ber mig även ringa min mamma och be henne hämta upp mig så vi kan åka iväg och prata om allt. Hon tycker då att vi ska anmäla allt så vi gör det. Detta är nu under polisutredning och min kille är FORTFARANDE osäker på allt. Han säger att han har svårt att lita på mig nu och att han måste ha tid att tänka. Han har haft två veckor på sig att tänka men han vet fortfarande inte. Han går fram och tillbaka hela tiden och är sur för det mesta. Han ska blanda in det som har hänt och säga att jag låg med den här killen men jag skulle aldrig säga att vi låg med varandra då detta var helt ofrivilligt. Han förstår nog inte riktigt hur jävla dåligt jag mår efter detta. Jag orkar inte vänta jag vill ha ett svar snarast. Vad borde jag göra? Vad räknas som otrohet? Räknas Ofrivilligt sex (våldtäkt) som otrohet om jag inte gjorde NÅGOT alls frivilligt? Han bara går efter mig in i ett rum och våldtar mig? Jag hade inte ens kollat åt hans håll något innan, inget som tyder på att jag VILL ha sex. Jag sa till och med att jag inte ville, försökte putta bort han?
    Fråga honom om han anser att han är otrogen om han skulle bi fasthållen och knullad utan vilja av en stor stark man.
  • Anonym (#metoo)

    Nej, det är ett sexuellt övergrepp.

    Gör slut med idioten och sök dig till personer som stöttar dig!! {#emotions_dlg.flower}

  • Anonym ()()

    Här kommer ännu ett "lågbegåvat hobbytyckande"; gör slut.

    I övrigt vill jag uttrycka mitt medlidande ts, ledsen för det du gått genom.

  • Anonym (ooo)
    Anonym (.) skrev 2021-02-07 13:04:02 följande:
    Öhhh varför blir du förbannad på hennes partner? För att han väljer vem han är ihop med? Är du lågbegåvad på något sätt?

    Hennes partner får ha vilka preferenser han vill utan massa hobbytyckanden.
    Tycker du att killen har rätt i att tycka att tjejen varit otrogen mot honom när hon utsatts för våldtäkt? Är du en sån person som tror att våldtäkter inte sker utan att hon "var med på det"? 

    Är du själv lågbegåvad, eftersom du verkar veta hur man är då? 
  • Mimosa86

    Nej, det är inte otrohet att bli utsatt för ett grovt brott.

    Det finns inget som heter ofrivillig otrohet via våld

  • Anonym (.)
    Anonym (ooo) skrev 2021-02-07 15:46:18 följande:
    Tycker du att killen har rätt i att tycka att tjejen varit otrogen mot honom när hon utsatts för våldtäkt? Är du en sån person som tror att våldtäkter inte sker utan att hon "var med på det"? 

    Är du själv lågbegåvad, eftersom du verkar veta hur man är då? 
    Exakt detta du skriver. Exakt! Killen har rätt att tycka - exakt vad han vill. Exakt på pricken där!
  • Anonym (*)
    Anonym (.) skrev 2021-02-08 03:12:41 följande:

    Exakt detta du skriver. Exakt! Killen har rätt att tycka - exakt vad han vill. Exakt på pricken där!


    Fast här handlar det ju inte om tyckanden. Antingen har TS blivit våldtagen, eller så var det frivilligt. Utifrån vad TS berättar, så var det inte frivilligt och därmed var det våldtäkt. Killen hävdar att hon var otrogen, helt utan grund. Han var inte där och vet inte vad som hände. Självklart blir TS sårad när hon först blir våldtagen och sedan inte får något stöd för det av sin egen partner, utan istället blir beskylld för att ha varit med på det.
  • Anonym (Mi)

    Fyyy vilken vidrig kille du har. Gör slut! Hur kan han göra sig till ett offer efter vad du varit med om

  • Trent
    Anonym (.) skrev 2021-02-07 13:04:02 följande:

    Öhhh varför blir du förbannad på hennes partner? För att han väljer vem han är ihop med? Är du lågbegåvad på något sätt?

    Hennes partner får ha vilka preferenser han vill utan massa hobbytyckanden.


    Varför ifrågasätter du vad hen tycker och känner? Hen får väl tycka vad hen vill. Är du extremt dum i huvudet? Har din hjärna ramlat ut?
  • Anonym (Du)
    Anonym (Hjälp mitt hjärta) skrev 2021-02-07 12:04:32 följande:

    För några helger sen så var jag på en tjejfest, dit kommer två killar varav ens killen våldtar mig, jag kommer hem med blåmärken på benen och ont i underlivet och hela min kropp. Några dagar senare berättar jag för min kille vad som har hänt och han säger att jag har varit otrogen. Han säger ?anmäl eller så är det slut? han ber mig även ringa min mamma och be henne hämta upp mig så vi kan åka iväg och prata om allt. Hon tycker då att vi ska anmäla allt så vi gör det. Detta är nu under polisutredning och min kille är FORTFARANDE osäker på allt. Han säger att han har svårt att lita på mig nu och att han måste ha tid att tänka. Han har haft två veckor på sig att tänka men han vet fortfarande inte. Han går fram och tillbaka hela tiden och är sur för det mesta. Han ska blanda in det som har hänt och säga att jag låg med den här killen men jag skulle aldrig säga att vi låg med varandra då detta var helt ofrivilligt. Han förstår nog inte riktigt hur jävla dåligt jag mår efter detta. Jag orkar inte vänta jag vill ha ett svar snarast. Vad borde jag göra? Vad räknas som otrohet? Räknas Ofrivilligt sex (våldtäkt) som otrohet om jag inte gjorde NÅGOT alls frivilligt? Han bara går efter mig in i ett rum och våldtar mig? Jag hade inte ens kollat åt hans håll något innan, inget som tyder på att jag VILL ha sex. Jag sa till och med att jag inte ville, försökte putta bort han?


    Du förtjänar kärlek och omtanke just nu. Jag beklagar så mycket att det skett, att du blev våldtagen och sedan upplever det ännu mer traumatiskt för att din pojkvän är okapabel att stötta dig genom en svår tid. Han verkar vara för omogen för att se utanför sig själv.. dvs han är för omogen för att låta bli att göra saken till sin egen sak.. var inte ledsen <3 över din pojkvän.. i alla fall inte över det han säger till dig. Det är såklart vettigt att sörja, att du blir övergiven av din pojkvän på detta sätt, och det tar sin tid.. men ta det inte personligt.. i slutändan kan vi bara möta andra, så mycket som vi kan möta oss själva.. och han verkar inte kunna möta sig själv så mycket faktiskt <3 du måste läka från detta kaos nu. fokusera på dig.. nej du har inte varit otrogen.. det din kille gör är att t.ex. gaslighta dig om hans "version av verkligheten" eller hans "version av vad du måste känna" så som skam eller ansvar.. det är inte ok
  • Anonym (Rödluvan)

    Hoppas att du kan avsluta relationen med din kille. Han verkar ha ett extremt kontrollbehov.

  • Anonym (ooo)
    Anonym (.) skrev 2021-02-08 03:12:41 följande:
    Exakt detta du skriver. Exakt! Killen har rätt att tycka - exakt vad han vill. Exakt på pricken där!
    Antingen är du verkligen på riktigt så korkad eller så låtsas du bara. Jag tror på det senare - du förstod nog vad jag ville med mitt inlägg. 
  • Nomanisanisland
    Anonym (.) skrev 2021-02-08 03:12:41 följande:
    Exakt detta du skriver. Exakt! Killen har rätt att tycka - exakt vad han vill. Exakt på pricken där!
    Fast det är väl det minst intressanta i sammanhanget vad killen tycker. Har personen ifråga blivit våldtagen så är det ju bara trams att börja gaffla om otrohet. Killen får ju bara kamma sig.
Svar på tråden Är våldtäkt otrohet?