• Hotelliggaren

    Vilken sport ger snyggast kropp?

    Som sagt, älskar att träna och vara snygg! Är 46 år, man. Har alltid hållit igång, i perioder gymmat 5-7 t/v och motionstränar säsongsanpassat en del. Cyklar o springer sommar och skidor vinter. Men har problem med att jag tröttnar och får långa svackor. Vill börja med något i en klubb så jag får bättre rutin och det ska vara nåt som ger bra träning för hela kroppen och som gör en snygg. 
    Funderar på simning eller kajak. Vad tror ni?

  • Svar på tråden Vilken sport ger snyggast kropp?
  • Kjell2
    Hotelliggaren skrev 2021-02-12 21:41:27 följande:

    Som sagt, älskar att träna och vara snygg! Är 46 år, man. Har alltid hållit igång, i perioder gymmat 5-7 t/v och motionstränar säsongsanpassat en del. Cyklar o springer sommar och skidor vinter. Men har problem med att jag tröttnar och får långa svackor. Vill börja med något i en klubb så jag får bättre rutin och det ska vara nåt som ger bra träning för hela kroppen och som gör en snygg. 

    Funderar på simning eller kajak. Vad tror ni?


    Se dig runt och jämför. Men titta på de i samma kategori som du, inte 20 åringar som tränar och tävlar på heltid.

    Kolla också vilka klubbar som erbjuder seriös träning för 40 åriga motionärerer.
  • cosinus

    10-kamp :) Kanske lite svårt att börja med som 46-åring men mångkamparna brukar ha fina kroppar eftersom de inte blir extrem-anpassade åt någon specifik gren.

    Mer realistiskt utifrån din ålder. Kampsport och/eller om du bor på en ort som har bra AMT (Avancerad Motorisk Träning) i en gymnastikförening.

  • Pope Joan II
    cosinus skrev 2021-02-13 09:53:06 följande:

    10-kamp :) Kanske lite svårt att börja med som 46-åring men mångkamparna brukar ha fina kroppar eftersom de inte blir extrem-anpassade åt någon specifik gren.

    Mer realistiskt utifrån din ålder. Kampsport och/eller om du bor på en ort som har bra AMT (Avancerad Motorisk Träning) i en gymnastikförening.


    Haha! 
  • Themis

    Simmare får ju snygga kroppar.

    Den snyggast musklade man jag har jobbat med var på elitnivå i UV rugby, men han behövde träna 10-12 timmar i veckan bara för att inte tappa i form, så ingen jag hade velat skaffa familj med direkt.


    Var inte en rövhatt bara så ordnar det sig nog.
  • Hotelliggaren
    Pope Joan II skrev 2021-02-13 10:33:24 följande:
    Haha! 
    Pope Joan II vet vem jag är och skulle gärna se mig utföra avancerad gymnastik!
    Skål på dig!
  • Hotelliggaren

    Tack för input. Simmat en del och lutar nog åt det tillsammans med lite vikter. Vill väldigt gärna hålla i min form. Ser ut så här nu, vad tycker ni passar, vilken träning behöver jag?

  • Hotelliggaren
    AnnaSturesson skrev 2021-02-13 11:14:16 följande:

    Crossfit är väl mitt förslag :)


    Tack! Varit inne på det, kanske blir. Var plånboken som satte stopp för tillfället. De inledande månaderna med PT var rätt dyra. Men kanske....
  • brallison

    Min kollega berättade en gång. Han höll på olika sorters kampsport största del av sitt liv (dvs alltid tränat), men en gång när har var ca 30 så fick han en skada och inte kunde träna på vanligt sätt. Istället fick han gå på rehab och vattengympa (ja, med alla pensionärsdamer). Och han säger att han aldrig varit så vältränad som just då när han höll på med vattengympa. Det är väldigt allsidigt, man kan själv anpassa hur mycket motstånd man ska ha, samtidigt som att i vatten klarar man av mer, då man inte känner samma ansträngning som på land

Svar på tråden Vilken sport ger snyggast kropp?