Inlägg från: viljaa |Visa alla inlägg
  • viljaa

    Gravid vecka 4+2

    Kroonkan skrev 2021-02-12 13:57:10 följande:

    Vad roligt grattis till dig också. ???? Jag har fått datum 19/10-21. ???? Mina symtom kommer och går. Idag känner jag mitt trött och lite yr. Magen har jag lite molvärk ibland. Hur känner du? Alltså ex i magen. Har du som dov molvärk? Kommer den och går? Jag känner mest på natten. Ibland blivit rädd om något är fel.


    hej :) en till! Beräknad däromkring också. 27 år. Mår lite illa ibland, men mest trött och ont i brösten. Ibland lite molvärk.
  • viljaa
    Kroonkan skrev 2021-03-10 16:39:50 följande:

    Hej Grattis, vad roligt. Skönt att du mår bra. Jag gick in i vecka 9 idag. Har inte gjort något ultraljud så man har varit lite nojjig/orolig. Min mage är spänd och svullen. Men känt mindre molvärk nu. Dock trött som bara den, huvudvärk, värk i kroppen som ben, axlar mm. Svårt sova på natten. Har du samma problem med sömnen? Jag har mått illa till och från. Fick utskrivet Lergigan comp av läkaren. Det tar jag vid behov. Men märkt att så länge jag äter regelbundet men lite så är det bättre. Vissa saker äcklar mig verkligen och det är svårt att äta. Men man får försöka med det som går. Detta blir också vår första. Mannen tror på pojke jag på flicka. Vi får helt enkelt sen. Oavsätt så är bebis välkommen och vi är så glada. Jag gjorde ring testet och kinesiska kalendern, och de båda sa flicka. Dock i min mans familj så är majoriteten killar. :)


    Låter ju som du har massa symptom! Nja jag har inga sömnproblem på det sättet, men jag har en dotter under året som väcker mig för att amma rättså många gånger/natt så jag tar den sömnen jag får haha. Jag åt typ inte alls i början av min förra graviditet och gick ner i vikt till vecka 20 fast jag var normalviktig så tror det också är normalt, det sa min bm till mig då :) jag mår oxkså illa men kräks inte och kan väl leva med det så mår väl egentligen bra! Dock trööööööött. Sover varje em med min dotter haha. Jag går nog in i v 9 nån gång nästa vecka tror jag, men är osäker. Ska göra ultraljud nästa vecka. Vet inte vad jag tror att detta är, men får jag gissa så tror jag också tjej. Min sambo har ingen känsla haha.
  • viljaa
    Kroonkan skrev 2021-03-10 16:42:44 följande:

    Hej Grattis. :) Jag har inte haft ont i brösten men lite öm. Kan inte se någon märkbar skillnad på dem ännu. Tröttheten är lite kämpig. Trött jämnt men svårt sova på natten.. Just nu ingen direkt molvärk så varit lite nojjig. Skall till barnmorskan igen den 24 mars. Hon ville jag skulle fundera ang KUB osv. Skall du göra något sånt? Mvh :)


    Jaa vi ska göra kub :) funderade på att göra nipt istället eftersom pappan inte får vara med på kub men bestämde oss att det får gå ändå. Hade det varit första barnet hade jag nog gjort nipt privat istället så han fick vara med. Vi ska nog göra rul privat sen också så han får vara med då.
Svar på tråden Gravid vecka 4+2