Inlägg från: Anonym (Den äldre kvinnan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Den äldre kvinnan)

    Unga killar som säger att de tänder på äldre kvinnor..

    Jag är gift med en betydligt yngre (19 år) man.

    Han var 24 när vi träffades och han hade bara haft jämnåriga tjejer innan mig men drogs till äldre kvinnor. Jag tror det är en kombination av utseende och mognad i personligheten, han sa att tjejer i hans ålder var ytliga och osäkra och opålitliga i förhållande för de jagade ständigt en bättre partner som var snyggare, rikare, hade mer status. Han gillade att jag var självsäker trygg och stabil. Och sexuellt är jag också erfaren, vet vad jag gillar och har inga kroppsnojor utan accepterar mig som jag är.

    Vi har absolut ingen mamma-son relation utan han är mannen i förhållandet, men jag utstrålar nog en trygghet som attraherar honom. Fast ärligt sagt är han mognare än jag på många sätt också. Vi är ett jämställt par, jag tycker inte åldersskillnaden märks mer än i utseendet då.

    De gånger jag ser att kollar efter någon på stan och följer hans blick så är det alltid en sexig snygg kvinna i min ålder 40+ som han kollar efter så han har verkligen en grej för äldre kvinnor, och jag gillar yngre män så vi passar ju helt perfekt ihop ;)

  • Anonym (Den äldre kvinnan)
    Anonym (tantdille) skrev 2021-02-10 15:07:46 följande:

    Äldre kvinnor kan man ju dela upp i många olika kategorier och former.

    Det kan ju liksom vara ungdomliga 58-åriga pumor med välbehållna kroppar i tajta kläder, naturella kulturdamer med blå hårslingor, överviktiga oansenliga kvinnor i Birkenstocksandaler med grått hår och bekväma kläder, konservativa knytblusdamer med stram uppsyn och magerlagda kroppar osv eller så finns ju klart den typiska "tanten" med åldrande kropp, tung barm och blommiga klänningar?

    Är det då åldern i sig dessa killar vill åt eller en viss typ av "äldre kvinna"


    Det finns nog undantag men det är nog inte de gråhåriga tanterna i Birkenstocksandaler som är mest eftertraktade hos killar som gillar äldre, utan de mer välhållna snygga medelålders kvinnorna som har åldrats väl.

    Precis som jag som gillar yngre män inte kollar efter de magra fjuniga 20+ arna med barnsliga runda ansikten, utan det är de manliga muskulösa unga männen som får mitt intresse. Jag är inte ute efter blöjsex utan jag vill ha en riktig man, men hellre en ung hård och levande man än en halvmjuk gubbe som sitter fast i sina konservativa åsikter och mossiga intressen.
  • Anonym (Den äldre kvinnan)
    Anonym (roi) skrev 2021-04-12 16:28:29 följande:

    Japp så rätt. Även om man får tåla en örfil eller två så är det värt det med

    en hård man.


    Bitter och avundsjuk någon?

    Det är 150% större risk att du får örfilen av den halvalkoholiserade gubbiga gay- och invandrarfientliga 55-åringen än av din 25-åriga älskare som är uppvuxen med en självklar syn på mäns och kvinnors jämställdhet sedan dagis. Hårdheten sitter längre ner på kroppen, ungefär halvvägs ner till tårna.
  • Anonym (Den äldre kvinnan)
    Anonym (Guldålder?) skrev 2021-04-25 22:16:02 följande:

    Så länge det bara handlar om sex eller väldigt ytliga relationer kan många kvinnor i 40-45-årsåldern vara sjukt åtråvärda för BÅDE 20 år yngre och 20 år äldre män samtidigt.

    För 20-25-åringar kan en 40-45-årig kvinna vara sexig just på grund av sin mognad, erfarenhet, självdistans.

    För en 60-65-åring kan en 40-45-årig kvinna vara sexig just på grund av att hon i deras ögon fortfarande är ung - men inte för ung, pigg, full av energi.

    40-45 är en riktig guldålder för kvinnor som bara vill ha lite roligt.


    Japp håller med, jag har aldrig varit så uppvaktad och eftertraktad som under the Golden years ca 38-45 år.

    Män i alla åldrar från 25-65 år fann mig attraktiv. Många yngre killar, riktigt snygga och attraktiva på alla sätt, som ville ha både tillfälliga relationer och seriösa förhållanden. Jag gifte mig med en av dem men hade jag velat bara leka hade jag kunnat få ligga varje dag om jag ville.
  • Anonym (Den äldre kvinnan)
    Markus234 skrev 2021-04-28 19:05:40 följande:

    Kände att detta var ett ämne som passar mig!

    Har träffat flertalet äldre (är 25) både kollegor och via sidor. Vissa mer långvariga än andra och någon nån enstaka gång. Jag söker mestadels äldre då jag attraheras mycket att den kvinnliga mognaden! Mentaliteten, självsäkerheten och sexigheten en äldre kvinna har jämfört med en yngre eller jämnårig. Äldre kvinnor har oftast accepterat sig själva vilket är otroligt påtändande för min del. Sen gillar jag åldersskillnad ska tilläggas!

    Men några mommyissues har jag inte! Gillar den vuxna kroppen och mognaden.

    Så den äldsta var 58 när jag själv var 23 och håller fast vid äldre än idag! Dock bara 25 men träffat äldre redan när jag var 17.


    Upp till vilken ålder tycker du kvinnor fortfarande är attraktiva och när blir de för gamla?
  • Anonym (Den äldre kvinnan)
    Anonym (BH) skrev 2021-04-29 22:10:23 följande:

    Det är lika tragiskt oavsett män eller kvinnor som känner sig tvungna att hoppa så mellan generationerna. Lika mycket som det är patetiskt att de äldre desperat försöker klamra sig fast i ungdomen så är det sorgligt att unga ska slösa bort sina bästa år på någon som snart är förbrukad. Ungdomarna borde snare försöka satsa mer på en vettig och mer givande relation med någon jämnårig istället, tyvärr inser de inte det förens de själva är gamla och då tvingas söka nåt yngre, om nåt yngre ens vill ta i dom med tång. Då sitter de där bittra och utan barn eller barnbarn.


    Man väljer inte alltid vem man blir förälskad i. Åldern är bara en av de faktorer som kan förena två människor och det är faktiskt den minst viktiga om du frågar mig.

    Jag kan dock hålla med om ditt resonemang angående att den yngre mannen slösar sin tid på en partner som inte kan ge honom barn. Just detta är det enda dilemma jag ser med min egen relation med en 19 år yngre man.

    Min make vill trots det inte att vi ska separera. Han älskar mig och menar att han hellre vill leva med mig utan barn än göra slut.

    Jag är fullt medveten om att han kanske inte kommer att känna så hela livet och att han då kommer att lämna mig. Han är 28 år idag. Men den dagen den sorgen, jag kan och vill inte missa att leva några lyckliga år med honom bara för risken att jag kanske blir lämnad senare. Man har aldrig några garantier för vad som ska hända i framtiden ändå, vare sig man är jämngammal med sin älskade eller ej. Partnern kan dö, förälska sig i någon annan eller göra slut av någon annan anledning.

    Min man resonerar att han kan träffa en yngre kvinna i sin tur när jag har dött, och skaffa familj då. (JA, han planerar för att leva med mig tills döden skiljer oss åt!) Jag har invänt att jag kanske blir 80 år gammal och då kommer han att vara 60 år så det kanske är för sent för honom ändå. Men då säger han att i så fall har han ändå fått ha ett långt lyckligt liv med mig.

    Vi får se hur det blir. Jag skulle faktiskt också kunna tänka mig att han skaffar barn med någon annan. Kanske vi kan hitta en kvinna som är singel men vill ha barn och kan dela föräldraskapet med honom. För jag vill inte att han ska gå miste om att få egna barn pga. mig.
  • Anonym (Den äldre kvinnan)
    Anonym (Han Solo) skrev 2021-04-30 08:17:33 följande:

    Ja, samtidigt är det ju win-win för dig, du kommer han en betydligt yngre man som kan vårda dig i hemmet när du blir gammal och svag. 

    Dessutom blir skattebetalare glada som slipper betala en vårdare.

    Win-win-win, faktiskt. 


    Ja exakt :D

    Jag ser fram emot att bli buren av hans starka armar.

    Och jag har lovat/ hotat honom med att jag ska bli en senil liten tant som sätter på peruken bak o fram, snattar i affären och förirrar mig in till grannarna så han får komma dit och hämta mig när jag har rymt.

    Jag ser riktigt fram emot att bli gammal, det ska bli skoj :)
  • Anonym (Den äldre kvinnan)
    Anonym (Kille) skrev 2021-12-31 08:05:43 följande:

    Det finns en regel om vad som anses okej, oavsett vem som är äldre eller yngre så får max skillnaden vara dubbelt minus 7 år, alltså gånger 2 minus 7 (×2-7), jag har försökt kolla om det har något med kristendomen att göra men hittar inget sånt, vet någon varifrån regeln kommer?


    Det där är en regel som någon matematiker formulerat på skämt, det har garanterat ingen djupare betydelse än så.

    Men den är skojig för den stämmer rätt bra med den allmänna moraliska uppfattningen om vad som är en socialt accepterad åldersskillnad, oavsett ålder. Obs bara tillämplig från lagligt tillåten ålder, sex med barn är ALDRIG ok.

    Men i det verkliga livet är det så mycket annat än åldern i siffror som spelar roll. Man kan ha jättemycket gemensamt med någon som är betydligt äldre eller yngre än man själv. Och åldern i siffror är ju det minst viktiga när det kommer till att välja en partner. Finns attraktion? Har man gemensamma intressen eller delar värderingar? Skrattar åt samma saker, har flow när man pratar? Allt det är 1000 gånger viktigare än födelseåret.

    Jag hade en bästa kompis som var 75 år när jag var 19. Hon var min granne och det fanns ingen annan jag hade så roligt tillsammans med, vi har på exakt samma nivå och hade samma knasiga humor. Sedan hade hon en ocean av spännande historier att berätta från sitt liv - jag älskade att lyssna till henne, ja hon var min förebild och jag kände mig trygg i att veta att jag inte behöver vara rädd för att bli gammal. Jag behöver bara bli som hon och ha kvar den där nyfikenheten och lusten till livet.

    Nu är jag kring 50 och jag är fortfarande young at heart. Jag är fortfarande samma person och känner känslor på samma sätt. Är lite klokare med mer erfarenhet och det är bara positivt. Kroppen börjar förfalla och det är sorgligt, men inuti är jag fortfarande ung och det kommer jag att vara när jag är 80 år också.
  • Anonym (Den äldre kvinnan)
    Anonym (Kille) skrev 2022-01-10 05:46:03 följande:

    En annan regel som folk tar på allvar är att inte vara med någon äldre än sina föräldrar.


    Jag kan hålla med om den, jag skulle inte vilja vara med någon som är yngre än mina barn.
  • Anonym (Den äldre kvinnan)
    Anonym (Kille) skrev 2022-01-11 02:01:57 följande:

    Angående förra regeln så nämnde du att barn är inte okey, vilket jag håller helt med dig om, men det funkar ändå inte på barn, exempelvis om den ena är 18 så kan den andra yngst vara 16 samt om den ena är 16 så kan den andra vara 15 eller är den ena 14 så måste den andra också vara 14, men det är bra att du ändå nämner det, får man fråga hur gammal du är?


    Ja det har du rätt i, det är det fiffiga med den formeln ;)

    Jag är 48 år. Gift med en man som är 29. Har en dotter som är 28 så ja de är ju faktiskt jämnåriga, men jag skulle nog inte kunna gå längre ner i ålder än så. Fast vem vet, jag hade inte planerat att bli kär i någon 19 år yngre heller men det hände.
  • Anonym (Den äldre kvinnan)
    Anonym (EH) skrev 2022-01-14 18:37:32 följande:

    Så är det. Många äldre kvinnor är dessutom sexuellt utsvultna och hungriga p.g.a att deras män har potensproblem. 


    Jag hade bara jämnåriga män tills jag själv kom upp i 40-årsåldern och killarna i min ålder plötsligt blev gubbar med impotensproblem och mossiga värderingar. Då upptäckte jag tricket - börja dejta yngre män som är starka och virila, och har öppna sinnen!

    Kombinationen äldre kvinna och yngre man ÄR den oslagbart bästa! Sexuellt och på alla sätt. Kvinnor åldras inte på samma sätt som män utan har massor att ge även efter 40. Sexuellt kan man slappna av ännu mer efter menopaus när man inte behöver oroa sig över graviditet och barnafödande. Och man har självförtroendet att ge sig fullkomligt hän till sin unga hingst.
Svar på tråden Unga killar som säger att de tänder på äldre kvinnor..