• Anonym (Anony­m)
    Sat 13 Feb 2021 19:07
    622 visningar
    8 svar
    8
    622

    Blödningar i tidig graviditet

    Jag har haft småblödningar i 2 av 4 graviditeter. Har tre friska och välskapta barn. Den graviditeten som slutade i ma i v 13 blödde jag inte en droppe.

    I min senaste graviditet hade jag småblödningar till och från fram till v 9. Påfrestande för psyket men hade flera vul inbokade pågrund av andra saker vilket lugnade mig. Blev även avrådd från att ha sex för att vara på säkra sidan. Men det vet du säkert redan. :)

    Hoppas allt går bra för dig.

  • Anonym (Anony­m)
    Sun 14 Feb 2021 16:10
    #6
    Guldpäron skrev 2021-02-13 20:21:52 följande:

    Alltså tack för att ni skriver, det lugnar mig.

    Anonym: Vad menar du med att du blev avrådd till att ha sex, kunde det orsaka missfall? Eller var det för att slippa blöda mer?

    Det visste jag inte att man kunde få det rådet. Bokade du in vul via gynekolog eller via din mvc? Funderar på att boka in ett för att bli lugnare.

    Lillainna: Vad skönt att höra. Jag har inte ont, det molar lite över livmodern, men det har det gjort i några dagar sen innan jag fick veta att jag var gravid. Men blödningen avtar inte riktigt, så det känns svårt att vara helt lugn ändå.


    Jag vet inte varför just jag fick det rådet men antog alla fick det om de blöder i graviditet? På mig har de aldrig sett någon blödning så vet inte. Dock har jag inte alls vart sugen på sex i första trimestern ändå.

    Jag tog kontakt med gyn och har då fått tid samma dag alla gånger. Sedan har jag haft kontakt i senaste graviditeten och gått på fler vul och ul pågrund av ett misstänkt ev förlossningshinder ( vilket det inte var sen). Hade nog även fått via mvc men de har "bara" läkartid en gång i veckan här.
Svar på tråden Blödningar i tidig graviditet