Forum Vikt - Kropp & själ
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Modifast diet

Ons 17 feb 14:39 Läst 0 gånger Totalt 10 svar
    Ons 17 feb 14:39 +2

Hej alla där ute!

Jag börjar min resa med Modifast idag för att gå ner i vikt! Målet är 25kg och planen är att köra ren diet i 30 dagar till att börja med. Kommer alltså bara hålla mig till deras drinkar, soppor, puddingar och pasta/nudlar. Deras näst största paket.

Följ gärna mig under denna resan och finns det fler där ute som går på samma diet så låt oss stötta varandra och även ge tips & råd.

För dom som kanske redan har gått på Modifast dieten och lyckats gå ner i vikt kanske vill ni berätta hur er tid var och hur ni gör för att hålla vikten efter!

Håll en god ton och dom som inte har något vettigt att säga håll er borta.

Jag börjar idag med en vikt på 85kg och mitt slut mål är 60 kg.

Jag kommer träna hemma 1-2 gg, måndag till fredag.

Lets go!!! ????????

• Ons 17 feb 16:36 #1 +1

Ska kanske börja med att säga att jag inte är den bästa på att träna och saknar oftast motivation, så kanske vi även kan stötta varandra i detta och ge bra tränings tips som kan utföras i hemmet under rådande pandemi.

Jag brukar gå i ungefär 30 min 2 gånger i veckan utöver vanliga motivationen på jobb. (servitris/bröllopsplanerare)  

Nu har jag äntligen tränat mitt första pass under Modifast dieten och började med 30 min helkropps träning. 
    Jag planerar att öka min träning med 5 minuter varje träningspass hela perioden. 

Jag som är ganska otränad och har dålig kondition tycker att det är ett bra sätt att komma i form. Det ger kroppen en chans att vänja sig vid träning. 

Hur ser er träning ut? Dela som sagt gärna med er av era tränings schema :)   

Uppdatering första dagen så här långt är att jag vaknade väldigt hungrig som vanligt vid kl 07.00. Tog en Modifast kaffe drink till frukost. sedan är planen att ta 1 drink 4 gånger om dagen med 4 timmars mellanrum. Nu har jag en drink kvar som "middag" men mår bra och har inte fått någon huvudvärk eller mått dåligt på något sätt. Dricker mycket vatten och försöker hålla tankarna positiva och på annat håll. 

Still going strong!!! 

Vi hörs imorgon och hoppas ni mår bra där ute :D 

• Ons 17 feb 19:55 #2 +1

Då har har jag tagit min sista drink för idag och tänkte bara uppdatera som ett avslut på dagen. 

Allt känns fortfarande bra men när mannen kom hem och lagade middag var det så klart ganska jobbigt när man kände doften av maten men eftersom kan åt i köket så gick det bra. 

Men nu är första dagen avklarad!!!  :D  29 to go ;) 

Nu är det läggdags och vi hörs mer imorgon. 

Stay strong <3 

• Ons 17 feb 20:21 #3 +1

Följer

• Tor 18 feb 11:37 #4 +1

Hej på er! Hoppas ni har en fin dag där ute i kylan :) Vad kul att du vill följa min resa !! 

Nu när jag har hunnit pröva några olika Modifast smaker så kan jag säga att min favorit hittills är tranbär/svartvinbär vilket normalt inte är mina favorit bär så det var en väldigt positiv överraskning!! Nu är jag nyfiken på vad jag kommer tycka om dom jag har kvar. Men måste dock säga att jag verkligen ser fram emot pastan och nudlarna då jag kommer köra dom i början av fas 3 först vilket innebär att jag endast kommer dricka drinkarna i 2 veckor. :O Jag är lite fundersam på puddingarna och gröten då jag inte är så förtjust i konsistensen.. men det ska nog gå ner det med. Är det någon av er som provat dom? 

Vilka är era favorit smaker på deras drinkar och utbud?  :) 

Idag tänkte jag prova att träna aerobics hemma och följa en instruktör på Youtube. Jag gick på några pass när jag var yngre och tycket det var väldigt kul så ser fram emot det :D Kommer köra mitt första aerobics pass nu kl. 12.00 och sedan skriva hur det gick. hittar jag en bra länk kommer jag lägga ut den här så ni kan prova den (nybörjare) 

Idag mår jag bra med lite träningsvärk redan hihi men det betyder ju att jag tränat rätt så ser det som en bra sak. 

Hörs om någon timme igen! :) 

Stay strong!

• Tor 18 feb 13:35 #5 +1

Hej hopp! Glad
    Då har jag tränat klart mitt första aerobics pass och det var riktigt roligt men gud vad längesen det var och det känns i kroppen Drömmer  Fick lägga mig på soffan i 10 minuter för att orka gå ner och tvätta haha. Men det är ju värt det. "No pain No gain" som man säger Tungan ute  Nu dricker jag mängder av vatten för att inte bli uttorkad och få huvudvärk men längtar dock till mellanmålet. 

Kommer träna ett halvt pass till vid kl. 16.00. 

Just nu mår jag bra och har inte känt så jättemycket hunger ännu men det kommer väl mer när mannen kommer hem och ska äta middag. Flört 

Jag har läst en del här om att många mår som sämst den tredje dagen men jag tror det kan bero på att många inte följer Modifast råd om att dricka MINST 2,5 liter vatten om dagen. Jag är nog dock över det. men vi får se hur jag mår imorgon. Kan ju även va att kroppen börjar reagera på dieten ?? Alla är ju olika. 

Just det! Här är länken till aerobics passet jag gjorde men delade dock upp det så jag gör ett pass kl. 12.00 och det andra kl. 16.00. Passet är 45 minuter långt. 

Har ni några roliga länkar till bättre eller andra roliga tränings videos så dela gärna med er. Skrattande
    Imorgon tänkte jag prova på Zumba, för er som inte vet vad det är så är det en typ dans träning. Riktigt roligt. Även detta finns att hitta på Youtube men kommer lägga ut länken imorgon. 

Nu ska jag ner och ta min tvätt sen är är det dags för mellanmål. 

Stay strong! 

• Tor 18 feb 17:23 #6 +1
    Hej igen! 
    Nu kommer lite rolig uppdatering! 
    Jag har skapat en blogg där ni kan följa min resa noggrannare och mer detaljerat och även vägen mot föräldraskap och bröllops planerna inför vårt bröllop sommaren 2022!! 
    lägger länkar under :) 

Instagram: @traningpedersen

F
    acebook: Träning Pedersen

Blogg: traningpedersenbloggse.cms.webnode.se

Lägg gärna till/följ mig! 

Ps: kommer även fortsätta skriva här ;) 

Uppdatering kring Modifast är att min nya favorit smak ersatts med jordgubbsmaken på drinken. Måste rekommendera den till er som vill prova.  

har tränat mitt andra pass och tvättat så nu är man riktigt trött. Ikväll blir det film och ta det lugnt framför tv:n. 

Ha en fortsatt fin kväll så hörs vi imorgon. 

Stay strong!
  • Fre 19 feb 09:09 #7 +1

God förmiddag alla!

Idag vaknade jag som vanligt vid 07.00 och tog min ?frukost drink? jag kör på kaffe smaken som frukost första veckan för att få någon känsla av frukost haha.

Tänkte kolla med er om ni brukar använda shakern, mixar ni det i mixern, använder hand Niger eller hur gör ni för att det inte ska bli klumpar. Dock har det bara blivit det i morse konstigt nog. Andra dagar har det gått att bara använda shakern.

Ja dagens i landsproblem kanske :p

Jag mår bra idag och har god energi.

Idag ska jag prova på Zumba som träning!

Kommer självklart lägga ut länk till er :)

Återkommer efter 12.00 när jag har ?ätit? lunch och tränat för mer uppdatering kring zumba passet.

Hörs sen!

Stay strong :)

• Lör 20 feb 12:34 #8 +1

God eftermiddag alla! 
    Idag är dag 4 på min Modifast diet och jag känner mig mycket bättre idag. Igår kändes det lite värre och hade inte super mycket energi. 

Provade Modifast nudelsoppa igår, tyckte den var helt okej men kunde skippat koriander i den för min del. 

Idag är det lördag så då är det vilo dag, även imorgon kommer jag hålla vilo dag. 

Då jag just nu inte äger en våg så kan jag inte  uppdatera vikten men jag känner redan och även ser att jag har gått ner i vikt. 
    Skall införskaffa mig en våg nästa vecka! 

Det känns kul att redan dag 4 märka och se skillnad på kroppen. 

Nu blir det en lugn och stillsam Lördag och njuta av solen. 

Hoppas ni får en fin Lördag där ute! 

Stay strong! 

• Tis 23 feb 13:51 #9 +1

Hej allihopa! Idag är dag 7 på min Modifast diet och fuskade under helgen med 1 mål vanlig mat om dagen. Idag är jag dock back on track på "ren" diet och planerar att köra på det i 9 dagar eftersom jag "fuskade" med vanlig mat under helgen. Så man kommer ikapp liksom. Jag antar att eftersom man inte käkat ren diet så kommer dag tre vara jobbig igen men så får det vara.  Idag blir det träning vid kl 16.00 sen ta det lugnt och låta kroppen hinna ikapp dieten. Klart man ångrar sig lite att man inte höll ute i alla fall hela första veckan men det innebär att jag får träna hårdare nu. 

Hörs imorgon :)  

Stay strong!

• I förrgår 11:38 #10

God förmiddag alla där ute. Idag är det åttonde dagen på min Modifast diet och det går som på räls än så länge. Idag vet egentligen dagen då jag skulle ta min vecka 2 bild men jag har bestämt mig för att skjuta upp det tills dom två första veckorna är slut. Tänker att men ser mer resultat då kanske. 

Idag blir det lite blandad träning nu vid 12.00 sedan vid 16.00 ett aerobics pass på 20 min. Jag har ännu inte hunnit med att införskaffa en våg men så fort jag får tid så köper jag en. För att vara ärlig så har jag lite ångest för att jag fuskade med min diet i helgen så jag hart kommit fram till att jag kommer köra 4 extra dagar med ren diet. Lite som plåster på såret. 

Kan även meddela att det dom säger om att alkohol förstärker suget på vanlig mat och gärna onyttig stämmer. Så ett tips till alla er där ute är... DRICK INTE under dieter.  Eller OM ni ska dricka så gör det med måtta! 

Aja nu ska jag städa lite sen träna men om vi inte hörs mer idag så hörs vi mer imorgon. 

Stay strong! 

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll