• MS818

    Har jag fått missfall!?

    Är oxå jätte orolig. Är i v 6.

    Har haft mensvärks ont & både igår & idag när jag torkat mig haft färskt blod på pappret är jag torkat mig. Har även ljusbruna flyttningar.

    Har gjort ivf & tar Lutinus (vaginaltablett).

    Ringde 1177 och dom tyckte jag skulle åka in men har liksom inte jätte ont & kommer inget blod i bindan.

    Tycker det är konstigt att det bara blöder när jag torkar mig efter att ha kissat. Är nog missfall på g, känns så.

    Nån som har erfarenhet?

    //Maria

  • MS818

    Oj låter jobbigt! Usch, blir nervös! Men gjorde faktiskt gravtest igår & det var mycket starkare än tidigare. Har inte haft jätte ont bara lite molande värk och det blöder inte mer just nu. Men jag kommer avvakta med att åka till sjukhuset.

    Har haft 3 missfall ett så sent som i v18 för ca 15år sen, Sen v8 & v10 dom missfallen var mola men var för ca 10år sen så hoppas på att det inte är samma nu. Hade dock ingen blödning då & minns inte att jag kände nån molande värk då heller.

    Har vul om 2 veckor så avvaktar. Var hos BM igår & hon skulle då ta cellprov (vilket inte gick pga Lutinus för mkt vitt slem typ) men hon såg att det inte var nån blödning eller så & att det såg ok ut! Vad nu hon menade med det?! Men antagligen att hon inte såg blod.. Alltid nåt!

    Tror (vill tro) som KristinG skrev att det kan vara Lutinus som kan göra att det blöder. Denna tablett är inte skön & platsgrejen man har för att föra in den är hemsk. Längtar tills jag slipper ta det.

    Men vad vet man vad allt beror på liksom?!

    Alltså är så fantastiskt att vara gravid men samtidigt en fruktansvärd oro & inre stress.

    Låter gnällig men alltså tiden går bara FÖR sakta i väntans tider.

    Tack för svar!

  • MS818

    Är nog tyvärr missfall. Åkte in 17/2 till Danderyd gynakuten kollade & hinnsäcken var tom, eventuellt en mola/druvbörd. Men blev hemskickad igen eftersom det inte går att fastställa 100% missfall, bara 99% typ så !

    Hur som tyckte dom att jag skulle vänta tills 3:e mars med definitivt missfall då jag har tid på ivf kliniken. Men har blött, lite från & till inte alls mkt men ändå lite senaste dagarna så ringde in i fredags till ivf kliniken& fick tid idag 22/2. Samma svar, tom hinnsäck, måste vänta 1 v till. Hade svårt att beräkna exakt vilken vecka jag är i, även om samma läkare satte in blastocysten i mig. Borde vara 6+5 enligt beräkning från min senaste mens, men hon sa 4+2 ?!? Blir tokig!

    Men har ställt oss in på missfall & vill bara ta ut allt & börja om.. Jo fick ta blodprov idag & nu på onsdag. Kanske visar nåt svar! Alltså sjukt jobbigt att inte veta. Har molande värk & bruna blödningar/flytningar. Inget nytt blod sen i fredags.

    Nån som har erfarenhet av brunt blod, tom hinnsäck & osäker grav vecka trots ?kontrollerad? ivf behandling?

    //Maria

Svar på tråden Har jag fått missfall!?